De kans is groot dat je e-mailadres terecht is gekomen op een lijst met e-mailadressen die door verschillende spammers wordt gebruikt. Dat verklaart waarom je er steeds meer krijgt. Ze gebruiken allemaal dezelfde lijsten. Net daarom blijf je deze berichten krijgen, ook al heb je een aantal afzenders geblokkeerd.
Waarom krijg ik nog steeds e-mails van geblokkeerde adressen op Gmail? Het kan zijn dat u nog steeds e-mails van geblokkeerde adressen krijgt als het pas een paar dagen geleden is dat u het adres hebt geblokkeerd . Het duurt een paar dagen voordat het effect heeft.
Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds in uw Postvak IN wordt weergegeven, is de afzender mogelijk: - Het wijzigen van hun e-mailadres. Maak een regel voor Postvak IN om veelvoorkomende woorden in uw postvak IN-e-mail op te pikken en deze naar de map Verwijderde items te verplaatsen.
Zelfs als een van uw berichten wordt verstuurd vanaf een IP-adres dat is geblokkeerd omdat iemand anders het heeft gebruikt om spam te sturen, kan het zijn dat uw e-mails worden teruggestuurd.
Als u iemand blokkeert, komt zijn of haar e-mail niet in uw mailbox terecht. Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds in uw Postvak IN verschijnt, kan het zijn dat de afzender: Zijn of haar e-mailadres heeft gewijzigd . Maak een Postvak IN-regel om veelvoorkomende woorden in uw Postvak IN-e-mail op te pikken en deze naar de map Verwijderde items te verplaatsen.
Als u nog steeds e-mails van geblokkeerde afzenders op uw iPhone ontvangt, kan dit komen door uw instellingen in de Mail-app, die mogelijk is ingesteld om geblokkeerde e-mails in uw inbox te laten in plaats van ze naar de prullenbak te verplaatsen . Om deze e-mails niet meer in uw inbox te zien, kunt u uw 'Opties voor geblokkeerde afzenders' aanpassen naar 'Verplaatsen naar prullenbak'.
Spam-e-mails kunnen veel van onze drukke tijd in beslag nemen. In veel gevallen ontvangen we nog steeds hun berichten, zelfs als we ze blokkeren. Dit gebeurt wanneer een e-mailadres is vervalst om een andere naam te tonen in het veld "Van:" . Identificeer de echte naam van het geblokkeerde e-mailadres en stop het voorgoed.
Sommige spam mails bevatten geen afzender en zijn daarom niet te blokkeren. Als je de bron onderzoekt, zie je wel een afzender (en dat is vaak een nep adres, of gebaseerd op bestaande adressen). Waarom is het niet mogelijk om berichten zonder directe afzender te blokkeren?
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Blokkeer de afzender via Gmail-instellingen
Als u geen e-mail van die persoon kunt vinden, kunt u als volgt e-mails blokkeren op Gmail door naar uw Gmail-instellingen te gaan: Open de Gmail-instellingen en kies de optie Alle instellingen weergeven. Ga vervolgens naar het tabblad Filters en geblokkeerde adressen. Selecteer Een nieuw filter maken.
Er zijn een paar redenen waarom dit kan gebeuren: De afzender staat ook op uw lijst met veilige afzenders . De toegestane lijst heeft voorrang op de geblokkeerde lijst om ervoor te zorgen dat er geen gewenste e-mail verloren gaat. Controleer uw toegestane lijst om er zeker van te zijn dat de afzender er niet op staat.
De kans is groot dat je e-mailadres terecht is gekomen op een lijst met e-mailadressen die door verschillende spammers wordt gebruikt. Dat verklaart waarom je er steeds meer krijgt. Ze gebruiken allemaal dezelfde lijsten. Net daarom blijf je deze berichten krijgen, ook al heb je een aantal afzenders geblokkeerd.
De meest effectieve manier om spam-e-mails te stoppen, is door u af te melden voor ongewenste spam-e-mailcampagnes en spam systematisch te rapporteren en blokkeren . Maar om spam-e-mails die uw inbox verpesten, permanent te stoppen, moet u ook uw privacy-instellingen aanpassen en uw online gewoonten veranderen.
Open een bericht van de afzender die u wilt stoppen. Klik op Meer (de drie verticale stippen naast de knop Beantwoorden) en selecteer Blokkeer [naam afzender] . Er verschijnt een pop-upvenster met de vraag of u het adres van de afzender wilt blokkeren en alle toekomstige berichten van het adres naar de map Spam wilt verplaatsen.
Klik met je rechtermuisknop op het mailtje en kies onder 'Ongewenste e-mail' voor 'Afzender blokkeren'. Of kies voor 'Regels' voor meer opties bij het blokkeren.
Als een e-mailadres geblokkeerd wordt, komt dat meestal door misbruik van het e-mailaccount en een gehackt wachtwoord. Door je wachtwoord te wijzigen, krijg je weer toegang tot de webmail. Zorg dat je een nieuw wachtwoord bedenkt en gebruik niet opnieuw je oude wachtwoord.
Soms gaat het niet om content of reputatie, maar om technische gremlins. Dit kan serverproblemen, onjuiste e-mailinstellingen of problemen met uw e-mailprovider omvatten. Controleer regelmatig uw e-mailinstellingen en houd uw afleverbaarheidsstatistieken in de gaten om deze problemen vroegtijdig op te sporen.
Zodra u een afzender blokkeert, worden zijn of haar e-mails automatisch verwijderd of naar de prullenbak verplaatst , afhankelijk van uw instellingen.
Als je ongewenste e-mails krijgt, kun je de afzender blokkeren in Gmail. Nadat je de afzender hebt geblokkeerd, gaan alle toekomstige e-mails van deze afzender naar de spammap.
Open in de Mail-app de e-mail met het contact dat u wilt blokkeren en tik vervolgens bovenaan op het contact.Tik op Blokkeer dit contact . U kunt ook een telefoonnummer of e-mailadres rechtstreeks toevoegen aan uw lijst met geblokkeerde contacten in de app Instellingen.
Controleer of iCloud Mail is ingeschakeld: Open Instellingen op je iPhone of iPad en tik vervolgens op je naam. Tik op 'iCloud' en vervolgens op 'Mail' onder 'Bewaard op iCloud' of 'Apps die iCloud gebruiken'. Controleer of 'Mail' is ingeschakeld.