Wat als ik de Thalys mis?

Heeft u uw trein gemist, raadpleeg dan één van onze medewerkers bij de NS International-balie in een Service & Tickets winkel op het station of NS International Klantenservice via 030 2300023 (24/7).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Wat als je de trein mist?

De spoorwegmaatschappij moet er (op verzoek) voor zorgen dat het missen van de aansluiting of het opheffen van de trein op het treinkaartje wordt aangetekend. Ook moet, voor zover nodig, het treinkaartje geldig worden gemaakt voor de nieuwe reisroute of voor een andere trein.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rover.nl

Hoe Thalys ticket omruilen?

Als uw ticket omruilbaar is, kunt u dit online, per telefoon of in het station regelen. Voor aankopen buiten de website van Thalys.com om vindt de omruiling of teruggave plaats bij het verkoopkanaal van aankoop of in het station.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thalys.com

Kan ik zomaar in de Thalys?

Kan ik ook met Thalys reizen als ik binnen Nederland blijf? Ja, het is mogelijk om een Thalys ticket inclusief zitplaatsreservering te boeken via NSInternational.com voor een van de volgende trajecten binnen Nederland: Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal (in beide richtingen)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Kun je de Thalys annuleren?

De annulering van uw ticket kunt u online, per telefoon of in het station regelen. Aankopen buiten de website van Thalys.com worden omgeruild bij het verkoopkanaal van aankoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thalys.com

REVIEW: MY UNFORTUNATE TRIP ON THE THALYS TRAIN

16 gerelateerde vragen gevonden

Kan ik mijn treinticket wijzigen?

Het wijzigen van de datum en / of vertrektijd of het annuleren van treintickets is alleen mogelijk zolang de tariefvoorwaarden van uw ticket dit toelaten. Flexibele tarieven hebben geen of minder annulerings- of wijzigingskosten dan een niet-flexibel tarief dat in de regel niet kan worden geannuleerd of gewijzigd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Hoe annuleer ik mijn treinticket?

Wilt u uw online of telefonisch gemaakte boeking annuleren dan kan dit online in Mijn NSI. Let op: wijzigt of annuleert u tickets vanwege een spoor- of treincalamiteit waarbij de vertraging oploopt tot meer dan 60 minuten of staking en moet u kosten betalen?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nsinternational.com

Waarom is de Thalys zo duur?

“De hele treinverkeerinfrastructuur is nationaal vastgelegd, waardoor de aansluiting tussen landen niet optimaal is – denk aan verschillende maten rails en andere veiligheidseisen. Hier zit wel verbetering in, maar het kost veel tijd en geld. Daarnaast is het boeken van treintickets veel lastiger dan van vliegtickets.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pvmagazine.nl

Is het eten in de Thalys gratis?

Maaltijd of snack (afhankelijk van het tijdstip) aan de zitplaats inbegrepen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Hoelang van te voren moet je aanwezig zijn voor de Thalys?

Om in alle rust aan boord te gaan, raden wij u aan 20 min. vóór het vertrek van uw trein op het station aan te komen, zodat eventuele veiligheidscontroles soepel verlopen. Om veiligheidsredenen dient u voor het instappen ten minste 2 minuten vóór vertrek van de trein aanwezig te zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thalys.com

Kan ik mijn e ticket annuleren?

Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket of de gegevens op een e-ticket te wijzigen. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.ns.nl

Wat is non Flex?

'Non Flex' wordt meestal gebruikt voor tarieven die niet omgewisseld (gewijzigd) of terugbetaald kunnen worden. 'Mid Flex' wordt meestal gebruikt voor tarieven die in beperkte mate omgewisseld (gewijzigd) en gedeeltelijk terugbetaald kunnen worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op b-europe.com

Hoe lang vertraging voor vergoeding trein?

