Een witte (knipperende) lichtring geeft aan dat het modem aan het opstarten is of goed werkt. Als de lichtring groen knippert wordt er een firmware update geïnstalleerd. Wacht tot de update klaar is en de lichtring verandert.
Nadat de stroom- en DSL-lampjes groen zijn, maakt de modem verbinding met internet. Zodra hij online is, wordt het internetlampje GROEN. Tijdens normaal gebruik knippert en knippert het internetlampje groen wanneer uw modem gegevens heen en weer stuurt tussen internet en uw apparaten .
Situatie A: De groene pijltjes knipperen tijdens de installatie. ). Dit betekent dat het modem een internetverbinding aan het opzetten is. Dit mag ongeveer 15 minuten duren.
Knippert: De verbinding wordt tot stand gebracht, kan geen verbinding maken met het netwerk of bekabeling is foutief aangesloten. Herstart het modem door de stroom voor een paar seconden te onderbreken en weer aan te sluiten. Wacht minimaal 5 minuten en controleer of het knipperen is gestopt.
Als het lampje snel groen knippert, dan is het SuperWifi punt de verbinding aan het opbouwen. Als hij langzaam knippert is hij aan het opstarten.
Als het lampje groen knippert, zoekt je modem naar signaal of een firmware update. Wacht tot de lampjes veranderen.
Een knipperend lampje betekent dat u moeite hebt met het verbinden met internet . Zorg ervoor dat alle telefoonkabels goed vastzitten en start de modem en router opnieuw op (indien van toepassing). POWER: Een continu groen lampje geeft aan dat het apparaat correct is aangesloten op de stroomvoorziening. Een knipperend rood lampje geeft aan dat er mogelijk een modemstoring is.
Als de 'Router'-LED blijft knipperen, controleer dan de volgende punten: Controleer de Ethernet-kabel die de Internet Bridge met de router verbindt . Zorg ervoor dat de kabel aan beide uiteinden goed is aangesloten. Probeer een andere Ethernet-kabel om de Internet Bridge met uw router te verbinden.
Het wifi lampje op het modem hoort te knipperen, dit betekent dat er connectie is. Dus dat is alvast goed. Als je wifi regelmatig hapert zou je wellicht de Wifi Manager eens kunnen doorlopen, om te controleren of het daar beter van wordt.
Brandt continu: Modem staat aan.Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.Brandt continu: Er is verbinding met het internet.Knippert: Bezig met verbinden met het internet.
Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houd je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.
Als hij langzaam groen knippert is het SuperWifi punt nog aan het opstarten.Als hij snel groen knippert is hij de verbinding aan het opbouwen. Als dit laatste bij jou het geval is lijkt het erop dat hij de verbinding kwijt is en deze opnieuw probeert op te zetten.
Wanneer Wi-Fi is verbonden maar er geen internettoegang is op een enkel apparaat, ligt het probleem vaak bij de netwerkinstellingen van het apparaat, een defecte Wi-Fi-adapter of verouderde drivers . Het kan ook komen door een onjuiste IP-configuratie of DNS-cacheproblemen die specifiek zijn voor dat apparaat.
Moeten alle lampjes op mijn modem groen zijn? Het powerlampje, downstream-indicator, upstream-indicator, online-indicator en linklampje op uw modem moeten allemaal groen zijn. Als uw powerlampje geel is, is het mogelijk dat het aan het upgraden is, dus laat het modem aan en geef het wat tijd om zijn ding te doen.
Als het < pijltje omhoog wijst van de vloer af > lampje groen knippert, ontvangt de modem een signaal van het Rogers-netwerk en probeert een retourverbinding tot stand te brengen. Als dit lampje constant brandt: Haal eerst de stekker van de gateway uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek hem er weer in om hem te dwingen opnieuw op te starten .
Tekenen dat uw modem achteruitgaat
Internetverbinding valt willekeurig weg . Je moet je modem resetten of opnieuw opstarten. Videostreaming of gamen loopt vaak vast. Internetsnelheden zijn inconsistent.
Controleer het internetlampje van uw modem: Aan: U hebt een internetverbinding. Uit: Controleer of de kabel die uw modem verbindt met uw stopcontact / nbn-apparatuur aan beide uiteinden goed is aangesloten en start uw modem opnieuw op.
Een knipperend blauw lampje geeft aan dat er verbinding wordt gelegd met het modem.
Het apparaat gaat gemiddeld 6 tot 8 jaar mee.
Als het breedband- of DSL-lampje knippert, krijgt de gateway geen verbinding. Haal de stekker uit de achterkant van de gateway. Haal, terwijl de stekker uit het stopcontact is, de telefoonkabel uit de achterkant van de gateway en steek deze er weer in. Zorg ervoor dat de telefoonkabel goed is aangesloten op de telefoonlijnpoort.
Groen, knippert niet (vast): De Gateway is correct aangesloten en werkt naar behoren. Oranje, knippert langzaam: De Gateway is correct op de modem/router aangesloten, maar kan geen verbinding met onze servers maken. Herstart desnoods de router of check de firewall instellingen.
Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
Zet uw apparaat uit en weer aan : Knippert het internetlampje van de Dodo-modem? Zet uw Dodo-modem uit door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht 30 seconden, steek de stekker er weer in en zet de modem aan. Wacht en kijk of de modem een internetverbinding tot stand brengt.