Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Telefoon maakt geen contact met netwerk
In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Bellen. Je kunt ons tegen normaal tarief bellen op 088-1005757. Let op: maak vooraf in de Mijn Simpel app onder het tabblad 'mijn gegevens' eerst een ID-code aan. Dan kunnen we je extra snel helpen.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Simpel is een budgetprovider die gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. Simpel biedt geen smartphone in combinatie met een abonnement.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Consumentenbond roept Simpel opnieuw uit tot beste mobiele provider. De Consumentenbond heeft Simpel in november 2020 opnieuw uitgeroepen tot Beste uit de Test van alle mobiele providers in Nederland. We zijn bijzonder trots dat Simpel als budget-provider de kwaliteitslijst aanvoert.
Je vindt je persoonlijke ID-code in de Mijn Simpel-app bij "Mijn gegevens”. Heb je je ID-code niet bij de hand? Dan stellen we je ter controle een aantal vragen om je identiteit te controleren.
Simpel biedt een sim only abonnement waarbij bijna alles onbeperkt is, alleen mobiel internet niet. Je kunt voor een bedrag van 10,- per maand onbeperkt bellen met Simpel. Helaas kent Simpel geen onbeperkt internet. Je kunt er wel voor kiezen om geen internet te nemen.
Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Op identiteitskaarten van vóór 2014 staat het burgerservicenummer op de voorkant (rode ovaal). Op identiteitskaarten van na 2014 staat het BSN op de achterkant en sinds 2 augustus 2021 ook in een QR-code (zie rode ovalen). Heeft deze informatie u geholpen?
Je kijkt op mijn simpel app hoeveel MB je hebt gebruikt, dit is je uitgangspunt. Afhankelijk van je telefoon stel je een waarschuwing en 80/90% limiet in alsook de looptijd van een databundel. Je installeert een datamanager app (My Datamanager) ook die stel je in, de limiet op 80/90% en ook de looptijd.
Als je inlogt op Mijn Simpel kan je onder het kopje 'Mijn gegevens' je klantnummer zien. Je kunt je klantnummer ook rechtsboven op je facturen vinden.
Simpel is een budget provider op het T-Mobile netwerk. De internetsnelheid ligt lager dan bij andere telefoonproviders. Bij Simpel krijg je gratis 4G internet. De klantenservice van Simpel is in 2019 flink verbeterd.
Beste antwoord door Thomas
Het verschil tussen Simpel en Belsimpel is ook maar 3 letters.
Geschiedenis. Sinds de oprichting werd gebruikgemaakt van het netwerk van KPN. Toen T-Mobile eind 2010 Simpel overnam, gingen alle klanten gebruikmaken van het netwerk van T-Mobile. Sinds de overname was Simpel een onderdeel van T-Mobile, maar opereerde het als apart bedrijf.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
Als klant zijnde kan je je simkaart uit je toestel halen en deze na 10 minuten weer erin plaatsen. Zo meld je de simkaart ook af van het netwerk. Je telefoon op vliegtuigmodus haalt je simkaart ook van het netwerk. Of de netwerkinstellingen uit en dan weer aanzetten, helpt ook!