Controleer of je de meest recente versie van je browser gebruikt. Verwijder de cookies en browsergeschiedenis van je internetbrowser. Neem contact met ons op. Klik op onderstaande button Start chat en we helpen je graag verder.
Start je toestel opnieuw op. Dit kan het probleem oplossen. Controleer of je de meest recente versie van de app gebruikt. Je kunt controleren of er updates zijn in de Google Play Store .
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn; Je hebt je aangemeld als nieuwe gebruiker, deze betaaloptie is alleen mogelijk voor al eerder geregistreerde gebruikers. Je hebt je afgemeld voor Betalen met één klik. Je hebt de tenaamstelling van je rekeningnummer gewijzigd.
Je kunt je Marktplaats-account voortaan nog beter beschermen met de sms-beveiligingscontrole, zodat alleen jij toegang krijgt tot je account. Maak je nog geen gebruik van sms-beveiligingscontrole? Lees dan hieronder bij 'Bescherm je account met de sms-beveiligingscontrole' hoe je deze dienst kunt activeren.
Bij Marktplaats bezitten we de aangeboden producten niet zelf. We kunnen de kwaliteit, legaliteit en juistheid van de producten niet controleren. Daarom vinden we het belangrijk dat je zelf controleert of een product, advertentie of verkoper betrouwbaar is.
Het betalen van 1 cent in het aanvraagproces van een abonnement is ter verificatie van uw identiteit. Dit is helaas nodig om fraude zoveel mogelijk te beperken. Fraudeurs hebben als hoofddoel om een nieuw abonnement of nieuwe mobiele telefoon te verkrijgen, zonder de provider hier ooit voor te betalen.
Het bedrag staat de eerstvolgende werkdag uiterlijk om 18.00 uur op je rekening. Betaling in het weekend of op feestdagen? Dan kan dit iets langer duren. Uitbetalingen vinden namelijk alleen op werkdagen plaats.
Een bekende truc is dat de zogenaamde koper wil weten of u wel te vertrouwen bent. Hij of zij beweert namelijk een nare ervaring te hebben gehad met online aankopen. Om zeker te weten wie u bent, vraagt de 'koper' u een (paar) cent over te maken. Bij de overschrijving wordt namelijk ook uw volledige naam zichtbaar.
Je vindt jouw berichten in Mijn Marktplaats > Berichten. We kunnen deze berichten bekijken, blokkeren en verwijderen.
Log in op Mijn Marktplaats. Klik op Meldingen. Je ziet hier een overzicht van je meldingen. Klik rechts op de melding om deze te beheren.
Je adres is alleen zichtbaar voor jezelf totdat je deze met een andere gebruiker deelt. De adresgegevens die je invult in Berichten komen niet openbaar te staan, ook niet bij je advertenties en/of profiel op Marktplaats.
Marktplaats zal klachten zorgvuldig in overweging nemen en, voor zover de klacht daar om vraagt, terugkoppeling geven aan de Gebruiker die heeft geklaagd. Wij zullen ernaar streven binnen 14 dagen na het indienen van de klacht te reageren. Over de verdere details van de af-handeling zullen wij jou informeren.
Wat kan ik doen als de (ver)koper niet meer reageert? Controleer Mijn Berichten voor een overzicht van alle verstuurde berichten. Stuur de (ver)koper nog een bericht. Controleer of de berichten van de koper niet in je ongewenste e-mail of spam terecht zijn gekomen.
Een advertentie blijft zonder verlenging 28 dagen op Marktplaats staan. Je kunt je gratis advertentie maximaal drie keer gratis verlengen. Vanaf de 4e keer gaan advertenties wel verlopen als je niks doet. Je kan je advertenties ook altijd in Mijn Marktplaats verlengen.
Bij identiteitsfraude (id-fraude) misbruiken criminelen persoonlijke gegevens die ze bemachtigen via een online advertentie, social engineering of met een phishing e-mail. Hiermee worden bijvoorbeeld bankrekeningen geopend op uw naam, waarnaar crimineel geld kan worden doorgesluisd.
Krijg ik mijn geld terug bij oplichting? Heb je voor een product betaald maar niet ontvangen? Wij kunnen er helaas niet voor zorgen dat je het geld dan terugkrijgt. Ook spelen wij geen rol in schadebemiddeling tussen kopers en verkopers.
"Bij deze nieuwe service ben je niet alleen beschermd als je pakket niet is verstuurd door de verkoper, maar ook wanneer het product beschadigd aankomt of de inhoud van het pakket anders is dan afgesproken met de verkoper", aldus Marktplaats. Het is nog niet bekend hoe Marktplaats die details gaat controleren.
Na de betaling gaat het bedrag eerst naar een tussenrekening van Online Betaalplatform. Het bedrag staat de eerstvolgende werkdag uiterlijk om 18.00 uur op je rekening. Heeft de koper betaald in het weekend of op een feestdag? Dan kan het iets langer duren voor het bedrag op je rekening staat.
Tikkie is ontwikkeld door ABN Amro. De betaling verloopt via iDEAL. Mensen ronden de betaling dus altijd af via de eigen bank. Daardoor is een Tikkie een heel veilige betaalmethode.
Verkoop je via Marktplaats.nl, dan kun je kiezen voor de veilige betaalmethoden 'Betaalverzoeken met iDEAL' en 'Gelijk Oversteken Service'. Dan hoef je niet bang te zijn dat je je betaling niet ontvangt of vals geld krijgt. Lees meer over veilig handelen op Marktplaats*.
Bij Tikkiefraude vraagt iemand je tijdens een online aankoop om via betaaldienst Tikkie een klein bedrag over te maken. Zogenaamd bedoeld om je bankgegevens te controleren. Dit is echter een oplichter die via een nepwebsite aan je bank-inloggegevens probeert te komen.
Zo is het verstandig om altijd het webadres van de betaallink te controleren wanneer u een betaalverzoek ontvangt. Daarnaast heeft de politie een handige zoekmachine om te controleren of er (negatieve) meldingen zijn gedaan over een bepaalde (ver)koper.
Opgelicht via een Tikkie na betaalverzoek voor Marktplaats. De Fraudehelpdesk waarschuwt voor oplichters die de betaal-app Tikkie van de ABN-Amro nabouwen. Daarmee hengelt het internetgespuis gegevens binnen waarmee ze bankrekeningen van hun slachtoffers kunnen plunderen.