Een plan van aanpak dwingt je om na te denken over alle factoren van je onderzoek. Zodra jouw plan van aanpak wordt goedgekeurd, weten jij en jouw begeleiders precies wat er gaat gebeuren. Je komt dan niet voor verrassingen te staan. Je beschrijft in jouw plan van aanpak de rode draad van wat je wil onderzoeken.
In een plan van aanpak vertel je waarom je dit project gaat uitvoeren, hoe je dat wilt doen en wat je ermee wilt bereiken. Hieronder worden de verschillende onderdelen van een plan van aanpak besproken. Ook vind je onder aan de pagina tips bij het schrijven van een plan van aanpak.
Een projectplan (ook wel plan van aanpak genoemd) is het basisdocument voor de uitvoering van een project. Je beschrijft hierin per fase zo concreet mogelijk welke producten of resultaten het team op moet leveren, hoe dat moet gebeuren en wanneer het klaar moet zijn.
Bent u het niet eens met het Plan van aanpak en komt u er niet uit met uw casemanager? Dan kunt u een deskundigenoordeel aanvragen bij UWV. Dan geeft UWV een onafhankelijk oordeel over de re-integratie.
'Plan van Aanpak' en 'Projectplan' zijn hetzelfde
Een plan van aanpak kan dus over allerlei soorten activiteiten gaan: van improvisaties tot routineklussen. Zo bestaat er een PvA voor mensen die vanuit ziekte moeten re-integreren. En voor mensen die vanuit een uitkering werk moeten vinden.
Het Plan van Aanpak wordt door de werkgever samen met de werknemer opgesteld. In het Plan van Aanpak worden afspraken over de functiemogelijkheden gemaakt, het advies van de bedrijfsarts wordt hierin meegenomen. In het Plan van Aanpak moet duidelijk worden wat er gedaan gaat worden om passende arbeid te vinden.
De volgende punten zijn belangrijk om in je inleiding/situatieschets verwoord te hebben: Beschrijf de organisatie/afdeling waarbinnen je het project uirvoert. Beschrijf duidelijk de aanleiding van het probleem en een duidelijke probleemstelling. formulier de onderzoeksvraag.
Het Plan van aanpak is een momentopname. Uw werknemer en u zorgen ervoor dat het Plan van aanpak altijd actueel is en stellen het doorlopend bij als dat nodig is. Hiervoor houdt u goed onderling contact. Ons advies is om elkaar minimaal elke zes weken te spreken.
Je schrijft het PvA, omdat het gaat om het plan van aanpak. Plan is een het-woord.
Als u door uw ziekte (tijdelijk) niet uw eigen werk kunt doen, kunt u misschien werken in een andere functie bij uw huidige of bij een andere werkgever. U maakt hier samen met uw werkgever afspraken over. Deze beschrijft u in het Plan van aanpak. U beschrijft daarin ook wat u van de gemaakte afspraken vindt.
De weg van een initieel voorstel naar een plan van aanpak kan al binnen een week plaatsvinden. Het schrijven van een plan van aanpak duurt vaak ook niet meer dan een week.
Zo moet je niet alleen samen met de werknemer een Plan van aanpak voor de re-integratie opstellen, ook moet je dit Plan van aanpak minimaal elke zes weken samen evalueren.
In je inleiding geef je algemene informatie over je onderwerp en baken je je onderwerp af zodat je lezer weet waar je onderzoek over gaat. Met die informatie beschrijf je jouw doelstelling, probleemstelling en presenteer je de hoofdvraag en deelvragen van je scriptie.
Een inleiding heeft twee functies: – de aandacht van de lezer trekken, hem motiveren de hele tekst te gaan lezen; – het onderwerp van de tekst introduceren. Je moet ervoor zorgen dat de inleiding pakkend is. Je wilt immers bereiken dat de lezer verder leest.
In uitzonderlijke gevallen is vertraging geoorloofd bij het Plan van Aanpak. Bijvoorbeeld wanneer u te ziek bent om hieraan mee te werken. Mocht u door omstandigheden niet in staat zijn om het Plan van Aanpak tijdig aan te leveren dan kunt u hier samen met de werkgever extra tijd voor uittrekken mits goed gemotiveerd.
Wanneer het Plan van Aanpak ontbreekt, of niet getekend is dan zal UWV normaliter de re-integratieactiviteiten als onvoldoende beschouwen en een sanctie opleggen aan u als werkgever ten laste van maximaal een jaar extra loondoorbetaling; over verspilling van tijd en geld gesproken..!
De afspraken voor een verantwoorde en duurzame re-integratie zijn door werkgever en werknemer samen vastgelegd in het Plan van aanpak. Als blijkt dat de gemaakte afspraken en het geformuleerde einddoel niet meer realistisch zijn, is bijstelling van het Plan van aanpak nodig.
De afspraken gaan onder andere over welke feiten, situaties en bovenliggende organisatiedoelen de opdracht te maken heeft (achtergrond), de ongewenste situatie (probleem) en welke uiteindelijk opgelost moet gaan worden (doel). Nog belangrijker is wat er uiteindelijk opgeleverd moet worden als het project klaar is.