We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt. Onze excuses als dit onverwachts is gebeurd. We raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen.
Het is dan verstandiger je pakket rechtstreeks naar een servicepunt te laten sturen, om misverstanden bij de levering te voorkomen. Klopt jouw adres wél en kan het niet geleverd worden door een fout van de vervoerder? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen. Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.
De zending wordt teruggestuurd naar de oorspronkelijke afzender vanwege bijvoorbeeld douaneproblemen, afwijzing door de ontvanger of betalingsproblemen .
Optie 1: Vaak wordt het product dan gecheckt.Dat wordt gewoon door mensen gedaan.Zij kijken of het product gebruikt of beschadigd is. Optie 2: In andere gevallen wordt het product niet eens gecontroleerd en gelijk doorverkocht aan een opkoper die goedkope kleding opkoopt om het weer door te verkopen.
Pakketten kunnen om verschillende redenen naar de afzender worden teruggestuurd, bijvoorbeeld omdat het adres niet klopt, omdat de ontvanger het pakket heeft geweigerd, omdat het pakket verboden is of omdat de douanedocumentatie ontbreekt .
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als je het pakje terugstuurt, maakt een bedrijf die kosten voor niets. Alles bij elkaar kost een retour zo'n 12,50 euro. In totaal kost dat Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar. We sturen dus lekker alles 'gratis' terug, maar webshops rekenen die kosten uiteraard voor een deel door.
Als een product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Als afzender bent u in principe altijd verantwoordelijk.
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken. 3.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Wat gebeurt er met een geretourneerd pakket als het eenmaal bij UPS is aangekomen? Zodra een pakket bij UPS is geretourneerd, doorloopt het een proces van sorteren en inspecteren. UPS kan contact opnemen met de afzender om het juiste adres te verkrijgen als het pakket is geretourneerd vanwege een onjuist adres .
Post gericht aan iemand anders
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Ontvang je een terugbetaling
We annuleren de bestelling en geven je een volledige terugbetaling (volgens onze Kopersbescherming). Dit doen we nadat het artikel is teruggestuurd, of onderweg is. Als je het artikel nog steeds wilt, kan de verkoper het opnieuw uploaden en het weer aan jou verkopen.
Als het artikel niet binnen 15 dagen wordt opgehaald (5 dagen voor Priority Mail Express), wordt het teruggestuurd naar de afzender .
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
U heeft 7 dagen vanaf de dag dat het is afgeleverd bij uw gekozen Post Office-filiaal. Als u het artikel niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door DPD teruggestuurd naar de afzender . Welk identiteitsbewijs moet ik meenemen?
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres.
Uw bestelling wordt waarschijnlijk om een van de volgende redenen teruggestuurd naar ASOS: Het pakket is geweigerd . Onze bezorgpartner kon het adres na meerdere pogingen niet vinden. Het bezorgadres was onvolledig. Het pakket is beschadigd tijdens het transport.
Afgerond. De bestelling is afgeleverd, gecontroleerd op eventuele problemen en je hebt de bestelling afgerond. Het bestelproces is nu afgerond en finaal.
Het overgrote deel van de retourzendingen wordt doorverkocht als nieuw of gebruikt, geretourneerd aan verkooppartners, geliquideerd of gedoneerd . Als een artikel niet voldoet aan de hoge normen van Amazon om terug op de virtuele plank te worden gezet en als nieuw te worden verkocht, kan het in aanmerking komen om tegen een gereduceerde prijs te worden verkocht via Amazon Resale.
In de wet staat dat de webwinkel bij een retourzending alles wat de klant heeft betaald, moet terugbetalen. We zien toch nog steeds dat webwinkels de retourkosten verrekenen met de terug te betalen bezorgkosten.
Het teruggestuurde item belandt mogelijk niet in de kleerkast van iemand anders, maar wordt gewoon vernietigd, zelfs al is het niet beschadigd.