Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken.
Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden. Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
Ik kan geen e-mails versturen en ontvangen op mijn Samsung Galaxy S10 Android 9.0. Om e-mails via POP3 te kunnen versturen en ophalen, moet je de telefoon correct instellen voor e-mail. Oplossing: De telefoon instellen voor e-mail via POP3. Veeg met je vinger naar omlaag vanaf de bovenkant van het scherm.
P. In veel e-mailprogramma's de map waar automatisch uitgaande berichten worden geplaatst nadat op de knop 'Verzenden' is geklikt. De uitgaande berichten blijven in deze map staan tot ze daadwerkelijk zijn verzonden.
Je ontvangt een foutmelding bij het versturen van e-mail
Je kunt geen e-mail versturen omdat er waarschijnlijk spam verstuurd wordt via je e-mailaccount. Uit voorzorg hebben we je account geblokkeerd. Wijzig je wachtwoord om verder misbruik van je account te voorkomen.
Als je wel e-mail kunt ontvangen in Outlook maar niet verzenden, controleer dan nog een keer of je het juiste poortnummer gebruikt. Internetproviders of netwerkproviders blokkeren soms om beveiligingsredenen specifieke poorten. Als de standaardinstellingen niet werken, kunt u enkele alternatieve poorten proberen.
Vraag uw e-mailaanbieder of systeembeheerder of er voor uw e-mailaccount beveiligingsmaatregelen of beperkingen van kracht zijn, zoals twee-staps-verificatie. Misschien is er een speciaal wachtwoord nodig of moet u autorisatie aanvragen bij uw e-mailaanbieder voordat u e-mail kunt versturen en ontvangen op uw apparaat.
In Outlook 2010, Outlook 2013 of Outlook 2016 kiest u Bestand . Kies Accountinstellingen > Accountinstellingen. Kies uw account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen.
Uw Outlook.com-account is mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit is gedetecteerd. Een geblokkeerd account is natuurlijk vervelend, maar het is belangrijk dat u wordt beschermd tegen fraude of misbruik. U kunt de blokkering van uw account als volgt opheffen.
Outlook voor PC
Klik in Outlook op Bestand. Ga vervolgens naar Accountinstellingen > Accountinstellingen. Dubbelklik op het tabblad E-mail op het account dat je wilt koppelen aan HubSpot. Onder Serverinformatie zie je de namen van je inkomende e-mailserver (IMAP) en uitgaande e-mailserver (SMTP).
Open Gmail op je computer. Klik in het zoekvak bovenaan het scherm op de pijl-omlaag. . Selecteer Mail & Spam & Prullenbak in het dropdownmenu onder Zoeken.
Als op de statusbalk onder in het Microsoft Outlook-venster de melding Offline werken wordt weergegeven, betekent dit dat de verbinding tussen Outlook en de e-mailserver is verbroken. U kunt pas weer e-mail verzenden of ontvangen nadat de verbinding is hersteld.
Wanneer u online bent en e-mail normaal werkt, ziet u het Postvak UIT niet. Het Postvak UIT wordt alleen boven aan de zijbalk weergegeven wanneer berichten wachten om te worden verzonden. Tip: Als u de zijbalk niet ziet, klikt u op Weergave >zijbalk. Als e-mail in uw Postvak UIT blijft staan, bent u mogelijk offline.
De app of het apparaat instellen met de Gmail SMTP-server
Voer op het apparaat of in de app smtp.gmail.com in als het serveradres. Voer in het veld Poort een van de volgende cijfers in: Als u SSL gebruikt, voert u 465 in. Als u TLS gebruikt, voert u 587 in.
Zo vind je de SMTP server van Gmail
Gmail SMTP serveradres: smtp.gmail.com. Gmail SMTP naam: Je volledige naam. Gmail SMTP gebruikersnaam: Je volledige Gmail adres (bijvoorbeeld jij@gmail.com) Gmail SMTP wachtwoord: Het wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen bij Gmail.