Cookies, Cache legen of plugins. Binnen je browser kunnen er verschillende redenen zijn waarom pagina's misschien niet goed laden. De makkelijkste manier om te testen of dit met je instellingen te maken heeft is door te proberen of de problemen nu in een Chrome "Incognito" venster ook blijven bestaan.
Het wissen van je browsercache kan deze problemen oplossen. Dit kun je doen met een browser extensie zoals Clear Cache (als je Chrome hebt). Controleer de DNS-instellingen. Als je toegang hebt tot de DNS-instellingen van je website, controleer dan of deze correct zijn ingesteld.
Dit probleem ontstaat meestal doordat grafische elementen niet goed kunnen worden weergegeven. Soms wordt de pagina wel geladen als u een nieuw tabblad opent en naar een andere pagina gaat. Helpt dit niet, start Chrome of uw apparaat dan opnieuw op.
Er kan iets mis zijn met je Chrome-profiel dat problemen veroorzaakt. Verwijder Chrome en zorg dat je het selectievakje voor het verwijderen van de browsegegevens aanvinkt. Installeer Chrome vervolgens opnieuw. Verwijder extensies en installeer ze opnieuw.
De meeste verbindingsfouten oplossen
Check het webadres op typfouten. Ga na of je internetverbinding normaal werkt. Neem contact op met de eigenaar van de website.
Tabblad terughalen in Chrome, Firefox en Edge
Open zo in de browsers Google Chrome, Edge en Firefox een tabblad dat u eerder gesloten had: Klik met de rechtermuisknop op een lege plek rechts van de tabbladen. Klik op Gesloten tabblad opnieuw openen of Gesloten venster opnieuw openen.
Voer een of meer van de volgende stappen uit: De laatste bewerking ongedaan maken: Kies 'Wijzig' > 'Herstel' (uit het Wijzig-menu boven in het scherm) of druk op Command + Z op het toetsenbord.
Refresh je cache (ANDROID/IOS)!
In Google Chrome ga je naar Menu > Settings > Privacy.Vervolgens vind je onderaan op het scherm de knop: Clear browsing data. Je kunt daar kiezen of je de cookies, cache of andere gegevens wilt verwijderen. Kies voor cache en tik vervolgens op Clear en je cache is geleegd.
Wanneer u een website probeert te bezoeken die als onveilig is geclassificeerd, wordt de website geblokkeerd en wordt er een waarschuwing weergegeven in uw browser. De waarschuwing bevat informatie zoals de URL van de pagina en de gedetecteerde bedreiging.
Als je browser het SSL-certificaat van een bepaalde website niet kan valideren, kan er geen beveiligde verbinding tot stand worden gebracht. De meeste browsers zorgen er dan voor dat je dergelijke sites niet kunt bezoeken en tonen de foutmelding 'Je verbinding is niet privé'.
Download Chrome opnieuw via google.com/chrome. Probeer Chrome opnieuw te installeren.
Cache legen in Chrome
Open Google Chrome en klik rechts bovenin op het menu (de drie puntjes boven elkaar).Daar navigeer je naar 'Meer hulpprogramma's' en kies je vervolgens 'Browsegegevens wissen'. 2. Zet een vinkje naast 'Gecachte afbeeldingen en bestanden'.
Of u nu Chrome, Firefox, Edge, Safari of IE gebruikt, elke browser gaat trager werken als er sprake is van te veel extensies of malware. Enkele van de meest voorkomende oorzaken van een trage browser zijn: Te veel invoegtoepassingen en extensies: Waarschijnlijk zijn er ongebruikte of overbodige extensies geïnstalleerd.
Dat betekent simpel gezegd dat jouw telefoon wordt teruggezet naar de instellingen waarmee het apparaat vanuit de fabriek is geleverd. Al jouw persoonlijke gegevens, dus je foto's, video's, gedownloade apps en internetgeschiedenis, worden verwijderd.
Als je ervoor kiest om de nieuwe browser niet als standaardbrowser in te stellen is dat natuurlijk geen probleem. Je kunt op je apparaat meerdere browsers naast elkaar hebben. Zo kun je je nieuwe browser een paar keer uitproberen om te kijken of het iets voor jou is.