Sluit de computer kan niet naar de server omdat het op een andere software-installatie uitgevoerd wordt of de computer opgestart is. Voltooi het installatieproces of start de computer opnieuw op en probeert u opnieuw verbinding te maken.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
De DNS-server reageert dan niet, omdat hij tijdelijk niet bereikbaar is. Meestal kan dat probleem worden opgelost door van browser te wisselen of door de instellingen van de firewall te veranderen. Het opnieuw opstarten van de router kan het probleem ook oplossen.
Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Verbinding maken met een computer of bestandsserver
Tik op 'Verbind met server'. Geef de naam van een lokale host of een netwerkadres op en tik op 'Verbind'. Tip: Nadat je verbinding met een computer of bestandsserver hebt gemaakt, verschijnt deze in de lijst 'Recente servers' in het scherm 'Verbind met server'.
Klik in Windows (Vista en 7) op "Start", typ "cmd" en bevestig met <ENTER>. De opdrachtprompt opent in een nieuw venster. Typ er "ping mijnorganisatie.be" en druk op <ENTER>. Het IP-adres van de server waarmee je verbonden bent, is in dit geval 72.14.221.104.
Computer die diensten verleent aan andere computers. Servers kunnen verschillende diensten verlenen, bijvoorbeeld webadressen uitdelen (domeinnaamserver), webpagina's beschikbaar stellen (webserver), e-mails verzenden (mailserver), bestanden opslaan (fileserver) of gegevens bewaren (databaseserver).
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Server: outlook.office365.com. Port: 995.
Een Internal Server Error is een 500 foutcode welke getoond wordt wanneer een script een fout genereert op de webpagina. Omdat deze foutcode zeer algemeen is weet je vaak niet direct waar het probleem zit.
De website is mogelijk onveilig
kan voorkomen dat een site wordt geopend. Om te controleren of dit de reden is voor de foutmelding 'Safari kan geen beveiligde verbinding met server tot stand brengen', probeert u de specifieke website te openen in een andere webbrowser zoals Mozilla FireFox of Google Chrome.
Safari-instellingen controleren
Kies in de menubalk in Safari de optie 'Safari' > 'Voorkeuren'. Klik vervolgens op 'Websites', 'Privacy' of 'Beveiliging' om toegang te krijgen tot deze instellingen: Website-instellingen. Deze instellingen kunnen worden geconfigureerd voor specifieke websites.
Indien mogelijk: zet het access point (of de draadloze router) uit, wacht 30 seconden en zet deze opnieuw aan. Zorg voor de laatste drivers en client software van uw draadloze netwerkkaart. Verwijder de software van uw draadloze netwerkkaart en installeer deze opnieuw.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
Je internetprovider of netwerk heeft een firewall die geen verbinding accepteert van andere uitgaande SMTP-servers. Er zijn bepaalde internetproviders die vanwege de veiligheid geen alternatieve SMTP-servers van andere hosters accepteren. In dat geval zul je de SMTP-server van je eigen internetprovider op moeten geven.
Controleer of de IMAP server en poort correct zijn. De meeste IMAP poorten zullen 993 of 143 zijn. Controleer of de server voldoet aan de technische vereisten voor verbinding via IMAP en SMTP. Het kan zijn dat uw IT-team alleen bepaalde IP-adressen toestaat om verbinding te maken met uw inbox.
Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
Deze foutmelding klinkt als een van de instellingen in je E-mail programma die niet goed staat. Specifiek bij de instellingen van de uitgaande mailserver.
Stel uw account handmatig in als een IMAP- of POP-account in Outlook. Kies Geavanceerde opties > ik wil mijn account handmatig instellen. Voer uw wachtwoord in en kies vervolgens Verbinding maken. Als de installatie mislukt, kiest u Accountinstellingen wijzigen.
Een serveradres (Engels: server address) is het IP-adres (bv. 84.22.98.212) van een server, of een domeinnaam (bv. ftp.hostinginnederland.nl) die via DNS gekoppeld is aan dat IP-adres. Aan de hand daarvan kan een verbinding met de server worden opgezet, bijvoorbeeld om bestanden te verzenden via FTP.
Waar staat mijn Server? Als je de locatie van jouw server wilt achterhalen dan moet je inloggen op de server en een dos boxje openen en daar vervolgens het commando: “ipconfig /all” intypen. Alle relevante info zal vervolgens naar boven komen.
Een server is zowel een computer die bronnen beschikbaar stelt via een netwerk, als het programma dat op deze computer draait.