Zelfs als een van uw berichten wordt verstuurd vanaf een IP-adres dat is geblokkeerd omdat iemand anders het heeft gebruikt om spam te sturen, kan het zijn dat uw e-mails worden teruggestuurd.
De kans is groot dat je e-mailadres terecht is gekomen op een lijst met e-mailadressen die door verschillende spammers wordt gebruikt. Dat verklaart waarom je er steeds meer krijgt. Ze gebruiken allemaal dezelfde lijsten. Net daarom blijf je deze berichten krijgen, ook al heb je een aantal afzenders geblokkeerd.
Als u iemand blokkeert, komt zijn of haar e-mail niet in uw mailbox terecht. Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds in uw Postvak IN verschijnt, kan het zijn dat de afzender: Zijn of haar e-mailadres heeft gewijzigd . Maak een Postvak IN-regel om veelvoorkomende woorden in uw Postvak IN-e-mail op te pikken en deze naar de map Verwijderde items te verplaatsen.
Als u nog steeds e-mails van geblokkeerde afzenders op uw iPhone ontvangt, kan dit komen door uw instellingen in de Mail-app, die mogelijk is ingesteld om geblokkeerde e-mails in uw inbox te laten in plaats van ze naar de prullenbak te verplaatsen . Om deze e-mails niet meer in uw inbox te zien, kunt u uw 'Opties voor geblokkeerde afzenders' aanpassen naar 'Verplaatsen naar prullenbak'.
Er zijn verschillende vormen van spoofing. E-mail spoofing gebeurt wanneer een aanvaller een e-mailbericht verzendt met een vervalst afzenderadres, waardoor het lijkt alsof het bericht van iemand anders komt, vaak van een vertrouwde bron.
U hebt automatische doorsturing van dat e-mailadres geaccepteerd om kopieën van hun inkomende e-mails door te sturen naar uw inbox . Als u vindt dat deze e-mails niet naar u doorgestuurd moeten worden, kunt u contact opnemen met die e-maileigenaar om te vragen of ze uw e-mailadres uit hun doorstuurinstellingen willen verwijderen.
Blokkeer de afzender via Gmail-instellingen
Als u geen e-mail van die persoon kunt vinden, kunt u als volgt e-mails blokkeren op Gmail door naar uw Gmail-instellingen te gaan: Open de Gmail-instellingen en kies de optie Alle instellingen weergeven. Ga vervolgens naar het tabblad Filters en geblokkeerde adressen. Selecteer Een nieuw filter maken.
Als je ongewenste e-mails krijgt, kun je de afzender blokkeren in Gmail. Nadat je de afzender hebt geblokkeerd, gaan alle toekomstige e-mails van deze afzender naar de spammap.
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
In veel gevallen krijgen we nog steeds hun berichten, zelfs als we ze blokkeren. Dit gebeurt wanneer een e-mailadres is vervalst om een andere naam te tonen in het veld "Van:" . Identificeer de echte naam van het geblokkeerde e-mailadres en stop het voorgoed.
Hoewel sommige methoden kunnen resulteren in een waarschuwing wanneer uw e-mailbezorging mislukt, zullen veel soft-blocked berichten als bezorgd worden weergegeven. Met andere woorden, het is bijna onmogelijk om te weten of iemand uw e-mail specifiek heeft geblokkeerd.
Spam-e-mails kunnen veel van onze drukke tijd in beslag nemen. In veel gevallen ontvangen we nog steeds hun berichten, zelfs als we ze blokkeren. Dit gebeurt wanneer een e-mailadres is vervalst om een andere naam te tonen in het veld "Van:" . Identificeer de echte naam van het geblokkeerde e-mailadres en stop het voorgoed.
Er zijn een paar redenen waarom dit kan gebeuren: De afzender staat ook op uw lijst met veilige afzenders . De toegestane lijst heeft voorrang op de geblokkeerde lijst om ervoor te zorgen dat er geen gewenste e-mail verloren gaat. Controleer uw toegestane lijst om er zeker van te zijn dat de afzender er niet op staat.
Krijgt u veel ongewenste berichten, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn. Of u heeft uw e-mailadres zelf ergens achtergelaten of u bent slachtoffer van een datalek. Voorkomen is beter dan genezen. Dus laat nooit ergens je e-mailadres achter als dat niet hoeft, waarschuwt ethisch hacker Sijmen Ruwhof.
Een geblokkeerde e-mail is een bericht van een specifieke afzender dat is gemarkeerd om niet te worden afgeleverd in de inbox van een ontvanger. Wanneer iemand een e-mail blokkeert, gaan berichten van die afzender doorgaans automatisch naar hun spamfolder of ontvangt de afzender een afwijzingsbericht van de e-mailservice .
Spam voorkomen
Zet uw e-mailadres of telefoonnummer niet op sociale media, fora of op een andere website. Vraagt een bedrijf of organisatie om uw e-mailadres? Vul dat dan alleen in als het echt nodig is. Meld u af voor ongevraagde berichten, of geef er geen toestemming voor (opt-out).
Een afzender blokkeren
De geblokkeerde persoon kan u nog steeds e-mail sturen, maar als er iets van zijn of haar e-mailadres in uw e-mailaccount terechtkomt, wordt het onmiddellijk verplaatst naar de map Ongewenste e-mail . Toekomstige berichten van deze afzender gaan naar uw map Ongewenste e-mail of Eindgebruikersquarantaine als dit is ingeschakeld door uw beheerder.
Open Gmail en zoek de e-mail die u aan uw spamlijst wilt toevoegen. Selecteer de e-mail door deze te openen of door op het selectievakje ernaast in uw inbox te klikken. U kunt ook meerdere e-mails selecteren. Klik op de knop Spam melden (een uitroepteken in een stopteken) boven aan de Gmail-werkbalk.
Zodra u een afzender blokkeert, worden zijn of haar e-mails automatisch verwijderd of naar de prullenbak verplaatst , afhankelijk van uw instellingen.
De kans is groot dat je e-mailadres terecht is gekomen op een lijst met e-mailadressen die door verschillende spammers wordt gebruikt. Dat verklaart waarom je er steeds meer krijgt. Ze gebruiken allemaal dezelfde lijsten. Net daarom blijf je deze berichten krijgen, ook al heb je een aantal afzenders geblokkeerd.
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Als je e-mails blokkeert van een contactpersoon, zal deze hiervan geen melding krijgen dat het geblokkeert is of dat het e-mailadres niet meer bestaat. De verzonden e-mails worden dan direct verwijderd in je account en je zal deze niet meer kunnen terughalen.