Waarom is er vertraging bij PostNL?

Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is mijn pakket vertraagd bij PostNL?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Waarom is er drukte bij PostNL?

Waarom is het zo druk? Door het storten van vakantiegeld, de extra vrije dagen en het mooie weer bestellen mensen ieder jaar veel rond deze periode. Om ons op die drukte voor te bereiden, vragen we van tevoren aan webshops hoeveel bestellingen ze verwachten. Daar passen we onze capaciteit op aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op koosvanderbeek.nl

Waarom gaat het zo slecht met PostNL?

Sinds vijf jaar heeft PostNL een monopoliepositie op de zakelijke markt en bedrijven klagen steeds meer over de bezorging. Daarbovenop komen nog de steeds hogere tarieven, plus de aankondiging van PostNL dat het vanaf 2026 niet binnen één, maar binnen twee dagen gaat bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtl.nl

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn bij PostNL?

Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Hoe voorkom je vertraging in levertijd? Zo doe je het! | PostNL

23 gerelateerde vragen gevonden

Waar blijft mijn pakket bij PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Waarom is PostNL zo langzaam?

' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is sneller, DHL of PostNL?

DHL levert pakketten in Nederland gemiddeld iets sneller af dan PostNL. Ook slaagt de eerste bezorgpoging vaker bij Duitse uitdager van de marktleider. DHL heeft minder bezorgproblemen op te lossen, terwijl PostNL webshoppers meer flexibiliteit biedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ecommercenews.nl

Waarom is PostNL altijd te laat?

Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Waarom is mijn pakket nog steeds in het sorteercentrum?

Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ixxxishop.nl

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoe lang duurt het voordat PostNL het bezorgt?

In de regel leveren wij binnen de Benelux binnen 24 tot 48 uur . Voor bestemmingen verder weg is de transporttijd langer. Voor de verwachte leverdatum van binnenlandse zendingen, kijk hier voor binnenlandse zendingen of hier voor internationale zendingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom zie ik geen bezorgtijd bij PostNL?

Het kan voorkomen dat PostNL de status toont "bezorgtijd nog onbekend". PostNL geeft aan dat zij het pakket nog niet hebben ontvangen óf nog niet hebben verwerkt. Je bestelling is overgedragen aan PostNL. Wij sturen namelijk pas een Track & Trace link als PostNL jouw pakket heeft opgehaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.homedesignshops.nl

Hoe vaak raakt post kwijt?

Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat betekent je bestelling is onderweg?

Over het algemeen betekent de status ; 'In transit' dat de zending nog onderweg is. Dit kan tussen Deutsche Post en de lokale post in het land van bestemming zijn, maar ook tijdens het bezorgen van het pakket in de bus van de lokale vervoerder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intime.delivery

Wie is betrouwbaarder, PostNL of DHL?

DHL is ideaal voor snelle en betrouwbare internationale zendingen, terwijl PostNL vaak voordeliger is voor binnenlandse pakketten. Met ParcelParcel kun je eenvoudig tarieven en levertijden vergelijken om de juiste keuze te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parcelparcel.com

Hoe snel levert PostNL pakketten?

Op welke dagen bezorgt PostNL? Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is de beste bezorgdienst?

DPD komt in de overal score het beste uit de test en is de beste pakketdienst. De tarieven van DPD zijn erg scherp en je kunt al pakketten niet alleen binnen Nederland maar ook naar het buitenland sturen. PostNL en DHL zijn na DPD de beste pakketdienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op crazylabels.nl

Hoe lang mag post onderweg zijn?

Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Waarom bezorging vertraagt PostNL?

Bij drukte kan het zijn dat we je pakket nog niet hebben gescand. In track & trace zie je dan dat het pakket (bijna) bij ons is. Zodra we met je pakket aan de slag gaan, ontvang je weer nieuwe updates in track & trace. We raden je aan om daarop te wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als PostNL te laat is?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is er storing bij PostNL vandaag?

Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij PostNL. PostNL is een postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op allestoringen.nl

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Populaire vragen