Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Als je je betaalpas blokkeert, kun je meteen een nieuwe aanvragen. Dit kan via de mobiel bankieren-app, internetbankieren en/of telefonisch. Bij sommige banken zijn er kosten verbonden aan een nieuwe pas.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?
3x verkeerde pincode op een geldautomaat (ATM) ingetoetst: wacht 24 uur. Je pas zal dan automatisch weer werken. 3x verkeerde pincode op een betaalautomaat (POS) ingetoetst: doe een geldopname of saldo check op een geldautomaat. Dan werkt je pas weer.
Als je drie keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst blokkeert je pinpas. Dan doet ie het niet meer. Als dat gebeurt of als je pinpas kapot is bel of mail je je contactpersoon.
Waarom is je betaalpas geblokkeerd? 3 keer verkeerde pincode ingetoetst: je kunt je pas altijd deblokkeren. Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is.
Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken. Na deze periode wordt uw kaart definitief geblokkeerd en ontvangt u een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code.
De 'pin' in pincode is een afkorting voor Personal Identification Number, een viercijferige code. Deze voer je in zodra je de telefoon opstart of als je de simkaart in de telefoon plaatst.
Geen Mijn ING? Voor het opvragen van je pincode helpen we je graag telefonisch via 020 22 888 88. Goed om te weten: Ook via het ING-kantoor en telefoon duurt het 3 werkdagen voordat je de pincode per post ontvangt.
Deblokkeer zelf je creditcard
Na het 3x intoetsen van een verkeerde pincode, deblokkeer je je creditcard in de meeste gevallen zelf.
Onlangs heb je je pas geblokkeerd via Mijn ING, de ING-app óf de ING Alarmlijn. Heb je het zelf gedaan via Mijn ING of de ING-app? Dan kun je de pas zelf weer deblokkeren of vervangen. Als de ING Alarmlijn je pas geblokkeerd heeft is er vaak ook al een nieuwe voor je aangevraagd.
We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening. Je ontvangt hierover altijd een brief, vaak binnen 5 werkdagen ná blokkade.
Een verstoring in het signaal dat door de betaalautomaat wordt gedetecteerd. De antenne voor contactloze communicatie is defect. De aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
Heeft iemand je IBAN en je bankpas, dan kan in het ergste geval contactloos betaald worden. Hiervoor heeft de dief geen pincode nodig . Gelukkig geldt dit alleen voor kleine bedragen. Elke bank heeft een eigen daglimiet.
De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat. Deze kun je zelf wijzigen naar een persoonlijke code.
Lang niet alle banken staan toe dat je zelf de pincode van je nieuwe of bestaande betaalpas kiest of aanpast. De pincode van je bankpas wijzigen is op dit moment mogelijk bij ABN Amro, SNS, ASN, Regiobank en Bunq.
De bank blokkeert de tegoeden en deblokkeert ze pas na de afhandeling van bepaalde formaliteiten. Onlangs berichtte De Tijd dat het soms lang, lees maanden, duurt alvorens die deblokkering gebeurt door de banken.