De ABN AMRO app kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. U heeft drie keer een verkeerde identificatiecode ingevuld. U heeft zichzelf geblokkeerd of verwijderd binnen Internet Bankieren (bij Profielinstellingen). ABN AMRO heeft uw profiel geblokkeerd of verwijderd.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
Als je bankrekening geblokkeerd is, kun je contact opnemen met de bank om te vragen wat de reden voor de blokkade is en wat je kunt doen om de blokkade op te heffen. In sommige gevallen is het voldoende om de oorzaak van de blokkade weg te nemen, bijvoorbeeld door een openstaande schuld af te lossen.
Update: De storing is reeds verholpen. Momenteel is er sprake van een storing bij de ABN Amro waardoor er geen betalingen uitgevoerd kunnen worden, dit gaat om betalingen 'van' en 'naar' rekeningen van de ABN Amro.
Dit gebeurt in de volgende gevallen: U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.U installeert de app op een nieuw toestel.U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
Er zijn op dit moment geen grote storingen bekend.
Bankrekening blokkeren
Dan kunt u de rekening niet meer gebruiken. U kunt geen geld meer pinnen, geen betalingen doen en geen geld op uw rekening ontvangen.
Een geblokkeerde rekening is een rekening op naam van de huurder waarop de huurwaarborg gestort wordt. Het is een 'geblokkeerde' rekening: alleen als de verhuurder én de huurder daarvoor hun uitdrukkelijke toestemming geven, wordt het geld op de rekening gedeblokkeerd.
Dat hangt af van de voorwaarden van de bank. Meestal wordt een en/of-rekening niet geblokkeerd zo lang een van de rekeninghouders nog in leven is. Er kunnen andere redenen zijn waarom de bank de rekening toch blokkeert.
Lees verder hoe je zelf je pas weer kunt deblokkeren. 3x verkeerde pincode bij Geldautomaat, stortingsautomaat of bij contactloos betalen: Je hoeft niets te doen, je pas wordt na 24 uur automatisch gedeblokkeerd.
Pincode geblokkeerd
Dan heeft u daar drie keer een verkeerde pincode ingevoerd. De chip op de pas wordt dan geblokkeerd. Gelukkig kunt u deze blokkade zelf oplossen als u de juiste pincode nog weet. Ga naar een geldautomaat van Geldmaat.
Als je te vaak een verkeerde pincode ingeeft dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties.Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan. Ingeslikt door de geldautomaat: je kunt je pas niet deblokkeren.
Card Stop kan je kaarten niet meer opnieuw activeren als je ze eerst liet blokkeren na verlies, maar daarna toch nog terugvindt. Er zit niets anders op dan naar het loket van de bank te gaan en te wachten op nieuwe kaarten.
Waarom ID aanleveren? Zodat we kunnen controleren of uw ID overeenkomt met de gegevens die bij ons bekend zijn. Dat zijn wij verplicht volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Met deze controle weten we of we ook echt met ú zakendoen.
Rekeningen kunnen uit voorzorg (automatisch) geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld twijfels rijzen over je identiteit of als er verdachte transacties opgemerkt worden. Het is mogelijk dat je rekening geblokkeerd wordt als de geldigheidstermijn van het document dat je gebruikte voor je identificatie verstreken is.
De Politie, het Openbaar Ministerie, de Belastingdienst, de Financial Intelligence Unit (FIU) en bijzondere opsporingsdiensten mogen voor het uitoefenen van bepaalde taken identificerende persoonsgegevens bij banken en betaaldienstverleners vorderen of opvragen.
U meldt zowel uitgevoerde transacties als transacties die nog niet afgerond zijn (voorgenomen transacties). Zo draagt u bij aan de strijd tegen witwassen, onderliggende delicten en financieren van terrorisme.
Contante transacties boven de € 20.000 moeten altijd gemeld worden.
Dat je maximaal 10.000 euro kunt storten is te danken aan de belastingdienst. Die wil zien te voorkomen dat mensen door dergelijke stortingen hun geld witwassen. Stort je meer dan 10.000 euro, dan is de kans aanwezig dat dit geld zwart verdiend is en dat is in ons land verboden.
Als u een bepaalde rekening niet ziet in uw overzicht, bent u waarschijnlijk niet gemachtigd voor deze rekening. U kunt dit eventueel aanvragen via Internet Bankieren.