We vragen je je gegevens te verifiëren om er zeker van te zijn dat je informatie en aankopen die zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, veilig worden gedeeld.
We verifiëren de identiteit en het adres van onze consumenten op basis van externe databronnen, inclusief een check op eerder betaalgedrag. Dit kan variëren van een softe tot een harde check, afhankelijk van het Klarna-product dat wordt gebruikt.
Waarschuwing! Fraudeurs doen zich voor als medewerkers die vanuit Klarna bellen met de vraag om je persoonlijke gegevens te delen. Mocht je een telefoontje van Klarna ontvangen met de vraag je logingegevens te delen, hang dan direct op.
Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App of bovenaan deze pagina.
De meest voorkomende oorzaak is een hele simpele: verkeerd ingevoerde adresgegevens of geboortedatum. Klarna heeft de juiste gegevens van jou nodig. Maak je een tikfout in je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats dan kan het zijn dat de order niet geaccepteerd wordt.
Registratie bij BKR
Klarna meldt deze overeenkomst bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel. BKR verwerkt deze gegevens in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI).
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
Je hebt geen nieuwe accounts nodig. Kies je land en selecteer jouw bank. De volgende keer dat je “Betaal nu” gebruikt is jouw bank automatisch voorgeselecteerd.
Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is. Naast Klarna zijn er namelijk meer manieren om achteraf te betalen, bijvoorbeeld Afterpay. Samen met Klarna zijn dit de 2 bekendste achteraf-betaalmethodes.
Klarna Bank AB (publ) is een Zweedse onderneming met het hoofdkantoor in Stockholm, Zweden. Klarna Bank AB (publ) is een bank die krediet verleent en onder supervisie staat van de Finansinspektionen (de Zweedse financiële autoriteit).
Bij een online aankoop kan je klant via Klarna check-out nu kiezen voor 'betaal nu' en 'betaal later'. Wil je klant direct afrekenen dan kan hij via verschillende betaalopties met 1 click afrekenen. Wil je klant later betalen dan krijgt deze 2 weken om de factuur te betalen.
De onterechte rekeningen zijn het gevolg van zogenoemde bestelfraude. Een internetcrimineel misbruikt daarbij andermans persoonsgegevens. Met een simpele truc bestelt de oplichter online op naam en adres van een ander. Vervolgens laat hij het pakket naar een ander afleveradres sturen, het zijne.
Ja. Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Als u Klarna gebruikt en financiering aanvraagt of een betalingsvakantie afsluit, kan dit mogelijk uw credit score schaden. Deze kunnen van invloed zijn op uw vermogen om een hypotheek of een nieuwe creditcard te krijgen.
Voor zowel GO, PRO en PREMIUM betaal je 1,19% per Nederlandse transactie. Het tarief geldt voor alle betaalwijzen, daarin maakt Klarna geen onderscheid. Je betaalt dus voor een iDEAL betaling een fee van 1,19%, maar ook voor creditcard betalingen én achteraf betalingen!
Aan achteraf betalen zitten soms ook extra kosten vast. Het gaat dan om een paar euro per bestelling. Dit zijn de extra kosten die een online winkel kwijt is aan afrekenen via de dienst.
Log in op de app om je uiterste betaaldatum te verlengen. Als de optie om je uiterste betaaldatum te verlengen beschikbaar is, zal dit hier zichtbaar zijn. Je nieuwe uiterste betaaldatum zal worden weergegeven op de pagina met bestellingen in de app.
Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Dit is een directe en beveiligde verbinding met jouw bank. Meld je aan met je vertrouwde inloggegevens voor internetbankieren. Selecteer jouw bankrekening waarmee je wil betalen. Vervolgens vul je de bevestigingscode in en klik je op volgende.
Betaalt u de rekening in één keer, dan is het kopen op rekening, smeert u de betaling uit in de tijd dan gaat het om kopen op afbetaling. Kiest u voor betaling op krediet, dan betaalt u een kleiner maandelijks bedrag, maar ook rente. Posterorderbedrijven zoals Wehkamp en Neckermann bieden ook het kopen op rekening aan.
Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Klik op 'Instellingen' in het linkermenu. Klik op 'Gebruikers'. Log opnieuw in. Kies 'Gebruikers uitnodigen', vul het e-mailadres in en kies de rol die de gebruiker nodig heeft.
Diverse factoren, zoals gemiste of late betalingen of gemelde financiële moeilijkheden, kunnen ertoe leiden dat het verdere gebruik van Klarna voor jou wordt geblokkeerd. We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om geweigerd te worden voor een aankoop na een eerdere goedkeuring in het verleden.