Dit kan betekenen dat uw zending mogelijk documentatie mist, wacht op inklaringsinstructies, of dat de autoriteiten mogelijk meer informatie nodig hebben om de goederen vrij te geven.
Douane inklaring kan een paar werkdagen, maar ook weken duren. Het is afhankelijk van wat je verstuurt, de bestemming en de daar geldende douaneregels en -beperkingen. Je kunt contact opnemen met douane van het land voor specifieke informatie. Op onze website vind je ook douane informatie per land.
De douane houdt uw pakket vast totdat de problemen zijn opgelost, wat kan variëren van dagen tot weken, afhankelijk van de complexiteit van het probleem en de efficiëntie van het douanekantoor. Als de douane vaststelt dat er sprake is van een overtreding, zoals een te lage waarde-aangifte, kunnen ze boetes of straffen opleggen .
De duur dat een pakket bij de douane blijft kan variëren, maar in de meeste gevallen wordt het pakket vastgehouden totdat alle douaneprocedures zijn afgerond en eventuele vereiste belastingen of rechten zijn betaald. Als er geen problemen zijn, wordt het pakket zo snel mogelijk vrijgegeven voor levering.
Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct waar je pakket is.
De beste manier om dit te doen is over het algemeen via de website van de koerier , waar u kunt achterhalen wat er gebeurt. De verzender van de zending is de eerste plek waar u naartoe moet gaan als u denkt dat uw zending vastzit bij de douane.
Dit hangt af van waar uw pakje wordt verzonden. De douane is bevoegd om alle zendingen binnen de Europese Unie te controleren. Het gaat dan eerder over verdachte zendingen vanuit EU-lidstaten en zendingen met accijnsgoederen binnen de Europese Gemeenschap. Doorgaans loopt uw pakje daar geen extra vertraging op.
Een pakket kan worden vastgehouden in de douane vanwege vertraging bij de douane of inklaring. Dergelijke vertragingen doen zich voor om verschillende redenen; de volgende zijn enkele voorbeelden: Ontbrekende documentatie . Onvolledige, ontbrekende of onjuiste informatie op documentatie.
Voor vragen over bestaande regelingen of tarieven op het terrein van de belastingen kunt u terecht bij de BelastingTelefoon: 0800 - 05 43. Voor vragen over de Douane kunt u terecht bij de BelastingTelefoon Douane: 0800 - 01 43. U kunt ook de website van de Belastingdienst raadplegen.
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Is uw aankoopbedrag € 150 of meer?Dan betaalt u ook invoerrechten.
Dit kan betekenen dat er documentatie ontbreekt voor uw zending, dat u wacht op instructies voor inklaring of dat de autoriteiten meer informatie nodig hebben om de goederen in te klaren .
Producten die vallen onder de douane import- en exportregels
De onderstaande zaken moet je in ieder geval nooit meenemen in je bagage: Drugs zoals hasj, cocaïne, heroïne, crystal meth of andere verdovende middelen. Wapens, nepwapens, pepperspray, munitie en explosieven.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Het hangt af van hoe lang het duurt om door de grenscontrole te komen, maar over het algemeen kun je verwachten binnen een uur uit Logan te zijn, tenzij er iets vreselijk misgaat. Het duurt meestal ongeveer 10 minuten na de landing om uit het vliegtuig te komen.
Het inklaren duurt doorgaans één tot twee dagen, zolang de goederen worden verzonden in overeenstemming met alle douanevoorschriften en alle vereiste documentatie en informatie correct worden ingediend voor inklaring.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
DouaneTelefoon: 0800 - 0143 (gratis) U bevindt zich hier: Home.
Douane Informatielijn: 0800 0143 (gratis) U bevindt zich hier: Home.
Toch nog een vraag? Stuur bij voorkeur een mailtje naar de douane via onderstaande knop of bel naar +32 (0)2 572 57 57.
Typische oorzaken van vertragingen bij de douane
Vertragingen zijn meestal een factor van late of onjuiste documentatie – hetzij door u, als importeur, of uw buitenlandse leverancier. Importer Security Filings (ISF) moeten bijvoorbeeld ten minste 24 uur voordat de lading op een schip wordt geladen, worden ingediend.
Onvolledige of onjuiste documentatie is een van de meest voorkomende redenen waarom pakketten vastlopen bij de douane. Douaneambtenaren vertrouwen op gedetailleerde documentatie om pakketten te beoordelen en vrij te geven. Ontbrekende of onjuiste informatie kan leiden tot aanzienlijke vertragingen.
Dit kan betekenen dat uw zending mogelijk documentatie mist, wacht op inklaringsinstructies, of dat de autoriteiten mogelijk meer informatie nodig hebben om de goederen vrij te geven.
Hoe lang kan mijn pakket vastzitten bij de douane? Uw pakket mag officieel maximaal 30 dagen vastgehouden zijn door de douane. Als uw pakket geen verboden artikelen bevat, wordt uw zending ingeklaard door de douane.
Voer het USPS-trackingnummer in de zoekbalk in; gebruik geen streepjes of spaties.Klik op "Check Status". Bekijk de scangeschiedenis en statusinformatie van uw pakket. U kunt deze informatie ook bekijken door het trackingnummer in te voeren in de zoekbalk in de rechterbovenhoek van www.usps.com.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.