Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.
Voer je een betaling online uit met je creditcard, dan vul je verschillende gegevens in. In ieder geval wordt er altijd gevraagd naar je eigen naam zoals deze op de creditcard staat, evenals het creditcardnummer, de vervaldatum en de driecijferige verificatiecode, ook wel bekend als Card Verification Code (CVC).
Dit zijn de meest voorkomende: Er staat misschien een limiet op je kaart. Mogelijk zijn er meerdere transacties geweigerd en is de kaart nu geblokkeerd. Je bank heeft misschien een antifraudesysteem dat je kaart heeft gemarkeerd wegens verdachte activiteiten.
Bij een foute code wordt je betaling geweigerd. Je hebt 3 pogingen om de juiste code en het juiste wachtwoord in te voeren. De creditcard wordt voor online betalingen 15 minuten geblokkeerd, daarna kan de klant het opnieuw proberen.
De kaart werd geannuleerd
Uitgevers van creditcards annuleren de kaart om een aantal redenen. Misschien loop je achter op een betaling of gebruik je de kaart niet regelmatig. De schuldeiser hoeft je niet te melden dat de kaart geannuleerd werd, enkel als er een negatief credit verslag verschijnt.
Creditcard niet geaccepteerd
Sta je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat het logo van Mastercard of Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen. Met je betaalpas of contant geld betalen, zijn dan de manieren om af te rekenen.
Hoe je de kaart kunt activeren is doorgaans zeer eenvoudig en staat beschreven in de begeleidende brief die je ontvangt bij de kaart.
Wanneer wordt een Creditcard geblokkeerd? Creditcards worden rond het einde van iedere maand geblokkeerd: als je Betaalrekening op die dag langer dan 2 weken én meer dan €500 teveel rood staat; of als je Betaalrekening op die dag langer dan 4 weken teveel rood staat.
Wat is een creditcard? Een creditcard is een betaalpas waarbij je op het moment van betalen niet over het geld hoeft te beschikken op je ING Betaalrekening. Na een betaling staat het bedrag eerst op je creditcard. De betalingen met je creditcard schrijven we vervolgens één keer per maand van je ING Betaalrekening af.
Als u niet op tijd terug op nul staat kan de kredietgever extra interesten en kosten aanrekenen voor wanbetaling en uw krediet opschorten en eventueel ook opzeggen. De wet bepaalt een maximale nulstellingstermijn, maar de kredietgever mag dus een kortere bepalen.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Bel je bank of kaartuitgever als je vragen hebt. Verder is de pincode mogelijk verkeerd. Je hebt bijvoorbeeld drie keer na elkaar de code van je bankkaart ingegeven. De bank vermoedt dan fraude en ze blokkeert je kaart.
De autorisatie van de kaart geeft een code die uniek is voor een bepaalde verkoop en voor alle verkopen, ongeacht welke waarde moet worden geautoriseerd. Wanneer een kaart wordt geweigerd omdat deze wordt gestolen of geannuleerd, worden de emittenten onmiddellijk gewaarschuwd.
De Mastercard Classic Mastercard is voorzien van het contactloos betalen logo. Dit betekent dat u bij betaalautomaten met dit logo en het logo van Mastercard contactloos kan betalen. Controleer altijd het bedrag en houd uw Card vervolgens kort tegen de betaalautomaat aan.
Met de Creditcard tot een maximum bedrag van € 400 en met de Platinumcard tot een maximum van € 1.000 per dag. * ING berekent een koersopslag op alle transacties in vreemde valuta.
Deze Mastercard is alleen bedoeld voor klanten van ING. Je kunt deze creditcard niet krijgen als je geen betaalrekening hebt bij deze bank. Ook heb je internetbankieren nodig (Mijn ING).
Vraag Extra Saldo aan via 020 22 888 88. Houdt voor een soepele afhandeling je creditcard en Betaalpas bij de hand. Geef het gewenste bedrag door. Na goedkeuring van je aanvraag staat het bedrag binnen 7 werkdagen op je Betaalrekening.
Hoe lang blijft een creditcard reservering staan? Als een reservering niet leidt tot een betaling vervalt deze na 20 dagen. Dit geeft meteen ruimte in je bestedingslimiet en je kunt dan weer een andere reservering maken. Er wordt dan ook niets afgeschreven.
Reservering: Een reservering op je creditcard is een betaaltransactie die nog niet volledig verwerkt is, en die niet meer kan worden ingetrokken. Het saldo van je creditcard is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving).
Hoe werkt een creditcard? Met een creditcard betaal je zonder dat het geld direct van je rekening wordt afgeschreven. Je leent als het ware tijdelijk geld van de creditcardverstrekker. Koppel je de creditcard aan je betaalrekening, dan wordt dit bedrag één keer per maand van die betaalrekening afgeschreven.
Het kan zijn dat wij je creditcard hebben geblokkeerd. Dit doen we bijvoorbeeld als er drie keer een verkeerde pincode in wordt getoetst. Zo beveiligen we je creditcard tegen eventueel misbruik door anderen.