Alternatieven zijn de Hummer H1 Mini-Jumpstarter die verkrijgbaar is via onze webwinkel, en de door u genoemde Tacklife KP200, die beide, gezien de specificaties, in staat moeten zijn om uw kampeerauto probleemloos te kunnen starten in geval van een lege accu.
Welke motor jumpstarter heb ik nodig? Motoren hebben vaak een vermogen tussen de 50 en 100PK. Hierdoor kan je een motor accu opstarten met een relatief kleine startbooster. Een jumpstarter tussen de 150-300 Ampère (A) aan startvermogen voldoet dan.
Hoe vaak moet je een jumpstarter opladen? Als je de jumpstarter niet gebruikt raden we je aan om het apparaat elke 3 maanden op te laden. Hierdoor verleng je de levensduur van de jumpstarter en voorkom je dat de starthulp niet kan gebruiken wanneer je pech hebt.
Jumpstarter, startbooster, starthulp en starthulp zijn allemaal synoniemen voor een apparaat die jouw lege accu weer kan opstarten. Een jumpstarter beschikt over een ingebouwde accu en startkabels die jouw accu een boost geven.
Met een starthulp stroom van 350 A heeft u ruim voldoende. Kijk óók naar de instructie van de Wegenwacht om beschadiging van de auto elektronica in de auto te voorkomen. Piekspanningen kunnen dat effect hebben.
1200 A start je probleemloos kleinere, middelgrote én grote auto's op! Voor dieselmotoren tot 8 liter of zwaardere benzinemotoren, kan ik trouwens de Tacklife KP200 aanraden. Deze goede jumpstarter is nóg krachtiger (op alle vlakken!) en kost maar tien euro meer.
Om een stevige auto te starten heb je al snel 100A nodig, maar slechts voor een (paar) seconde(n). Als je accu 20C kan leveren, hoeft die dus maar 5Ah groot te zijn. Let ere wel op dat je powerbank de juiste spanning levert. De meeste leveren alleen 5V, en niet de benodigde 12V.
Gebruik een 2A USB-oplader (niet meegeleverd) om de jumpstarter snel op te laden. USB-uiteinde van de oplaadkabel in de oplaadpoort. Steek vervolgens het USB-uiteinde van de oplaadkabel in de USB-poort van een oplader. Sluit uw oplader aan op een werkend AC- of DC-stopcontact.
Een druppellader is bijvoorbeeld handig voor het onderhoud van accu's over een langere periode, zoals bijvoorbeeld tijdens stalling. Een druppellader houdt de accu dan in goede conditie en zorgt dat de accu niet ontlaadt en beschadigd raakt.
Over het algemeen zult u een 12V-lader nodig hebben, dit is het meest gangbaar. Alleen voor vrachtwagens, grote boten, etc. kunt u een 24V-lader nodig hebben. In het geval van een oldtimer is meestal een 6V-lader nodig.
Ja, het geven van starthulp aan een Hybride of Plug-In Hybride kan geen kwaad. Mits je uiteraard geen starthulp geeft met een volledig elektrische auto. Gebruik dus een benzine- of dieselauto in combinatie met startkabels om een Plug-In Hybride te starten. Het gebruik van een jumpstarter is ook mogelijk.
Een jumpstarter of startbooster, ook wel booster voor de auto geheten, helpt uw voertuig te starten wanneer de accu ervan leeg is. Boosters worden ook wel starthulp of boosterpack genoemd, maar het gaat dus om hetzelfde. Acculaders.nl geeft u tips over de beste booster voor uw auto of ander voertuig.
In tegenstelling tot de gewone motor werkt de startmotor op stroom. De stroom ontvangt de startmotor van de accu. Het omdraaien van de contactsleutel zorgt ervoor dat stroom van de accu naar de startmotor gaat. Deze komt vervolgens in werking en zorgt ervoor dat de motor gaat lopen.
Meet de spanning van de accu in ruststand
Dit is belangrijk want door even te wachten loopt de spanning uit de accu. Let wel op want een onbelaste accu kan een vertekend beeld geven. Het komt wel eens voor dat een onbelaste accu 12 volt aangeeft, voldoende om de auto te starten.
Als de accu goed is zal de startspanning rond de 10 á 11.5 Volt bedragen.
Een 1200 watt startmotortje (een lelijke eend heeft al meer nodig) trekt 100 ampère bij 12 Volt. Bij een zware dieselmotor zijn startstromen in de orde van grootte van 1000 ampère nodig. Die stroom moet worden geleverd door de hulpaccu en vloeit door de startkabels.
De rode kabel dien je aan te sluiten op de (+) pool van de accu. Daarna sluit je de zwarte kabel aan op de (-) pool van de accu. Schakel nu de jumpstarter in en de accu van je auto wordt weer opgeladen. Uiteindelijk kun je de auto weer starten.
Begin met de pluspool van de helpende auto, daarna die van de te helpen auto. Gebruik daarvoor de rode kabel. Dezelfde volgorde hanteer je voor de zwarte kabel, die je op het motorblok (massa maken) aansluit.
Naast nieuwe starmotoren (kosten voor een gemiddelde auto € 300) kun je ook kiezen voor een gereviseerde Die is helemaal uit elkaar geweest, schoongemaakt en de versleten onderdelen zijn vervangen. Dan betaal je rond de € 200. Montage duurt ongeveer een uur en kost dus circa € 80.