Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending. Hoelang je pakket onderweg is, hangt af van de bestemming.
Als het gaat over een online aankoop binnen de EU dan heb je een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag van ontvangst van je pakket. Je kan zelfs al gebruik maken van je herroepingsrecht zonder de levering af te wachten.
Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog.
Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.
Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.
Controleer het bezorgadres dat u aan de verkoper hebt doorgegeven.Neem vervolgens contact met hen op en vraag waar uw bestelling is . Als de verkoper beweert dat hij het heeft bezorgd of niet weet waar het is, kunt u om een nieuwe bezorging vragen. In sommige gevallen kunt u mogelijk een terugbetaling krijgen.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging.Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Wat is Late Delivery? Een vertraging van de overeengekomen tijd van de kant van de verkoper staat bekend als een late levering. De koper is niet verantwoordelijk voor deze vertraging. Late verzending van een koeriersbedrijf of e-commercewinkel is er soms verantwoordelijk voor.
Ruilen of retourneren (terugbrengen) is geen recht, maar een extra service van een verkoper. De verkoper bepaalt daarvoor de regels, zoals: Binnen 7 dagen ruilen. Annuleringskosten betalen.
Afstand en geografische locatie. Een van de meest invloedrijke factoren in levertijden is de afstand die een pakket moet afleggen. Een pakket dat over de hele wereld wordt verzonden, duurt vanzelfsprekend langer om aan te komen dan een pakket dat binnenlands wordt verzonden.
Als u door een verzender bent geïnformeerd dat er een pakket is verzonden en u vermoedt dat het pakket vertraagd of mogelijk zoek is geraakt, neem dan contact op met de verzender van het artikel en vraag hem/haar om:Het trackingnummer door te geven, of;Het pakket te volgen .
Als u een pakket heeft dat niet is aangekomen, stuur dan een e-mail naar EVRI met het trackingnummer en andere relevante informatie, inclusief de namen van de verzender en ontvanger, de datum waarop het pakket is verzonden en de inhoud . De koerier zal het pakket onderzoeken en er alles aan doen om het te vinden.
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon.Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Dan moet u de verkoper extra tijd geven om het product alsnog te leveren. Daarvoor kunt u hem het beste een brief of e-mail sturen. Hebt u het product na die extra tijd nog steeds niet ontvangen? Dan mag u de koopovereenkomst ongedaan maken (ontbinden).
De autoriteit meldt dat je bij een online bestelling die niet binnen de afgesproken vaste tijd of datum wordt geleverd, de aankoop mag ontbinden. 'Je hebt dan recht op je geld terug. Daarnaast heb je bij online bestellingen ook veertien dagen bedenktijd. Binnen de bedenktijd kunt je je aankoop ongedaan maken.
Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.
We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
Het kan gebeuren dat we nóg meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app of op track & trace zie je of dit voor jou geldt. Ook voor post is dit de drukste tijd van het jaar.
Neem contact op met de bezorger
De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.