Gasten moeten binnen 48 uur na het maken van de reservering en minstens 14 dagen voor aankomst annuleren om volledige restitutie te krijgen. Als een gast tussen de 7 en 14 dagen voor aankomst annuleert, krijg je 50% van alle nachten uitbetaald. Als een gast daarna annuleert, krijg je alle nachten volledig uitbetaald.
Heb je een boeking gemaakt met gratis annuleren, dan betaal je geen annuleringskosten. Is het niet meer mogelijk om gratis te annuleren of is je boeking niet-terugbetaalbaar, dan kunnen er annuleringskosten van toepassing zijn.
Het staat een bedrijf vrij om te bepalen dat een bestelling niet geannuleerd kan worden. Er bestaat niet het recht om een bestelling te annuleren, tenzij een consument een beroep kan doen op het herroepingsrecht.
Gasten kunnen, afhankelijk van uw voorwaarden, een reservering annuleren via een link in hun bevestigingsmail, of via hun account bij Booking.com. In sommige gevallen kunt u een annuleringsproces in gang zetten, bijvoorbeeld als een gast daarom vraagt of als er problemen zijn met de betaling door de gast.
Ja, je hebt, volgens de ANVR reisvoorwaarden het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen, tenzij dit recht in de aanbieding is uitgesloten door het gebruik van de term “definitieve boeking”.
Booking.com begon ooit veelbelovend, maar biedt meestal geen enkel voordeel ten opzichte van direct boeken. En is dus vaak zelfs duurder dan wanneer je zelf om korting vraagt!
Gasten moeten binnen 48 uur na het maken van de reservering en minstens 14 dagen voor aankomst annuleren om volledige restitutie te krijgen. Als een gast tussen de 7 en 14 dagen voor aankomst annuleert, krijg je 50% van alle nachten uitbetaald. Als een gast daarna annuleert, krijg je alle nachten volledig uitbetaald.
Contact met Airbnb opnemen
Neem contact met ons op via telefoon, e-mail of chat.
Als je je reis annuleert, betaal je eigenlijk altijd annuleringskosten. Hoe hoog deze zijn hangt af van de voorwaarden van je reisaanbieder. Annuleringskosten mogen nooit hoger zijn dan de totale reissom bij een pakketreis. Ook als je nog geen aanbetaling op de reis hebt gedaan, betaal je annuleringskosten.
Er zijn verschillende redenen om een vakantie te annuleren maar de meest voorkomende zijn: einde van een relatie, ziekte of ongeval van jezelf of ziekte/ongeval/overlijden van een naast familielid. Een vakantie annuleren is natuurlijk erg vervelend. Je hebt wellicht lang naar je vakantie uitgekeken en ervoor gespaard.
Maar ja, annuleringskosten zijn afhankelijk van geleden verlies (gemaakte kosten) en gederfde winst (marge). Wat is dan redelijk? In de rechtspraak zien we dat je dit moet onderbouwen en over het algemeen de bedingen met 30% kosten er goed van afkomen, omdat de winst toch vaak wel deze 30% (of meer) bedraagt.
In welke gevallen is kosteloos annuleren mogelijk? In alle gevallen die de reisorganisator in zijn aanvullende voorwaarden heeft beschreven. Maar ook een reis naar een gebied waarvoor het Calamiteitenfonds een dekkingsbeperking heeft uitgegeven dan wel uitkeringsvatbare situatie geldt.
De medewerker van de reisorganisator gaat aan de slag en reserveert bijvoorbeeld een vliegtuigstoel en een hotel. De kosten die daarvoor gemaakt worden mogen door de touroperator bij jou in rekening worden gebracht. Je bent namelijk een overeenkomst aangegaan en deze kan je niet zomaar eenzijdig verbreken.
Wil je ook je servicekosten terug? Je kan nu meteen een claim indienen. Als je Airbnb boeking(en) hebt gedaan toen je in Nederland woonde, dan heb je recht op een teruggave van de servicekosten. De accommodatie die je boekte mag trouwens wel in het buitenland zijn geweest en het gaat om al je boekingen.
Om te zorgen dat alles op Airbnb soepel verloopt en de kosten van onder andere onze 24/7 klantenservice te dekken, brengen we servicekosten in rekening nadat een reservering is bevestigd. We hanteren twee tariefstructuren voor verblijven: gedeelde servicekosten en servicekosten voor alleen hosts.
Ons Beleid voor omboeken en restitutie is bedoeld voor situaties waarin de accommodatie of de voorzieningen niet aan je verwachtingen voldoe… Alle verzoeken om restitutie moeten via ons Resolutiecentrum worden afgehandeld. De meeste reisproblemen vallen hoogstwaarschijnlijk onder het Restitutiebeleid voor gasten.
Met flexibele annuleringsvoorwaarden kunnen gasten volledige restitutie krijgen, inclusief alle toeslagen (zoals de servicekosten van Airbnb of schoonmaakkosten** die door de host in rekening worden gebracht), wanneer ze minimaal 24 uur voor de lokale aankomsttijd van de accommodatie annuleren.
Oplichting voorkomen
Zorg ervoor dat alle betalingen en communicatie altijd via de website of app van Airbnb verlopen. Als je tijdens alle stappen van het proces (van de eerste reserveringsaanvraag tot en met de betaling) op Airbnb blijft, ben je beschermd door onze meervoudige beveiliging- en verdedigingsstrategie.
Ons advies "BOEK NOOIT VIA BOOKING.COM" als er wat aan de hand is laten ze je compleet vallen en verwijzen naar hun voorwaarden, waarin ze voor niks verantwoordelijk zijn. Typische gedrag van een grote arrogante organisatie naar een consument, die zijn recht toch niet kan halen vanwege de kosten.
Mijn boeking is geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug? Als je boeking is geannuleerd, betaalt Booking.com je onmiddellijk terug. De verwerkingstijd is, afhankelijk van je bank, 7 à 10 dagen. Neem rechtstreeks contact op met je bank als je vragen hebt.
Accommodaties. Heel verrassend is deze waarschijnlijk niet, maar met stip op nummer een: Booking.com. Als je hier boekt, weet je gewoon dat het goed geregeld is en dat je nooit voor een niet-bestaande deur komt te staan.