Bent u het niet eens met een afschrijving van een SEPA-incasso Algemeen? Deze kunt u binnen 8 weken na afschrijving laten terugboeken. Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken. Deze kunt u alleen vooraf weigeren of op de dag dat de incasso van uw rekening wordt afgeschreven.
Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. U kunt ook de bank vragen dit voor u te doen.
Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.
Zelf terugboeken kan alléén bij incasso's
Voor (automatische) incasso's gelden andere regels dan voor een betaling die je zelf hebt bevestigd. Bij de afschrijving vind je dus geen knop 'Terugboeken'. Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.
Je kunt storneren door op een afschrijving te klikken van je Betaalrekening en te kiezen voor 'Terugboeken'. Wil je een overzicht van al alle incasso's? Dit vind je in het linkermenu onder 'Incasso's. Ook hier kun je incasso's terugboeken.
Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken.
Zodra je een iDEAL-betaling hebt bevestigd, kun je deze niet meer ongedaan maken.
Webshop betaalt geld niet terug: dit kunt u doen!
Dit heet het herroepingsrecht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webshop weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.
Schrijft een bedrijf geld af van je rekening, zonder dat je een (geldigde) machtiging hebt afgegeven dan zijn dit je opties: Je kunt alle incasso's binnen 8 weken terugboeken. Dit heet storneren. Je doet dit via mobiel bankieren of internetbankieren.
Is er een bedrag afgeschreven met een incasso die je liever vooraf had geweigerd? In Mijn SNS kun je het bedrag door ons laten terugboeken. Het staat dan binnen 2 werkdagen op je betaalrekening.
Geld naar verkeerde rekening overgemaakt
Maak dan € 0,01 over naar dat rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het verkeerd overgemaakte bedrag terug te betalen. Lukt dat niet? Neem dan contact met ons op.
Start de app 'Rabo Bankieren' en log in zoals gebruikelijk. Tik op de betaalrekening waar het bedrag van is afgeschreven. Tik op de onterechte afschrijving. Tik op Terugboeken.
Als een onterechte incasso is vastgesteld, dan krijg je het geld teruggeboekt op je rekening. De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen 2 weken af.
Incasso terugboeken (storneren)
Wordt er met een Europese incasso een bedrag afgeschreven van je rekening waarvoor je geen machtiging hebt afgegeven? Of heb je de machtiging ingetrokken? Dan kun je het bedrag zelf terugboeken (storneren) via Mijn RegioBank of via je zelfstandig adviseur.
Als het niet mogelijk is om het maandbedrag af te schrijven, dan mislukt de automatische incasso. Dit heet een storno.
Eerst stuurt je bank een terugstortverzoek naar de dader. Wordt het geld niet binnen 3 weken terugbetaald, dan krijg je de gegevens van de persoon. Die gegevens stuur je door naar de deurwaarder, die je geld terugvordert.
Het geld staat de volgende werkdag op de rekening van je klant.
Heeft een bedrijf of organisatie geld van je betaalrekening afgeschreven? Dan kun je het bedrag tot 56 dagen na de incassodatum zelf terugboeken (storneren). In de SNS Mobiel Bankieren app: ga naar de details van een transactie en kies 'Terugboeken incasso'. Met de telefoon: bel ons op 030 - 633 30 00.