Een groen knipperend (power)lampje op je modem betekent dat er geen signaal op je modem binnenkomt. Gaat dit om de eerste installatie? Mogelijk staat het signaal naar de woning nog niet aan of is er wat anders aan de hand. Neem contact met ons op.
Fel wit: je modem start op. Groen: de opstart van je modem is een een volgende fase. Gedimd wit: je modem werkt zonder problemen. Rood: je modem werkt niet zoals het hoort.
Elk modem heeft een reset-knop. Dit is een klein knopje die je met een pen of een paperclip kunt indrukken. Hou de knop een paar seconden ingedrukt. Na een minuut of 7 als je modem weer helemaal is opgestart, kun je het standaard wifi-wachtwoord dat op de sticker staat gebruiken om in te loggen.
Opnieuw opstarten duurt wel behoorlijk lang: ongeveer 5 minuten. Als je tegen problemen aanloopt, is het soms nodig om een modem regelmatig op te starten. Dan is het vervelend als je elke keer 5 minuten moet wachten.
Hoe vaak moet je je modem opnieuw opstarten? Tenzij je merkt dat er problemen zijn, adviseren we om je modem niet opnieuw op te starten. Pas als het écht nodig is, raden we aan dit te doen. Bijvoorbeeld als je op meerdere apparaten geen verbinding via wifi krijgt.
Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.
Het kan te wijten zijn aan gebroken kabels, storingen, of iets anders dat je niet in de hand hebt. Het is dus belangrijk om te weten of het probleem bij je internetprovider ligt. Controleer hiervoor of het internetlampje op het modem werkt. In het ideale geval staan de stroom- en DSL-lampjes aan.
Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houdt je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.
Een groen knipperend (power)lampje op je modem betekent dat er geen signaal op je modem binnenkomt.
Tijdens de installatie van het nieuwe SmartWifi modem knipperen de pijltjes groen. Dit betekent dat het modem een internetverbinding aan het opzetten is. Dit mag ongeveer 15 minuten duren.
De LED's op uw router geven de status aan van de verbinding tussen uw router en de apparaten die erop zijn aangesloten. Ze geven ook de status van uw internet-, Wi-Fi-, Ethernet- en WPS-verbindingen aan. Uit. Uw router krijgt geen stroom.
De update zal 10 tot 15 minuten duren.
Verbinden via WPS
Op het modem zit een knop waarbij WPS staat. Bij de Connectbox staat dit er niet bij: hier is de WPS-knop de witte knop aan de voorkant. Druk op de WPS-knop op het modem. Maak op je apparaat verbinding met het wifi-netwerk.
Oranje is ophalen van updates of gegevens voor de gids en de verbinding met de cloud, maar dat zou je maar zelden moeten zien.
Om je modem te herstarten, trek je de stekker 15 seconden uit het stopcontact. Heb je nog andere toestellen, zoals een Access Point, (Wifi) Powerlines, switch of decoder? Trek die dan ook uit het stopcontact. Steek daarna alle toestellen in de juiste volgorde weer in.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
Stap 1: De instellingen controleren en opnieuw opstarten
Zorg ervoor dat wifi is ingeschakeld. Schakel wifi vervolgens uit en weer in om opnieuw verbinding te maken. Meer informatie over hoe u verbinding kunt maken met wifi-netwerken. Zorg ervoor dat de vliegtuigmodus is uitgeschakeld.
Als u geen verbinding kunt maken met een Wi-Fi-netwerk waarmee u eerder wel verbinding kon maken, zijn de netwerkinstellingen mogelijk gewijzigd of is het profiel beschadigd. U kunt dit oplossen door de netwerkverbinding te verwijderen (of 'vergeten') en vervolgens opnieuw verbinding te maken met het netwerk.
Als je inlogt op http://192.168.178.1 dan krijg je op eerste scherm verbonden apparaten te zien, maar je kan ook naar tabblad Verbonden apparaten gaan en daar staat een overzicht over welke apparaten er zijn in je modem, zowel wifi als bekabeld.
- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact. - Wacht 10 seconden. - Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact. - Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.
Als je je modem opnieuw opstart, kunnen bepaalde problemen met de internetverbinding worden opgelost, kunnen trage verbindingen worden verbeterd en kunnen veelvoorkomende problemen met draadloze verbindingen worden verholpen. Een modem opnieuw opstarten: Koppel de stroomkabel en ethernetkabel los van de modem.
Maak verbinding met je slimme apparaat; Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website.