Trek de stekker van het apparaat uit het stopcontact. Druk één keer op de aan-uitknop van het apparaat en wacht 1 minuut of laat in plaats hiervan de stekker 3 minuten lang uit het stopcontact. Steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact. Schakel je apparaat in en probeer Netflix opnieuw te openen.
Als Netflix niet werkt, zijn er een paar mogelijke oorzaken, waaronder: Een probleem met de netwerkverbinding. Een probleem met je apparaat. Een probleem met de Netflix-app of het Netflix-account.
Vaak is de Netflix app al geïnstalleerd op de smart tv. Als dit niet het geval is ga je opzoek naar de Netflix app in de app winkel/store van jouw smart tv. Zodra je de app gevonden hebt geef je met de afstandsbediening aan dat je de app wilt installeren.
Maak verbinding met je slimme apparaat: Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website. Stel als dat kan direct automatisch updaten in.
Start de Netflix-app op zowel je tv als je mobiele apparaat. Meld je met hetzelfde Netflix-account aan bij zowel je tv als je mobiele apparaat. Selecteer het apparaat waarop je een serie of film wilt kijken. Selecteer een serie of film en druk op Afspelen (Play).
We zullen enkele oorzaken van een zwart of een leeg scherm bekijken: Verbindingsproblemen met uw monitor of scherm. Problemen met bijwerken van stuurprogramma voor beeldschermadapter. Problemen met recente systeemupdates of -installaties.
Als een tv geen beeld maar wel geluid geeft, komt dit door de audio-video verbinding. Controleer de HDMI aansluiting en vervang de kabel. Een minder voorkomende oorzaak is een defect paneel of backlight. In dit geval moet de tv moet gerepareerd of vervangen worden.
Druk op de HOME-knop en selecteer vervolgens [Instellingen] — [Apparaatvoorkeuren] — [Resetten] — [Fabrieksinstellingen terugzetten]. Selecteer [Alles wissen]. Als u een pincode op uw tv-toestel hebt ingesteld, wordt u gevraagd om deze pincode in te voeren wanneer u [Alles wissen] selecteert.
Dit wijst meestal op een probleem met de netwerkverbinding waardoor het apparaat geen contact kan maken met de Netflix-service of op een probleem met de titel zelf. Deze foutmelding wordt soms weergegeven nadat een titel op 25% vastloopt in het laadscherm.
Dit doe je vanuit je accountinstellingen. Herstart de ] door hem even uit- en aan te zetten (links achter zit een aan/uit knop). Zet de mediabox vervolgens weer aan met de afstandsbediening en wacht ongeveer een minuut met het zappen naar kanaal 150. Je kunt nu weer inloggen en de app gebruiken.
Haal het netsnoer van uw internetvideoapparaat uit het stopcontact en steek het vervolgens weer in het stopcontact. Verbreek de verbinding tussen het Netflix-account en het apparaat en maak opnieuw verbinding met Netflix. Voer een netwerktest uit vanuit het menu Settings (Instellingen) van het internetvideoapparaat.
Als je geen lid van Netflix bent, open dan de Netflix-app en volg deze stappen: Tik in de rechterbovenhoek op Help. Tik op de knop Bellen of Chat.
Log in op de Netflix-website en ga naar je account. Selecteer Servicecode onderaan de pagina. Je servicecode wordt weergegeven.
Conclusie. De levensduur van een televisie correleert met de adviesprijs, maar over het algemeen kun je rekening houden met 3 tot 6 jaar.
Ook de HDMI kabel kan kapot zijn, lees hier hoe je dit test. Je kunt makkelijk uitsluiten dat de HDMI kabel kapot is, door het eens te proberen met een andere HDMI kabel.
Als uw pc niet wordt opgestart en u alleen een zwart scherm te zien krijgt, schakelt u de pc een paar keer in en uit. Als het goed is, wordt Windows Opstartherstel vervolgens automatisch gestart. Klik op Opnieuw opstarten en duim dat dit uw zwarteschermprobleem verhelpt.
Een scherm dat aan staat kost een smartphone of tablet energie. Om de batterijduur te verlengen, schakelt het apparaat het scherm daarom automatisch uit. Het apparaat neemt een 'time-out' (Engels voor pauze) als het een poosje niet wordt gebruikt. Dat is nuttig, maar niet altijd gewenst.
Let op met het gebruik van lange HDMI kabels! Bij lange HDMI kabels, vanaf zo'n 5 meter, kan het mogelijk worden dat er ruis ontstaat op het beeld. In dat geval moet je ook een HDMI versterker aansluiten om goed beeld te krijgen.
Netflix biedt geen gratis proefperioden aan, maar het staat je vrij om je abonnement op elk moment online te wijzigen of op te zeggen als je vindt dat Netflix niets voor jou is. Er zijn geen contracten, geen annuleringskosten en geen verplichtingen. Je kunt je registreren en gebruikmaken van alles wat Netflix biedt.
Als je series en films offline wilt kijken op een moment dat het jou uitkomt, kun je ze downloaden via de Netflix-app. Lees hieronder meer over het zoeken, downloaden en kijken van gedownloade series en films.