Oranje is ophalen van updates of gegevens voor de gids en de verbinding met de cloud, maar dat zou je maar zelden moeten zien.
Elk modem heeft een reset-knop. Dit is een klein knopje die je met een pen of een paperclip kunt indrukken. Hou de knop een paar seconden ingedrukt. Na een minuut of 7 als je modem weer helemaal is opgestart, kun je het standaard wifi-wachtwoord dat op de sticker staat gebruiken om in te loggen.
Opstarten duurt lang
Opnieuw opstarten duurt wel behoorlijk lang: ongeveer 5 minuten. Als je tegen problemen aanloopt, is het soms nodig om een modem regelmatig op te starten. Dan is het vervelend als je elke keer 5 minuten moet wachten.
Knipperende groene pijltjes op het Ziggo modem betekenen dat hij firmware aan het updaten of installeren is of bezig is met de internetverbinding in stand te brengen. Knipperende oranje pijltjes op de Ziggo Mediabox Next betekent dat de tv box geen verbinding heeft met het modem.
De LED's op uw router geven de status aan van de verbinding tussen uw router en de apparaten die erop zijn aangesloten. Ze geven ook de status van uw internet-, Wi-Fi-, Ethernet- en WPS-verbindingen aan. Uit. Uw router krijgt geen stroom.
Fel wit: je modem start op. Groen: de opstart van je modem is een een volgende fase. Gedimd wit: je modem werkt zonder problemen. Rood: je modem werkt niet zoals het hoort.
Hoe vaak moet je je modem opnieuw opstarten? Tenzij je merkt dat er problemen zijn, adviseren we om je modem niet opnieuw op te starten. Pas als het écht nodig is, raden we aan dit te doen. Bijvoorbeeld als je op meerdere apparaten geen verbinding via wifi krijgt.
Hoelang duurt het resetten van een Ziggo modem? Over het algemeen duurt het 10 minuten voordat je je Ziggo modem hebt gereset. Het opnieuw opstarten van je Ziggo modem kost ongeveer 5 minuten.
Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.
Als je inlogt op http://192.168.178.1 dan krijg je op eerste scherm verbonden apparaten te zien, maar je kan ook naar tabblad Verbonden apparaten gaan en daar staat een overzicht over welke apparaten er zijn in je modem, zowel wifi als bekabeld.
Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houdt je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.
Afspelen lukt niet. Een internetverbinding die niet snel genoeg is zorgt voor een slechte kwaliteit van het beeld. Sluit alle applicaties die data kunnen verbruiken en doe een speedtest op ziggo.nl/speedtest. Als je verbinding trager is dan 10 Mbit/s kun je problemen ervaren.
Probeer uw wifi kaart eens op een andere computer. Werkt deze hier ook niet, dan zou de kaart kapot kunnen zijn. Indien mogelijk: zet het access point (of de draadloze router) uit, wacht 30 seconden en zet deze opnieuw aan. Zorg voor de laatste drivers en client software van uw draadloze netwerkkaart.
Tijdens de installatie van het nieuwe SmartWifi modem knipperen de pijltjes groen. Dit betekent dat het modem een internetverbinding aan het opzetten is. Dit mag ongeveer 15 minuten duren.
Indien je netwerkproblemen aanhouden, zit er niets anders op dan een reset uit te voeren. Open hiervoor de instellingenapp van Windows en ga wederom naar 'Netwerk en internet'. Onder 'Status' klik je op 'Netwerk opnieuw instellen'.
Een tijdschakelaar is wel degelijk de oplossing. En zeker voor iemand die aangeeft niet handig te zijn met computers. Met een tijdschakelaar zet je s'nachts de WiFi uit en daarmee is de gewenste oplossing op een eenvoudige wijze bereikt.
Daarnaast ligt de levensduur van een modem vaak rond de 10 jaar, afhankelijk van het abonnement van de eindgebruiker. Voor routers met WiFi is deze gebruiksduur slechts 3-5 jaar, omdat de technologie op WiFi gebied veel sneller evolueert en eindgebruikers steeds een betere WiFi willen.
Maak verbinding met je slimme apparaat; Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website.
De LED DSL knippert wanneer de DSL-modem/gateway probeert verbinding te maken met uw DSL-service. Het lampje knippert ongeveer 30 seconden voordat uw DSL-modem verbinding maakt en brandt continu.
Een groen knipperend (power)lampje op je modem betekent dat er geen signaal op je modem binnenkomt. Gaat dit om de eerste installatie? Mogelijk staat het signaal naar de woning nog niet aan of is er wat anders aan de hand. Neem contact met ons op.
Hou de resetknop 6 seconden ingedrukt om de configuratie van de modem volledig te annuleren. Het kan tot 5 minuten duren voor de modem opnieuw werkt. Kies pas in allerlaatste instantie voor een reset.