Controleer of je op al je apparaten met dezelfde Apple ID bent ingelogd bij iCloud. Daarna controleer je of je Contacten, Agenda's en Herinneringen hebt ingeschakeld in je iCloud-instellingen.
Nadat u iCloud-contacten hebt ingeschakeld op uw iPhone, iPad, iPod touch of Mac, worden uw contacten geüpload naar iCloud. U kunt uw contacten opzoeken en bewerken op iCloud.com of in iCloud voor Windows. Alle wijzigingen die u aanbrengt, worden automatisch bijgewerkt op uw andere apparaten.
Staan je contacten niet in iCloud, dan kan het zijn dat de contacten bijvoorbeeld onder je email account zijn opgeslagen. (Je kunt dit nagaan door te kijken in Instellingen).
Contacten terugzetten van een back-up (Android)
Open 'Instellingen' op je telefoon.Druk op Google.Druk op Instellen en herstellen.Druk op Contacten terugzetten.
iOS-softwareprobleem: dit is de meest voorkomende reden waarom iPhone-contacten zijn verwijderd. iOS-update: Tijdens de iOS-update zijn de iPhone-contacten waarschijnlijk niet gesynchroniseerd met iCloud. iPhone Jailbreak: als je je iPhone hebt gejailbreakt, kun je je iPhone-gegevens, inclusief contacten, kwijtraken.
De app-instellingen controleren
Ga naar Instellingen > Accounts > tik op Exchange > tik op uw e-mailadres dat niet wordt gesynchroniseerd. Opmerking: Andere Android-apparaten kunnen er anders uitzien dan deze schermafbeeldingen. Gebruik deze stappen als richtlijn. Controleer of Agenda synchroniseren is ingeschakeld.
Als je geen iCloud-opslagruimte meer hebt, wordt er geen reservekopie van je apparaat gemaakt in iCloud, worden er geen nieuwe foto's en video's geüpload naar iCloud Foto's en blijven iCloud Drive en andere iCloud-apps niet up-to-date op je apparaten.
Ga naar Instellingen op je Android-telefoon > scrol omlaag en tik op Gebruiker en accounts > tik op WhatsApp. Tik in het volgende scherm op Accountsynchronisatie > Zorg ervoor dat Contacten is ingeschakeld om groen weer te geven.
Ga op je iOS- of iPadOS-apparaat naar Instellingen > 'Opdrachten'. Schakel iCloud-synchronisatie in.
Met synchronisatie kun je je apparaat naar de nieuwste iOS- of iPadOS-software bijwerken, op de Mac of iCloud een veilige reservekopie maken van de gegevens op het apparaat en, indien nodig, met een reservekopie informatie terugzetten op het apparaat.
Als je een contact wijzigt, wordt dat contact op alle apparaten aangepast. Uw Google-contacten worden gesynchroniseerd met uw Android-apparaat als u inlogt. Wijzigingen in uw contacten worden automatisch gesynchroniseerd om ervoor te zorgen dat er een back-up van de contacten wordt gemaakt.
Contacten koppelen
U kunt dubbele contactpersonen in uw adresboek en online accounts met elkaar combineren tot één item in Contactpersonen. Deze functie helpt u om uw adresboek te organiseren met alle gegevens over een contactpersoon op één lokatie.
Nu zijn alle iPhone-contacten al naar je Android verplaatst en kun je de optie Contacten importeren/exporteren van Android naar SIM gebruiken, volg gewoon: Contacten > Instellingen > Contacten > Contacten importeren/exporteren > Exporteren naar simkaart.
iCloud-reservekopieën bevatten alle informatie en instellingen die op je apparaat zijn opgeslagen en die nog niet met iCloud zijn gesynchroniseerd. De volgende gegevens worden niet opgenomen in een iCloud-reservekopie: Gegevens die je al opslaat en synchroniseert in iCloud, zoals Contacten, Agenda's en Notities.
Om je iCloud-reservekopieën te bekijken, tik je in Instellingen op '[je naam]' > 'iCloud' > 'Beheer accountopslag' > 'Reservekopieën'. Om een reservekopie te verwijderen van het apparaat dat je gebruikt, kies je een reservekopie uit de lijst en tik je op 'Schakel uit en verwijder uit iCloud'.
Klik op 'Apple ID'.Klik op 'iCloud'.Klik op 'Beheer'.Selecteer 'Reservekopieën'.
Ga op je iPhone naar Instellingen > Schermtijd > Beperkingen > Contacten en zorg ervoor dat WhatsApp is ingeschakeld. Als WhatsApp nog steeds grijs is of ontbreekt, moet je je telefoon mogelijk terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Probeer in dat geval het volgende: Open Instellingen op je telefoon en tik op Apps > WhatsApp > Toestemmingen. Zorg dat alle toestemmingen zijn ingeschakeld. Als dat het probleem ook niet oplost, neem dan contact op met de fabrikant van je telefoon voor meer informatie over beveiligingstoestemmingen op je telefoon.