In de volgende gevallen kun je de locatie van je kind niet vinden in de Family Link-app: Als het apparaat van je kind uitstaat. Als het apparaat van je kind geen verbinding met internet heeft. Als het apparaat van je kind niet recent is gebruikt.
Locatie werkt het beste als het apparaat van uw kind een mobiel data-abonnement heeft. U vindt de locatie van uw kind niet in de Family Link-app als: Hun apparaat is uitgeschakeld . Hun apparaat niet is verbonden met internet .
Als je het delen van locaties hebt geconfigureerd, maar anderen je locatie niet kunnen zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld via Instellingen > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Zoek mijn'. Zie De locatiegegevens beheren die je deelt.
Probleem 1: Kan de Locatie Niet Vinden
Om dit probleem op te lossen, kunt u de volgende stappen proberen: Controleer of locatiediensten zijn ingeschakeld op uw apparaat. Zorg ervoor dat u toestemming heeft gegeven aan Google Maps om uw locatie te gebruiken. Herstart de app en probeer opnieuw.
Open de Zoek mijn-app op je iPhone, iPad of Mac. Tik of klik op het tabblad 'Personen'. Selecteer de naam van het gezinslid en selecteer de naam opnieuw om het menu te zien. Tik of klik op 'Deel mijn locatie'.
Schakel de Zoek mijn-app in op uw telefoon
Ga naar Instellingen op de telefoon van je dochter. Tik op Apple ID en vervolgens op de Zoek mijn-app. Schakel de volgende opties in: Zoek mijn iPhone, Zoek mijn netwerk, Stuur laatste locatie en Deel mijn locatie. Schakel Zoek mijn-app ook in op je apparaat.
In de volgende gevallen kun je de locatie van je kind niet vinden in de Family Link-app: Als het apparaat van je kind uitstaat. Als het apparaat van je kind geen verbinding met internet heeft. Als het apparaat van je kind niet recent is gebruikt.
Locatieproblemen worden vaak veroorzaakt door een zwak GPS-signaal . Volg deze stappen om uw signaal te verbeteren: Controleer de kaart terwijl u zich buiten een gebouw of voertuig bevindt. Muren, daken van voertuigen, hoge gebouwen, bergen en andere obstakels kunnen de zichtlijn naar GPS-satellieten blokkeren.
Tik in de Instellingen-app op 'Privacy en beveiliging' en tik vervolgens op 'Locatievoorzieningen'. Zorg ervoor dat 'Locatievoorzieningen' is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op 'Bij gebruik van de app of widgets'. Zorg dat de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op je apparaat.
Het kan soms gebeuren: je live locatie werkt niet bij. Misschien is de tijd die je hebt gekozen wel verlopen.Of staat er toch iets niet goed in je instellingen. Je moet de app namelijk toestemming geven om je locatie te delen.
Het bericht 'Locatie niet beschikbaar' betekent vaak dat de persoon zijn locatie delen heeft uitgeschakeld . Deze fout kan optreden als hij het delen heeft beperkt in zijn privacy-instellingen of het delen van zijn locatie heeft uitgeschakeld in de Zoek mijn-app.
Wanneer het bericht 'Geen locatie gevonden' verschijnt, betekent dit dat er technische problemen zijn of dat de persoon zijn locatie niet meer deelt. 'Locatie niet beschikbaar' verschijnt wanneer de persoon is gestopt met het delen van zijn of haar locatie.
Als u locatiedeling instelt en anderen uw locatie nog steeds niet kunnen zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld in Instellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen > Zoek mijn. Zie De locatiegegevens beheren die u deelt.
Wanneer je locaties deelt met je gezinsleden, kunnen ze je locatie zien in Zoek mijn. Je kunt ook een melding krijgen wanneer de locatie van gezinsleden verandert, bijvoorbeeld als een kind tijdens schooltijd de school verlaat. Tik in Instellingen op 'Gezin' > 'Locatie delen'.
1 Iemand volgen via WhatsApp met KidsGuard Pro
Je kunt iedereen lokaliseren, zelfs als ze niet je WhatsApp-contactpersoon zijn. U kunt op afstand de locatie van een persoon bepalen zonder dat ze het weten. De informatie die u ontvangt, wordt in realtime bijgewerkt. Het is gemakkelijk te gebruiken.
Google Family app
Voor Android-toestellen is Google Family handig. Je stelt hiermee digitale regels in. Via de app houd je het telefoongebruik van je kind in de gaten, filter je content en sites, stel je schermtijd in en zie je waar je kind is.
Je locatie kan om verschillende redenen onjuist lijken: geblokkeerd gps-signaal, uitgeschakelde locatie-instellingen of niet correct ingestelde locatieoptie. De instellingen en de menu-items kunnen variëren, afhankelijk van je model en softwareversie.
Ga naar de Zoek mijn-app op je iPhone. Tik op 'Personen' onder in het scherm en tik vervolgens op de naam van degene van wie je de locatie wilt zien. Als je iemand niet in de lijst ziet staan, controleer je of je je locatie met hem of haar deelt.
Het betekent dat ze hun apparaat hebben uitgeschakeld of in de vliegtuigmodus hebben gezet. Of ze hebben hun locatie gewijzigd naar bijvoorbeeld hun iPad in plaats van hun telefoon, en de iPad wordt niet live bijgewerkt zoals de iPhone.
De live locatie maakt gebruik van GPS-tracking, waarvoor een sterk datasignaal nodig is om goed te functioneren. Als u zich in een gebied met slechte mobiele ontvangst bevindt, probeer dan naar een andere locatie te gaan of verbinding te maken met een Wi-Fi-netwerk voordat u uw live locatie opnieuw probeert te delen.
Controleer de instellingen: Kunnen anderen je locatie niet zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld. Dit doe je via Instellingen > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Zoek mijn'. Update iOS: Zorg ervoor dat je iPhone draait op de nieuwste versie van iOS.
Apparaatlocatie is niet beschikbaar
Find My Device kan uw apparaat mogelijk niet vinden als: Het apparaat geen stroom heeft of is uitgeschakeld . Het apparaat geen mobiele en wifi-verbinding heeft. Dit kan komen door een slechte signaalsterkte of de locatie van het apparaat.
Er zijn verschillende redenen waarom Zoek mijn iPhone niet werkt, waaronder een zwakke of geen internetverbinding, uitgeschakelde locatieservices of een softwareprobleem. De meest voorkomende oorzaak van dit probleem is een onjuiste configuratie van Zoek mijn iPhone op je apparaat.
Met het Vind mijn apparaat-netwerk kun je Android-apparaten met OS 9 en hoger vinden. Ga naar android.com/find om ze via internet te vinden of gebruik de Vind mijn apparaat-app op de telefoon of tablet van een vriend door als gast in te loggen bij de app.