Waarom kan ik niet storneren?

Bent u het niet eens met een afschrijving van een SEPA-incasso Algemeen? Deze kunt u binnen 8 weken na afschrijving laten terugboeken. Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken. Deze kunt u alleen vooraf weigeren of op de dag dat de incasso van uw rekening wordt afgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan je altijd storneren?

Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. U kunt ook de bank vragen dit voor u te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Waarom kan ik niet storneren Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan ik een incasso storneren?

Automatische incasso terugboeken (storneren)
  1. Inloggen. Log in in internetbankieren of de Rabo App.
  2. Selecteer de betaalrekening waar het bedrag van is afgeschreven.
  3. Klik op de onterechte afschrijving.
  4. Kies 'Terugboeken' Als je de incasso hebt teruggeboekt, kun je dit niet meer ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Waarom kan ik incasso niet terugboeken ING?

Zelf terugboeken kan alléén bij incasso's

Voor (automatische) incasso's gelden andere regels dan voor een betaling die je zelf hebt bevestigd. Bij de afschrijving vind je dus geen knop 'Terugboeken'. Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Een abonnement op je iPhone opzeggen | Apple-ondersteuning

17 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kan ik een betaling ongedaan maken ING?

Terugboeken (storneren) in de app
  1. Log in op je app.
  2. Tik op de afschrijving van de betreffende Betaalrekening.
  3. Kies onderaan 'Terugboeken' en volg de stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe kan ik een bedrag storneren bij ING?

Je kunt storneren door op een afschrijving te klikken van je Betaalrekening en te kiezen voor 'Terugboeken'. Wil je een overzicht van al alle incasso's? Dit vind je in het linkermenu onder 'Incasso's. Ook hier kun je incasso's terugboeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Welke incasso kan niet teruggeboekt worden?

Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan ik een iDEAL betaling ongedaan maken?

Zodra je een iDEAL-betaling hebt bevestigd, kun je deze niet meer ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.revolut.com

Kan ik een online betaling ongedaan maken?

Webshop betaalt geld niet terug: dit kunt u doen!

Dit heet het herroepingsrecht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webshop weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wie kan er storneren?

Schrijft een bedrijf geld af van je rekening, zonder dat je een (geldigde) machtiging hebt afgegeven dan zijn dit je opties: Je kunt alle incasso's binnen 8 weken terugboeken. Dit heet storneren. Je doet dit via mobiel bankieren of internetbankieren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe kan ik een betaling ongedaan maken ABN Amro?

Incasso terugboeken
  1. Log in in Internet Bankieren of op de ABN AMRO app.
  2. Tik in uw rekeningoverzicht op de betaalrekening waarvan het bedrag wordt afgeschreven.
  3. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken.
  4. Klopt de afschrijving niet? Klik op 'Terugboeken'.
  5. Bevestig de terugboeking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Hoe lang duurt een terugboeking bij SNS?

Is er een bedrag afgeschreven met een incasso die je liever vooraf had geweigerd? In Mijn SNS kun je het bedrag door ons laten terugboeken. Het staat dan binnen 2 werkdagen op je betaalrekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snsbank.nl

Kan ik een overboeking ongedaan maken Rabobank?

Geld naar verkeerde rekening overgemaakt

Maak dan € 0,01 over naar dat rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het verkeerd overgemaakte bedrag terug te betalen. Lukt dat niet? Neem dan contact met ons op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan ik een betaling ongedaan maken Rabobank?

Euro-incasso terugboeken (storneren)
  1. Inloggen. Log in in internetbankieren.
  2. Ga naar 'Overzicht'
  3. Ga naar 'Betalen en ontvangen'
  4. Kies 'Transacties'
  5. Selecteer de 3 puntjes naast de incasso die je wilt terugboeken.
  6. Kies 'Terugboeken' Let op: een terugboeking kun je niet meer ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan ik storneren bij de Rabobank?

Start de app 'Rabo Bankieren' en log in zoals gebruikelijk. Tik op de betaalrekening waar het bedrag van is afgeschreven. Tik op de onterechte afschrijving. Tik op Terugboeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Wat zijn de nadelen van iDEAL?

Nadelen:
  • Met iDEAL kun je meestal alleen vooraf betalen. ...
  • iDEAL kent geen chargebackregeling zoals creditcards en PayPal. ...
  • Je kunt een betaling met iDEAL niet terugboeken via je bank, zoals met een eenmalige incasso wel kan.
  • Met iDEAL kun je meestal alleen in Nederlandse webwinkels betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoelang kun je storneren?

Als een onterechte incasso is vastgesteld, dan krijg je het geld teruggeboekt op je rekening. De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen 2 weken af.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan ik een overboeking ongedaan maken RegioBank?

Incasso terugboeken (storneren)

Wordt er met een Europese incasso een bedrag afgeschreven van je rekening waarvoor je geen machtiging hebt afgegeven? Of heb je de machtiging ingetrokken? Dan kun je het bedrag zelf terugboeken (storneren) via Mijn RegioBank of via je zelfstandig adviseur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op regiobank.nl

Wat is Storno incasso?

Als het niet mogelijk is om het maandbedrag af te schrijven, dan mislukt de automatische incasso. Dit heet een storno.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hhnk.nl

Hoe krijg je je geld terug als je bent opgelicht?

Eerst stuurt je bank een terugstortverzoek naar de dader. Wordt het geld niet binnen 3 weken terugbetaald, dan krijg je de gegevens van de persoon. Die gegevens stuur je door naar de deurwaarder, die je geld terugvordert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Hoe lang duurt terugbetaling ING?

Het geld staat de volgende werkdag op de rekening van je klant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan ik een overboeking ongedaan maken SNS?

Heeft een bedrijf of organisatie geld van je betaalrekening afgeschreven? Dan kun je het bedrag tot 56 dagen na de incassodatum zelf terugboeken (storneren). In de SNS Mobiel Bankieren app: ga naar de details van een transactie en kies 'Terugboeken incasso'. Met de telefoon: bel ons op 030 - 633 30 00.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snsbank.nl

Hoe krijg je je geld terug?

Hoe krijg ik mijn geld terug bij een onderhandse lening?
  1. Stap 1. Vraag uw geld terug. Neem contact op met de geldlener en vraag het geld terug. ...
  2. Stap 2. Spreek een betalingsregeling af. ...
  3. Stap 3. Eis het geld terug via een brief. ...
  4. Stap 4. Vraag hulp van een mediator. ...
  5. Stap 5. Ga naar de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Populaire vragen