Wat als laatste trein niet rijdt?

Het kan gebeuren dat de laatste trein niet meer rijdt of dat u de laatste aansluiting meer kunt halen. In de NS reizigersvoorwaarden staat vermeld dat wanneer reizigers door toedoen van de Nederlandse Spoorwegen niet meer thuis kunnen komen, zij ervoor zorgen dat u alsnog thuis komt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op treinstationinfo.nl

Wat te doen als je de laatste trein mist?

Ga direct naar het hoofd van het station (natsjalnik), opdat hij contact opneemt met de administratie van de trein en het geval doorgeeft. Probeer vervolgens een treinticket te kopen voor de eerstvolgende trein met dezelfde bestemming als de trein die je gemist hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op joho.org

Wat te doen als trein niet rijdt?

Vervangend vervoer.

In geval van verstoringen (d.w.z. langdurige verstoringen waardoor vervoer per trein in het geheel niet meer mogelijk is op een NS-traject) bieden we je vervangend vervoer aan als dit redelijkerwijs mogelijk is. NS bepaalt welk vervangend vervoer wordt ingezet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Kan je geld terug krijgen van NS?

Geld terug bij vertraging

Wij vinden het vervelend als je tijdens jouw binnenlandse reis met NS vertraging hebt. Daarom kan je geld terug bij vertraging aanvragen bij een vertraging van 30 minuten of langer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoe lang mag je een treinreis onderbreken?

Mag ik mijn reis onderbreken of kan ik de overstaptijd verlengen? In het algemeen geldt dat onderbreken van de reis is toegestaan binnen de geldigheidsduur van het ticket. De geldigheidsduur op het Nederlandse deel van de reis is altijd 1 dag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Frans bauer - N trein naar niemandsland

24 gerelateerde vragen gevonden

Waarom is de trein altijd te laat?

Verschillende factoren kunnen ervoor zorgen dat een trein vertraging heeft: Infrastructuurwerken, gepland door Infrabel, verplichten treinen om te vertragen rond de werken (veiligheid van werknemers, trillingen ...). Technische storingen van treinen, schade aan de bovenleiding, storingen aan de signalisatie ...

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belgiantrain.be

Kan je een treinkaartje terugvragen?

Het is helaas niet mogelijk om geld terug te ontvangen. Een treinticket is geldig tot en met 4 uur in de nacht na je geplande rit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op glimble.nl

Kan je je eerste boete bij NS kwijtschelden?

De conducteur in de trein kan de wettelijke verhoging van 50 euro en de eventuele administratiekosten niet kwijtschelden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijdendetreinen.nl

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Hoe kan ik een automatische incasso terugboeken?
  1. Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. U kunt ook de bank vragen dit voor u te doen.
  2. Is de automatische incasso onterecht? Dan heeft u 13 maanden om het bedrag terug te boeken. Dit doet u via de bank.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat gebeurt er als je zwart rijd met de trein?

Boetebedrag voor zwartrijden ov verhoogd naar 50 euro

Staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur en Milieu) verhoogt het boetebedrag voor zwartrijden in het openbaar vervoer van 35 naar 50 euro.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op treinreiziger.nl

Wat als je de Ice mist?

Ga naar de NS International-balie in de Servicewinkel op het station of neem contact op met het oorspronkelijke verkooppunt van uw ticket. De medewerkers kunnen u verder helpen. Deze tickets zijn uitsluitend geldig op de geboekte trein, datum en klasse.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Is NS verplicht vervangend vervoer te regelen?

In principe regelt de NS bij een storing vervangend vervoer.Is dat er niet, dan moet je het zelf regelen. De NS betaalt mee aan het vervoer naar de bestemming of het vertrekpunt, maar bekijkt het wel per geval. Overleg daarom eerst met de klantenservice van de NS voordat je de kosten maakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parool.nl

Hoe lang vertraging geld terug NS?

Daarom kan je geld terug bij vertraging aanvragen bij een vertraging van 30 minuten of langer. Op deze pagina vind je daar meer informatie over. Je kan ook onze vragenlijst gebruiken, via de knop hieronder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoeveel boete voor zwartrijden trein?

Als je binnen de 14 kalenderdagen betaalt vermijd je een administratieve boete van maximaal € 500. Reizigers met abonnement: De treinbegeleider zal je een kaartje afgeven met het verzoek om je vervoersbewijs na de reis te betalen tegen de vaste prijs van € 90.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belgiantrain.be

Wat kost zwartrijden in de trein?

Als je tijdens controle niet bent ingecheckt of geen geldig vervoerbewijs kunt tonen, wordt er een uitstel van betaling (boete) uitgeschreven. Het verschuldigde bedrag bestaat uit de ritprijs en een wettelijke verhoging van 50 euro.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arriva.nl

Hoe duur is een boete voor zwartrijden in de trein?

De prijs is 75 euro.

Je moet dat bedrag binnen de 15 dagen betalen aan een stationsloket of via overschrijving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op helderrecht.be

Kan je treinreis onderbreken?

MAG IK MIJN REIS ONDERBREKEN? Ja.Je mag je reis onderbreken* in om het even welk station* of stopplaats* die zich op de kortste reisweg in kilometer bevindt, en dit in de richting van je bestemming.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belgiantrain.be

Hoe haal je geld van je OV af?

Actieve kaart beëindigen en saldo terugvragen
  1. Vul hieronder je gegevens in;
  2. Ga met je kaart naar een automaat en beëindig je kaart. Zorg dat je kaart nog werkt en niet verlopen is;
  3. Krijg je saldo terug!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ov-chipkaart.nl

Hoe annuleer je een treinticket?

Een treinticket omwisselen of annuleren op de app
  1. Ga naar de applicatie SNCF Connect,
  2. Log in op uw klantenaccount,
  3. Klik op de knop "Mijn reis bekijken",
  4. Annuleer uw treinticket. U krijgt een overzicht te zien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sncf-connect.com

Waarom val je in slaap in de trein?

Dat is adenosine. Dat reist dan door je bloedbaan naar je hersenen. Als je daar genoeg van hebt, word je slaperig. Een slaperig gevoel krijg je dus als er veel adenosine in je hersenen zit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op elle.com

Waarom wiebelt de trein?

Ook het proefje met de wiebelende wagon spreekt tot de verbeelding. Waarom wiebelt een rijdende trein? Dat komt omdat de treinwielen niet helemaal rond zijn. Voordat je het Techlab binnenloopt, kun je op de loopbrug met een zogeheten 'augmented reality viewer' de werking van een stoomlocomotief virtueel ontdekken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op henkenfred.nl

Hoe val je niet in slaap in de trein?

Molenaar legt uit hoe je dat slaperige gevoel kan tegen gaan: „Als jij jezelf blootstelt aan licht, bijvoorbeeld een beeldscherm, maak je jezelf alerter. Het zelfde geldt voor kou. Ga je de trein in? Doe dan even lekker je jas uit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op metronieuws.nl

Is treinticket hele dag geldig?

Een eenmalige chipkaart (te koop bij de NS-kaartautomaat en NS-servicebalie) is 4 dagen geldig. De geldigheidsduur op het Nederlandse deel van het ticket is altijd 1 dag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Populaire vragen