Je kan je pakket ook live volgen op myDPD of op DPD Track & Trace service. Wanneer de status van je pakket lange tijd onveranderd blijft of niet wordt geleverd op het aangegeven tijdstip, kan je ons altijd contacteren voor meer info. Vond je dit antwoord nuttig?
Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden. Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen.
Wanneer je verzendt met DPD zijn jouw pakketten (brievenbuspakjes uitgesloten) standaard verzekerd tot € 520,-, mits deze van DPD verzonden mogen worden. Sommige goederen worden door DPD gekenmerkt als 'Uitgezonderd van dienstverlening' en zijn dan ook uitgesloten van de verzekering.
Je kan je pakket live volgen. Gebruik hiervoor het pakketnummer van de afzender of het P-nummer op het aanbiedingsbericht dat we in de brievenbus hebben achtergelaten. Je kan ook op \'Mijn pakketten\' klikken om de status van je pakket te bekijken.
Als u gebruik maakt van de Online Verzendservice van DPD, is uw pakket verzekerd tegen schade en verlies volgens de AVC-CMR voorwaarden zonder extra kosten .
Mijn post staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Als de eerste bezorging niet lukt, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag . Lukt dit ook niet, dan laat de koerier een bericht achter op het adres met het adres van het filiaal waar het pakket binnen vijf werkdagen persoonlijk kan worden opgehaald.
U dient contact op te nemen met de verkoper om een herlevering of restitutie aan te vragen - u kunt bellen, e-mailen of een brief schrijven. U kunt ervoor kiezen om geen toekomstige leveringen bij een buurman achter te laten door een formulier op de website van Royal Mail in te vullen.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.
'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
Neem contact met ons op via het contactformulier. Wilt u liever met iemand spreken? U kunt contact opnemen met een van onze collega's van de Klantenservice via telefoonnummer 085 - 0022222 en zij helpen u verder.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten. Een formulier voor verzenders staat op de contactpagina van DPD.
Als ontvanger meldt u uw klacht bij uw verzender, die over alle benodigde documenten beschikt . Als u een zakelijke verzender bent, meldt u uw klacht via het klachtenformulier in myDPD in de sectie 'orders'. Als u geen toegang hebt tot myDPD, neem dan contact op met onze klantenservice.
Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen. Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer . Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Als het gebeurt dat uw pakket als afgeleverd is gemarkeerd, maar niet is ontvangen, kan de reden eenvoudigweg een verkeerde informatie zijn die de koerierschauffeur in het trackingsysteem heeft ingevoerd . De status kan in feite betrekking hebben op een ander pakket. Het koeriersbedrijf kan het plaatje ophelderen.
Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.
Claims kunnen alleen worden ingediend in het geval van verlies of schade van een pakket . We hebben een lijst met items die we helemaal niet kunnen vervoeren (verboden items) en een verdere lijst met items die we beschermen tegen verlies, maar niet tegen schade. Controleer de lijst zorgvuldig voordat u contact opneemt met het klantenserviceteam om uw claim in te dienen.
Een pakket blijft maximaal 5 dagen in de pakketautomaat. Zodra het pakket in een vak geplaatst is, ontvang je hiervan een bericht. Na enkele dagen krijg je een herinnering. Heb je het pakket niet binnen 5 dagen opgehaald dan moeten we het pakket terugsturen naar de verzender.
Het voordeel van pakketbescherming hangt echt af van wat u verzendt en de waarde ervan. Als u iets verzendt dat minder dan £ 10 waard is, is het misschien niet de moeite waard, maar als u iets waardevollers verzendt, zoals memorabilia, geeft pakketbescherming u wat extra gemoedsrust.