Een boardingpass opvragen op je mobiele telefoon is alleen mogelijk voor vluchten met TUI fly. Na het inchecken is de boardingpass automatisch zichtbaar in de app. De instapkaarten zijn per passagier, per vlucht.
De papieren variant print je thuis uit en neem je mee naar de luchthaven. Heb je de instapkaart liever op je mobiel? Check dan online in via Mijn Transavia en download de boardingpass op je mobiele telefoon via de QR-code. Op het vliegveld open je de boardingpass op je mobiele telefoon en houd je hem voor de scanner.
Soms is er geen boardingpass beschikbaar. In dit geval dient u uw incheck bevestiging uit te printen en op het vliegveld in te ruilen voor een boardingpass. de incheckbalie van het vliegveld.
Geen boardingpass ontvangen? Als we uw reisdocumenten (zoals uw paspoort of visum) nog moeten controleren, ontvangt u mogelijk een incheckbevestiging in plaats van een boardingpass. In dat geval geven we u de boardingpass op de luchthaven. Ga naar de incheckbalie om het op te halen.
Inchecken via de selfservice kiosk of aan de balie
Maar je kunt ook naar de check-in balie van jouw luchtvaartmaatschappij. Daar print een medewerker je boardingpass en checkt meteen je bagage in.
Wanneer je eenmaal ingecheckt bent, ontvang je van je luchtvaartmaatschappij jouw boardingpass. Deze boardingpass heb je nodig om je bagage in te checken. Samen met je ID-kaart of paspoort heb je de boardingpass nodig om door de veiligheidscontrole te gaan.
Dit varieert tussen de 72 en 24 uur voor vertrek. Je kunt vaak online inchecken via de website of via de app van de vliegtuigmaatschappij. Je kunt je boardingpass digitaal opslaan en gebruiken via je telefoon op de luchthaven.
Het belangrijkste document dat je moet uitprinten voordat je gaat vliegen, is je boarding pass. Deze pas, ook wel instapkaart genoemd, bevat essentiële informatie zoals je naam, vluchtnummer, vertrek- en aankomsttijden en de gate waar je moet instappen.
Het E-ticket is geen boarding pass
Het e-ticket is dus geen boardingpass met (QR code of streepjescode).
Indien u een incheckbevestiging van de luchtvaartmaatschappij ontvangt na het online inchecken, ga dan met het ontvangen document naar de luchthaven. Op de luchthaven laat u uw bevestiging zien bij de incheckbalie. Op basis van de incheckbevestiging zal het personeel uw instapkaarten printen en overhandigen.
Ben ik verplicht om online in te checken? Doorgaans is online inchecken geen verplichting. Je kunt in de meeste gevallen ook nog gewoon inloggen op de luchthaven. Houd er dan wel rekening mee dat er minder beschikbare plekken zijn om uit te kiezen.
Bij de meeste airlines kun je vooraf online inchecken. Als je vooraf online bent ingecheckt, maar met ruimbagage reist, moet je op Schiphol alsnog in de rij voor de bagage drop-off staan. Het voordeel is wel dat je in dit geval bij de meeste airlines gebruik kunt maken van de eerdergenoemde selfservice drop-offs.
Een instapkaart, dikwijls aangeduid met de Engelse benaming boarding pass, is een document uitgegeven door een luchtvaartmaatschappij dat een passagier toegang geeft tot een vliegtuig met recht op het gebruik van een stoel tijdens de vlucht.
De Wallet-app bevindt zich op je iPhone. Je kunt er je creditcards, betaalkaarten, instapkaarten, toegangskaarten, autosleutels en meer bewaren: alles op één plek.
Lukt het je niet je boardingpass te downloaden of te printen? Dan kun je je boardingpass natuurlijk ook op de luchthaven uitprinten. Dit kan bij één van de check-in balies.
Als je geen ruimbagage in hoeft te checken, kun je ook bij de self-service palen op de luchthaven inchecken. Tegenwoordig kun je bij veel airlines ook online inchecken en een boarding pass uitprinten.In dat geval kan je met alleen handbagage meteen doorlopen naar de security check!
Het verschil tussen een vliegticket en een boardingpass zit hem in hun gebruik. Een vliegticket of E-ticket gebruik je om in te checken bij de incheckbalie en je boardingpass te krijgen. Met de boardingpass heb je toegang tot het airport en het vliegtuig. Vaak geeft je boardingpass ook recht op een bepaalde stoel.
Download de 9292 app, plan je reis en koop direct het e-ticket voor je reis. Heb je de 9292 app nog niet? Ga met je mobiel naar 9292.nl/app.
Wat moet ik doen als ik mijn boardingpass niet thuis kan printen? Als het niet lukt om bij online inchecken je instapkaart te printen controleer dan of je Acrobat Reader (versie 6. x of hoger) gebruikt. Download Acrobat Reader.
Online inchecken betekent dat u niet in de rij hoeft te staan op de luchthaven om in te checken en bagage wordt snel en efficiënt afgegeven.
niet komen opdagen / annulering vlucht. Bij een zogeheten 'no-show' (oftewel het niet gebruikmaken van één van de geboekte vluchten uit het ticket zonder hiervan melding te maken) heeft de luchtvaartmaatschappij het recht alle doorgaande- en retourvluchten automatisch te annuleren.
Zo werkt het: Vanaf 30 dagen tot 48 uur voor vertrek van je vlucht kun je tegen betaling een stoel reserveren*. Voor verre bestemmingen (lange-afstandsvluchten**) kun je tot 74 uur voor vertrek je stoel reserveren.