Werk bij naar de nieuwste versie van iOS, watchOS, macOS of visionOS. Je apparaat moet Face ID, Touch ID of Optic ID hebben of er moet een toegangscode op zijn ingesteld. Controleer of je je bevindt in een land of regio waar Apple Pay wordt ondersteund. Controleer of je apparaat compatibel is met Apple Pay.
Je hebt de nieuwste versie van de ABN AMRO app. Je hebt een apparaat dat geschikt is voor Apple Pay ( bekijk de complete lijst op Apple Support ) Je apparaat heeft de nieuwste versie van het besturingssysteem iOS, watchOS of macOS.
Een betaalkaart of creditcard toevoegen op je iPhone
Als je problemen ondervindt bij het toevoegen van een kaart, neem dan contact op met je kaartuitgever. Tik op 'Vorige kaarten' om een kaart toe te voegen die je eerder hebt gebruikt. Tik op 'Betaalkaart' of 'Creditcard' om een nieuwe kaart toe te voegen.
Als je net bent begonnen met het gebruiken van je kaart via Apple Pay of Google Pay, kunnen je kaartbetalingen worden geweigerd als de kaartautorisatie niet is gelukt. Als er onvoldoende geld op je rekening staat bijvoorbeeld, of als je kaart geblokkeerd is.
In de volgende gevallen kunt u dit bericht krijgen: Uw telefoon heeft geen NFC-technologie: controleer of uw telefoon NFC ondersteunt om contactloos te betalen. Uw telefoon voldoet niet aan de beveiligingsnormen voor contactloze betalingen.
Mogelijk heb je een onbetaalde bestelling. Lees hoe je een onbetaalde bestelling betaalt. Neem contact op met je financiële instelling. Mogelijk moet je je financiële instelling vragen om internationale aankopen op je bankpas of creditcard toe te staan.
Enkele mogelijke redenen waarom de transactie wordt geweigerd, ook al verschijnt de digitale kaart nog steeds in de Apple Wallet, zijn: Uw kaart is tijdelijk geblokkeerd . Uw kaart of de transactierekening heeft onvoldoende saldo of limiet voor de transactie. Er is een onjuiste kaartpincode ingevoerd bij de terminal.
Als uw kaart is geweigerd, neem dan contact op met uw bank of kaartuitgever . Om Apple Pay te gebruiken, hebt u een ondersteunde kaart nodig van een deelnemende kaartuitgever. Neem contact op met uw kaartuitgever om te controleren of uw kaart compatibel is met Apple Pay. Apple Pay is niet in alle markten beschikbaar.
Apple Pay is verwerkt in de Wallet-app.De Wallet-app is een soort digitale portemonnee waar je niet alleen je pinpassen, maar ook klantenkaarten, tickets en kortingscoupons kunt bewaren. Hoe je een pinpas of creditcard toe moet voegen aan Wallet, verschilt per bank.
Met de Wallet-app kun je onder andere je creditcards en betaalkaarten voor Apple Pay, je rijbewijs of identiteitskaart, ov-kaarten, toegangskaarten en sleutels veilig en handig op één plek bewaren, zodat je er eenvoudig bij kunt.
Of voeg handmatig een kaart toe: open de Wallet-app, tik op het plus-symbool en volg de stappen op het scherm . U moet uw gegevens verifiëren bij uw bank of kaartuitgever. Als u een gekoppelde Apple Watch hebt, hebt u ook de mogelijkheid om de kaart toe te voegen aan uw horloge.
Google lanceerde Android 7 op 22 augustus 2016 en is de support eind 2020 gestopt. ABN Amro benadrukt dat toestellen die geen beveiligingsupdates meer krijgen niet goed beschermd zijn. "Wij vinden het niet veilig genoeg als u de ABN Amro-app op een toestel gebruikt dat deze bescherming niet meer krijgt", aldus de bank.
Als u geen debit- of creditcard aan Apple Wallet kunt toevoegen
1. Zorg ervoor dat je op al je apparaten bent ingelogd op iCloud. Op je iOS-apparaat moet je Face ID, Touch ID of een toegangscode instellen. Op je Apple Watch moet je een toegangscode instellen.
Een ongeldige kaart is meestal een kaart die niet is geactiveerd door de bank en/of Payment Network Operator (Mastercard, Visa, etc.). In sommige gevallen is er een plek op de website van de bank en/of mobiele app die het gebruik van de kaart in Apple Wallet uitschakelt.
U hebt mogelijk een onbetaalde bestelling . Leer hoe u een onbetaalde bestelling betaalt. Neem contact op met uw financiële instelling. U moet mogelijk uw financiële instelling vragen om internationale aankopen op uw debitcard of creditcard toe te staan.
Veilig op
Elke keer dat je iets koopt, maakt Apple Pay gebruik van een device-specifiek nummer en een unieke transactiecode. Je pasnummer wordt dus nooit opgeslagen op je device of op de servers van Apple.
Klik op card.apple.com op Betalingen in de zijbalk.Onderaan de pagina kunt u een betaling doen.Voer een betalingsbedrag in of kies een voorgesteld bedrag . Als u al een betaling hebt gedaan of er een hebt gepland, moet u mogelijk klikken op Nu betalen, Meer betalen of Termijnbetalingen eerder betalen voordat u een bedrag kunt toevoegen.
Als je een nieuwe betaalpas hebt met dezelfde pincode. Bij een eerste geldopname of betaling is je pas geactiveerd. Als je bij PostNL hebt getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas.
Als je de betaalpas tegen de betaalautomaat houdt, wordt er om jouw pincode gevraagd. De uitgaven van € 25,-, € 15,- en € 12,50 bedragen samen namelijk € 52,50 en overschrijden zo het maximum van € 50,-. Daarom kun je dan niet meer contactloos betalen.
Het gebruik van Apple Pay is eenvoudiger en veiliger dan een fysieke kaart. Nadat je je kaarten hebt toegevoegd aan de Wallet-app, kun je met Apple Pay veilig betalen in winkels, voor het openbaar vervoer, in apps en op websites die Apple Pay ondersteunen.