Brillenketen GrandVision (bekend van
Volgens de test van de Consumentenbond hebben de ketens Eye Wish en Specsavers de beste resultaten geleverd. De nieuwere optiekketen uit het onderzoek Eyelove, heeft het slechtst gepresteerd in het onderzoek.
De brillenglazen van Rodenstock bieden je de beste kijkervaring. 150 jaar vakmanschap en innovatie zorgen ervoor dat je minder vertekening en refelectie ervaart.
Multifocaal: 1.6 Advanced glazen met UltraClean coating (vanaf €499. - per paar, €249,50. - per stuk) Enkelvoudig: 1.6 Standard glazen met UltraClean coating (vanaf €179.
Ook zitten er grote kwaliteitsverschillen in de glazen en de gebruikte coatings (ontspiegeling, kraswerend). Dat verklaart bovendien een deel het prijsverschil. Een dure bril is niet automatisch beter dan een goedkope bril. Belangrijk is dat de oogmeting klopt en dat de glazen goed geslepen worden.
Rodenstock Perfection
De Perfection brillenglazen zijn, zoals de naam aangeeft, zeer geschikt voor brildragers die op zoek zijn naar de beste prestaties. Dit zijn dan ook de best presterende glazen op de markt!
Rodenstock is een Duitse fabrikant die al meer dan 140 jaar brillenglazen en monturen ontwikkelt. Door de vele jaren kennis, ervaring en vakmanschap zijn de glazen van hoge kwaliteit en echt een begrip in de optiekwereld.
Samen met 35 Belgische GrandOptical-zaken, worden in totaal 142 Eye Wish-winkels in Nederland overgenomen door MPG. De Oostenrijkers zijn bekend van de optiekketen Hallmann en brillenmerk Robert La Roche.
GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk Pearle Studio. Het nieuwe concept van het optiekbedrijf kenmerkt zich door een luxer assortiment.
Er zijn drie vormen van service bij het kopen van een bril. Je kunt online een bril kopen, je kunt naar een grote keten en je kunt naar de opticien op de hoek van de straat. Welke optie voor jou het beste is, hangt af van je ogen. Heb je multifocale glazen nodig, dan is een opticien misschien de beste plek voor jou.
Rode of roze glazen
Rood of roze glas vermindert vooral lichtschittering. Roze glazen in een zonnebril maken het zicht veel helderder en verhogen dus de zichtbaarheid en het contrast. Daarom zijn deze brillen ook aan te raden als je op een bewolkte dag op de skipiste staat.
Antwoord: Er is geen verschil. Beide termen worden gebruikt om hetzelfde type glazen aan te duiden, namelijk glazen waarbij het vertedeel bovenin het glas geleidelijk overgaat naar het leesdeel onderin met een onzichtbaar leesgedeelte.
Bij Eye Wish is een oogmeting gratis wanneer je een bril aanschaft. Kom je enkel langs voor een oogmeting? Dan kost een oogmeting € 39.
Uit de praktijkproef blijkt dat consumenten de grootste kans op een goede oogmeting hebben bij Specsavers en Eye Wish. Deze ketens lieten het minst vaak een meting zien die anders is dan de overige metingen.
In 2011 werden Pearle Benelux en Eye Wish Opticiens samengebracht onder een nieuwe naam: GrandVision. Eye Wish behoort door de overname van GrandVision tot de grootste speler binnen de wereld van optiek retail.
Onze optometristen
Ervaar je oogklachten? Maak dan meteen een afspraak met Eye Wish Opticiens of kom langs in een van onze filialen. De opticien verwijst je – indien nodig – door naar een Eye Wish-optometrist bij jou in de buurt. Bekijk onderaan deze pagina in welke winkels onze optometristen werken.
Wanneer het op oogzorg en deskundigheid aankomt, is er geen verschil tussen de merken Pearle en Pearle Studio. In beide winkels worden onze klanten met dezelfde aandacht en expertise geholpen. Het verschil zit met name in het luxere segment monturen en zonnebrillen dat Pearle Studio aanbiedt.
De Nederlandse optiekketen Grandvision, bekend van de merken Pearle, EyeWish en Charlie Temple, wordt overgenomen door brillenproducent en wereldmarktleider EssilorLuxottica. Dat Frans-Italiaanse bedrijf produceert de brillen van onder meer Ray-Ban, Persol, Chanel, Prada, Armani en Burberry.
De 111 resterende Eye Wish-winkels kunnen verder onder de vleugels van het fusiebedrijf. Welke naam ze krijgen, is nog niet bekend. EssilorLuxottica, waar Ray-Ban en Oakley onder vallen, kondigde al in juli 2019 de overname van GrandVision aan.
Bij Pearle koop je al een zonnebril op sterkte vanaf €79. Bovendien profiteer je regelmatig van acties en aanbiedingen. Zo betaal je nooit te veel!
Onze opticiens hanteren volgende vuistregels op basis van leeftijd : - Jonger dan 18 jaar: 1x per half jaar. - Tussen 18 en 39 jaar: 1x per jaar. - Tussen 40 en 64 jaar : minstens 1x per twee jaar.
Vaak zegt een bril niet veel over de persoon die hem draagt. Het zegt meestal alleen iets over de smaak van iemand en soms iets over het karakter. Iemand met dure kleding zal ook vaak een dure bril erbij kopen, voor deze persoon geldt vaak dat de uitstraling belangrijk is, of het imago dat opgewekt moet worden.