Duurzamer geproduceerde producten geven minder schade en leed voor mens, dier en omgeving, en dus ook minder verborgen kosten. De true price gaat over wat een product de samenleving kost aan schade en geld om deze schade te herstellen. Kosten die je nu niet terugziet in de prijs van een product.
Met een eerlijke prijs bedoelen we een prijs waarmee de boer diens bedrijf op een duurzame manier voort kan zetten, waarmee bij Rechtstreex de kosten gedekt zijn en waarbij je als consument niet onnodig teveel betaalt.
Prijs bepaalt in hoge mate het succes van een product. Niet alleen de feitelijke prijs, ook de emotionele prijs, de prijs die de consument bereid is te betalen voor een product van een bepaald merk. Zowel een te hoge als te lage prijs kan alle marketinginspanningen te niet doen.
De totstandkoming van de marktprijs hangt af van het samenspel van vraag en aanbod; hoe hoger de prijs, hoe minder producten de consumenten bereid zijn te kopen.Hoe lager de prijs, hoe meer ze willen kopen. De vraagcurve heeft daarom een dalend verloop.
Duurzame producten zijn gemiddeld genomen zo'n 75 tot 85 procent duurder dan de niet-duurzame variant. Dit verklaart waarom juist de meer vermogende consument goed is voor het grootste deel van de uitgaven.
Duurzame producten zijn producten die gemaakt zijn met respect voor het milieu, de mens en het dier. Dit betekent dat ze zo min mogelijk schade veroorzaken aan de natuur, het klimaat, de biodiversiteit, de gezondheid en het welzijn van mensen en dieren.
Bedrijven zien duurzaamheid vaak als duur, omdat duurzaamheid afhankelijk is van eerlijke betaling van mensen, investeringen in hoogwaardige materialen en het behalen van relevante certificeringen, wat geld kost .
De concurrentie, je productiekosten maar ook de verwachtingen van de potentiële klanten, zijn factoren waarmee je rekening moet houden bij de prijszetting. De prijs beïnvloedt daarnaast de perceptie van de kwaliteit van je product of dienst, en daardoor het imago van jouw onderneming.
Voor veel economen zijn die drie magische woorden “aanbod, vraag, prijs.” In elke markttransactie tussen een verkoper en een koper wordt de prijs van het goed of de dienst bepaald door vraag en aanbod op een markt . Vraag en aanbod worden op hun beurt bepaald door technologie en de omstandigheden waaronder mensen opereren.
Het prijspeil of prijsniveau (symbool p) is de prijs van een hypothetische eenheid van het nationaal product, de totale productie van een economie in een gegeven periode. Statistisch wordt het prijspeil benaderd door de prijzen van een mandje van goederen en diensten (een prijsindex).
Prijzen geven de waarde van uw product weer . Sommige klanten kunnen lage productprijzen beoordelen als een product van slechte kwaliteit. Een hoge prijs kan daarentegen een goede kwaliteit betekenen, maar klanten wegjagen. Prijsstrategieën helpen bedrijven een balans te vinden en de wensen van consumenten te erkennen.
Dit omvat de 7 P's: product, prijs, plaats, promotie, physical evidence (fysiek bewijs), persoon en proces.
Eerlijke prijzen gaan over weten wat gasten bereid zijn te betalen en het aanpassen van uw product, uw aanbod en uw prijsstrategie zodat het aan hun verwachtingen voldoet . Dit stelt u in staat om hen een betere gastervaring te bieden dan uw concurrenten. Een van de belangrijkste doelstellingen van revenue management is prijsoptimalisatie.
Wat is true price? True price verwijst naar de echte prijs van een product, die we zouden moeten betalen als we ook de verborgen kosten van schade aan milieu, dier en mens meenemen. De echte prijs van de meeste producten is hoger dan wat je er in de winkel voor betaalt.
Op de termijnmarkt is de reële waarde de evenwichtsprijs voor een termijncontract of het punt waarop het aanbod van goederen overeenkomt met de vraag . Dit is gelijk aan de spotprijs en houdt rekening met samengestelde rente en verloren dividenden als gevolg van het bezit van het termijncontract versus een fysieke aandelenaankoop.
In een concurrerende markt concurreren verkopers met andere leveranciers om hun producten te verkopen en bieden kopers tegen andere kopers om het product te verkrijgen. Deze concurrentie van verkopers tegen verkopers en kopers tegen kopers bepaalt de prijs van het product. Het wordt vraag en aanbod genoemd.
Een echte prijs helpt: producenten om zo duurzaam mogelijk te produceren. bewuste consumenten om het juiste product te kiezen. overheden om op de juiste manier de economie en de duurzaamheidstransitie te stimuleren.
het bedrag of de hoeveelheid geld of het equivalent daarvan waarvoor iets wordt gekocht, verkocht of te koop wordt aangeboden .
Uiteindelijk zijn de kosten van het produceren en/of sourcen van een product de primaire factor die de verkoopprijs bepaalt. Dit omvat de kosten van grondstoffen, arbeid, verzending, verpakking en alle andere kosten die tijdens de productie of sourcing worden gemaakt.
5% wordt als een lage marge beschouwd. Ondernemingen met lage marges hebben doorgaans hoge bedrijfskosten of verkopen producten met lage prijzen. 10% wordt als een gezonde marge gezien.
Duurzame initiatieven kunnen in eerste instantie kosten met zich meebrengen , maar na verloop van tijd kunnen deze investeringen vaak leiden tot besparingen door verminderd energieverbruik, afvalvermindering en verbeterde efficiëntie. Dit betekent dat in veel gevallen de voordelen op de lange termijn vaak opwegen tegen de initiële kosten.
Dat komt omdat er bij duurzame kleding gebruik gemaakt wordt van materialen als: Biologisch katoen, Tencel™ of gerecycled polyester. Deze materialen houden meer rekening met mens, dier en natuur. Daarom zijn ze ook duurder om in te kopen. Deze kosten zie je automatisch weer terug in de verkoopprijs van een kledingstuk.
Duurzaamheid is een van onze bedrijfswaarden en is al tientallen jaren een essentieel onderdeel van onze bedrijfsstrategie. Daarom nemen we de verantwoordelijkheid voor duurzame groei voor onze medewerkers, onze maatschappij en het milieu verbonden in onze bedrijfsprocessen.