Het kan zijn dat u een onbetaalde bestelling hebt. Lees hoe u een onbetaalde bestelling betaalt. Neem contact op met uw financiële instelling. Mogelijk moet u uw financiële instelling vragen om aankopen in het buitenland met uw betaalkaart of creditcard toe te staan.
De meest gebruikelijke redenen dat een kaart wordt geweigerd
Dit kan heel eenvoudig zijn, bijvoorbeeld wanneer de verwerker van de betalingen de kaart niet herkent of erkent, het kan zijn dat het saldo te laag is, of er kan een elektronisch probleem zijn tussen de bank of creditcardprovider.
'Kan transactie niet voltooien: kaart verlopen'
Ga na of je betaalmethode up-to-date is. Als dit niet het geval is, kun je je betaalmethode in het betalingscentrum updaten.
De betaalmethode bijwerken op je iPhone of iPad
Tik op je naam.Tik op 'Betaling en verzending'.Je wordt mogelijk gevraagd in te loggen met je Apple ID.Tik op 'Voeg betaalmethode toe', voer de nieuwe betaalmethode in en tik op 'Gereed'.
Controleer of je Apple Pay kunt gebruiken: Neem contact op met de kaartverstrekker om te zien of deze Apple Pay ondersteunt. Werk bij naar de nieuwste versie van iOS of iPadOS, watchOS of macOS. Je apparaat moet Face ID of Touch ID hebben of er moet een toegangscode op zijn ingesteld.
Tot welk bedrag kan ik betalen met Apple Pay? U kunt per dag maximaal € 2.500 euro per rekening betalen met Apple Pay. Dit geldt ook voor klanten van 16 en 17 jaar met een studentenrekening. Klanten van 16 of 17 jaar met een jongerengroeirekening kunnen maximaal € 150 euro per dag betalen met Apple Pay.
Het kan zijn dat u een onbetaalde bestelling hebt. Lees hoe u een onbetaalde bestelling betaalt. Neem contact op met uw financiële instelling. Mogelijk moet u uw financiële instelling vragen om aankopen in het buitenland met uw betaalkaart of creditcard toe te staan.
Telefonisch. U kunt rechtstreeks telefonisch contact met uw bank opnemen en om een verificatiecode vragen. Voor sommige banken kunt u via Google Wallet een telefoongesprek aanvragen.
Tik op 'Toon Apple ID' en meld je aan met je account. Tik op 'Betaling en verzending' voor een lijst van al je huidige betaalmethoden. Tik op 'Een nieuwe betaalmethode toevoegen' om een nieuwe betaalmethode toe te voegen aan je Apple ID.
Als het beschikbare saldo op je kaart ontoereikend is en het bedrag van je aankoop niet kan worden betaald, wordt je aankoop geweigerd. Op betaalterminals in België verschijnt dan meestal de boodschap “transactie geweigerd” (“transaction refusée”).
De ontvanger moet de betaling binnen 30 dagen accepteren of weigeren. In behandeling zijnde of niet-opgeëiste betalingen worden na 30 dagen automatisch geannuleerd en teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode.
Wanneer je kaart wordt geweigerd of geblokkeerd door een betaalterminal of geldautomaat, is dat meestal om een van de volgende redenen: De chip of de magneetstrip van je kaart werkt niet meer.Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd.Er staat niet genoeg geld op je kaart.
Creditcard niet geaccepteerd
Sta je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat het logo van Mastercard of Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen. Met je betaalpas of contant geld betalen, zijn dan de manieren om af te rekenen.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het per vergissing overgemaakte geld te recupereren.
Lukt het niet om een aankoop te doen, dan kan dat verschillende oorzaken hebben: Je hebt geen betaalmethode ingesteld.Je hebt geen tegoed op je Apple ID-account. Dit probleem doet zich regelmatig voor als je met iDEAL tegoed op je account hebt gestort.
Tweestapsverificatie is onder meer nodig om veilig elektronisch te betalen, aan de kassa, in webwinkels en met mobiel bankieren of internetbankieren. Tweestapsverificatie wordt ook wel tweefactorautorisatie of sterke klantauthenticatie genoemd.
Verificatie houdt in dat bepaalde informatie (zoals een wachtwoord) moet worden opgegeven op je apparaat om een aankoop te doen. Zo nodig kun je het wachtwoord van je Google-account wijzigen of resetten.
Zoek een gratis app uit en installeer deze.
Kies hier Maak nieuwe Apple ID aan. Vul de gevraagde gegevens in en klik als u klaar bent op volgende. Nu komt u in het scherm waar u een betaalmethode kunt kiezen, kies hier de optie geen. Vul de gevraagde adresgegevens in en klik op volgende.
Als een betaalkaart die je gebruikt met Apple Pay wordt geweigerd of niet werkt wanneer je een aankoop probeert te doen, controleer je of je kaart geschikt is voor gebruik met Apple Pay. Open Apple Wallet: Open de Wallet-app op je iPhone. Op een iPad open je de app Instellingen > 'Wallet en Apple Pay'.
Betalen in de Apple Store-app
In de Apple Store-app is het helaas niet mogelijk om met iDEAL te betalen. Je kunt daar uitsluitend afrekenen met Apple Pay, creditcard of Apple Store-cadeaubonnen.