Wij vinden het vervelend als je tijdens jouw binnenlandse reis met NS vertraging hebt. Daarom kan je geld terug bij vertraging aanvragen bij een vertraging van 30 minuten of langer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoeveel vertraging geld terug trein?

De schadevergoeding is: 25% van je treinkaartje bij een vertraging van 60 tot 120 minuten. 50% van je treinkaartje bij een vertraging van 120 minuten of meer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoeveel geld terug bij vertraging?

Aan de hand van de hoeveelheid vertraging wordt berekend wat je vergoeding is. De hoofdregel is: 50% van de ritprijs bij 30 minuten vertraging, en 100% bij 1 uur vertraging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijdendetreinen.nl

Wat mag niet mee in Thalys?

Niet toegestane bagage

Ongebruikelijke goederen zoals zoals bederfbare eetwaren die een onaangename geur verspreiden, of planten. Gevaarlijke goederen zoals steekwapens, vuurwapens, explosieven, ontvlambare vloeistoffen (brandstoffen, verf, enz.) en alle andere gevaarlijke (chemische, biologische, enz.) producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nsinternational.com

Is er koffie in de Thalys?

De Thalys Welcome Bar is opnieuw beschikbaar voor wie wil genieten van een zoete of hartige snack of een kop koffie. Het is mogelijk om snacks en drankjes te kopen, maar wordt er zittend geconsumeerd, in overeenstemming met de geldende gezondheidsvoorschriften.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op travelpro.nl

Wat is het verschil tussen Thalys en TGV?

De Franse TGV heeft een snelheid van 300 km per uur en meer dan 60 steden in Frankrijk zijn met de TGV te bereiken. Als u per trein naar Parijs wilt is de Thalys een geschikt alternatief voor de auto. De rit van Amsterdam - Brussel - Parijs duurt maar vier uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op weekendplanner.nl

Waar rijd de Thalys het hardst?

Thalys. Nederland staat in het lijstje van de Railway Gazette op plek 17. Hoewel de Thalys tussen Schiphol en Rotterdam kort de 300 kilometer per uur aantikt, ligt de gemiddelde snelheid op het HSL-Zuid op 'slechts' 167 kilometer per uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op stadszaken.nl

Is de Thalys veilig?

De veiligheid, het welzijn en de gezondheid van onze reizigers en medewerkers staan centraal bij Thalys. Voor een optimale reiservaring, raden we je aan een masker aan boord van onze treinen te dragen. Voor jouw reiscomfort worden onze treinen ook regelmatig schoongemaakt. Goede reis!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thalys.com

Hoe hard gaan de Thalys?

Over de HSL kunnen hogesnelheidstreinen rijden met een snelheid van meer dan 200 km/h. Over de HSL rijden dagelijks 269 treinen in hoge frequentie. Zowel de Eurostar als Thalys rijdt tussen Amsterdam en Brussel een maximumsnelheid van 300 km/u.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Kan je TGV ticket omboeken?

Hoe kan ik een papieren ticket omwisselen of annuleren**?

1. Annuleer uw ticket of wissel het online om via "Mijn bestellingen" op de site. 2. Stuur ons uw aanvraag voor omwisseling of annulering binnen 60 dagen door via ons contactformulier*.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sncf-connect.com

Hoe ver van te voren kun je de Thalys boeken?

Het is mogelijk uw Thalys-ticket 4 maanden voor uw vertrek te reserveren. Door verschillende technische of operationele beperkingen of vanwege speciale aanbiedingen kan de ticketverkoop verschoven worden tot 3 maanden voor uw vertrek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thalys.com

Wat is een Full Flex tarief?

Het Flex tarief is het standaard tarief voor reizen naar België en Luxemburg. Dit tarief is te combineren met alle kortingskaarten, zowel binnen Nederland als binnen België. Prijzen zijn afhankelijk van het traject. Wijzigen en annuleren is zonder kosten mogelijk tot en met de dag van vertrek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.nsinternational.com

Populaire vragen