Facebook is een sociaal netwerk waar u informatie over uzelf op kwijt kunt, zoals hobby's, interesses en vakantiefoto's. Zoek bekenden op en nodig ze uit voor een digitale vriendschap. Zij kunnen de informatie bekijken die u op uw persoonlijke pagina hebt gedeeld. Mensen kunnen niet ongevraagd vrienden met u worden.
De enige paginafunctie die niet gratis is, is adverteren.
Goed nieuws: een Facebook bedrijfspagina aanmaken en onderhouden is helemaal gratis! Je hoeft er niets voor te betalen. Natuurlijk zal het wel wat tijd en moeite kosten om de pagina aan te maken en er regelmatig een bericht op te delen. Als je er zelf geen tijd voor hebt, kan je dit eenvoudig uitbesteden.
Wat is de doelgroep van Facebook? De doelgroep van Facebook zijn eigenlijk alle volwassenen. Dit is een medium dat mensen gebruiken om in contact te blijven met hun familie, vrienden en kennissen, maar ook met hun favoriete bedrijven. Facebook is perfect als je iemand in hun persoonlijke omgeving wil aanspreken.
Nee. We brengen geen kosten in rekening voor het gebruik van Facebook. Adverteerders moeten echter betalen om advertenties te laten zien in de Facebook-familie van apps en technologieën. Op die manier kunnen we Facebook beschikbaar maken voor iedereen zonder toegangskosten in rekening te brengen.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
Geen enkele van de andere redenen wordt gedragen door een meerderheid van de respondenten. De tweede belangrijkste reden waarom mensen niet op Facebook aanwezig zijn is dat zij vinden dat hun leven zich offline afspeelt en zij geen nood hebben aan een alternatief online leven.
Het gebruik van social media kan je slaapritme in de war gooien, blijkt uit verschillende onderzoeken. Onder andere het licht van je telefoon zorgt ervoor dat je minder snel in slaap valt. En het omgekeerde is ook waar, als je niet genoeg slaap krijgt, schijn je dwangmatig je Facebook te gaan checken.
Je hoeft je Facebook account niet te verwijderen om je vrijer te voelen. Het enige dat je hoeft te doen is te breken met je gewoonte, en Facebook gewoon terug op zijn plek te zetten. Facebook is niet goed of slecht. Het is een dienst die je gewoon kunt gebruiken als je er baat bij hebt.
Eén van de belangrijkste aspecten van Instagram is dat het erg visueel is ingesteld. Vrijwel alles draait om afbeeldingen. Dit is een goede reden waarom Instagram belangrijk is voor je bedrijf. Visuele content blijft namelijk veel sneller hangen dan alleen teksten.
De voordelen van adverteren op social media:
jouw doelgroep is online aanwezig. doelgroep goed te targeten. online adverteren is makkelijk meetbaar. advertentiecampagnes kunnen tussentijds verbeterd worden.
De betekenis van dit Engelse woord is 'gezichtenboek'. Een sociaal netwerk waar contact gelegd en onderhouden kan worden met vrienden en familie. Op de website worden berichten, foto's en video's gedeeld. Ook veel bedrijven zijn actief op Facebook om contact te leggen met klanten.
In april 2012 kocht Facebook Instagram met zijn twaalf personeelsleden op voor rond de $1 miljard in contanten en aandelen en het was voornemens het bedrijf onder zelfstandige leiding te laten. Destijds waren er meer dan 30 miljoen ingeschreven gebruikers van Instagrams website voor foto's.
Ze werken wel op een andere manier. Met Facebook kun je juist door middel van events en (privé) groepen, bouwen aan een community. Instagram is dan weer erg visueel en sterk voor de interactie. Je kan met Instagram gemakkelijk het gesprek aangaan met je doelgroep en volgers door middel van stories.
In de doelgroep 20 – 29 jaar maakt maar liefst 82% gebruik van Facebook, wat daalt naar 77% in de leeftijd tussen de 40 – 64 jaar. Uw (ver)kopers bevinden zich dus nog steeds massaal op dit platform!
Leeftijd: Volgens Facebook zitten mensen van tussen de 18 tot hoogbejaard op Facebook. Hiervan is 22 procent tussen de 25 en 34 jaar oud, 18 procent is tussen de 35 en 44 jaar oud, 18 procent is tussen de 45 en 54 jaar oud en 14 procent is tussen de 55 en 64 jaar oud. De rest is ouder of jonger dan 64 of 25 jaar.
Iedereen kan een facebookpagina aanmaken. Er is niet eens een bestaand Facebook account voor nodig. Je gaat gewoon naar www.facebook.com en daar klik je op maak een pagina. Kies de juiste categorie voor je pagina, let wel even op het verschil tussen lokaal bedrijf of bedrijf, organisatie of instelling.
Het is in strijd met de richtlijnen van de Facebook-community om meer dan één persoonlijk account te onderhouden. Als je je bedrijf, organisatie, merk of product op Facebook wilt vertegenwoordigen, kun je je persoonlijke account gebruiken om een pagina te maken en beheren.