Waarom activeren met je identiteitsbewijs? met je telefoon of tablet. Omdat je hierbij zowel je telefoon/tablet als je identiteitsbewijs in eigen hand hebt, weten we zeker dat jij het bent die de app activeert. Zo kunnen criminelen nog moeilijker misbruik maken van jouw gegevens.
Ben jij net in het bezit van de nieuwe iPhone 15 of een andere nieuwe telefoon? Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Heb je de Mobiel Bankieren App gedownload in de App Store of Google Play store?Dan ga je 'm activeren. Zo wordt de app ook echt jouw app.
Gouden regel: altijd inloggen via ING.nl
Ga naar ING.nl door zelf het webadres in te typen. Daar log je in op Mijn ING met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gegevens zijn strikt persoonlijk, net zoals je pincode. Houd inloggegevens daarom geheim.
Heb je geen smartphone of tablet? Dan kun je gebruik maken van de ING Scanner.Je moet een keuze maken tussen de ING Scanner óf de Mobiel Bankieren App.
Internetbankieren met Mijn ING en de Mobiel Bankieren App
Je kunt je geldzaken regelen op je computer, op je tablet of je smartphone. Op de computer gebruik je daarvoor Mijn ING.Op je tablet of smartphone gebruik je de onze app. In beide zie je het saldo van je Betaalrekening, je spaarrekening of lening.
met je telefoon of tablet. Omdat je hierbij zowel je telefoon/tablet als je identiteitsbewijs in eigen hand hebt, weten we zeker dat jij het bent die de app activeert. Zo kunnen criminelen nog moeilijker misbruik maken van jouw gegevens.
Lukt het niet om de app te installeren? Het kan aan één van de volgende redenen liggen: Momenteel kunnen alleen wettelijke vertegenwoordigers en gemachtigde mét betalingsbevoegdheid hun bedrijf toevoegen in de app.Verouderde toestellen zijn niet geschikt voor onze app.
Je kan elke app toevoegen aan de Veilige Map.Op die manier installeer je dezelfde app 2x op je telefoon, een keer buiten de veilige map en een keer binnen de Veilige Map. Dit kan ook met de ING Bankieren app.
De al dagen durende inlogproblemen die ING-klanten hebben met de Android-app van die bank zijn door eindgebruikers zelf op te lossen. Verwijderen van de weigerende app en dan opnieuw installeren werkt echt. Getroffen klanten bevestigen dat dit advies van ING helpt.
Met de app van ING heb je alles in de hand.
In navolging van Android is het nu voor particuliere iOS-gebruikers ook mogelijk om direct in de app je creditcard instellingen aan te passen. Handig, makkelijk en snel!
We brengen regelmatig nieuwe versies uit van de Mobiel Bankieren App. De nieuwste versie beschikt over de nieuwste functionaliteiten en voldoet aan de laatste veiligheidsstandaarden. We adviseren om altijd de meest recente versie van de app te gebruiken. Oude versies zijn daarom na enige tijd niet meer beschikbaar.
Voor jezelf Mijn ING (digitaal bankieren) aanvragen
Kom met je identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) bij ons langs. Dit kan op een ING-servicepunt of met een afspraak op een ING-kantoor.
Er zijn twee manieren om weer toegang te krijgen tot je app als je je mobiele pincode bent vergeten: Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op jouw app. Of misschien heb je dit al wel gedaan? Jouw app is nu geblokkeerd.
Waarom opnieuw identificeren? Helaas zijn er criminelen die banken of rekeningen willen misbruiken. Bijvoorbeeld voor het witwassen van crimineel geld of voor het financieren van terrorisme. Sommige criminelen stelen identiteitsgegevens om een rekening onder een andere naam aan te vragen.
Of je nu geld overmaakt via Mijn ING, jouw saldo checkt via de app, pint in de supermarkt of een online aankoop doet, het is veilig bij ING.
Als u geld over wilt maken zonder gebruik te maken van het internet, kan dit via een overschrijvingskaart. Die kunt u, samen met een bijpassende envelop, bij de bank bestellen.
Nadat u op uw mobiele apparaat heeft gekozen om met iDEAL te betalen en u heeft aangeven bij welke bank uw betaalrekening loopt, wordt u vanzelf doorgestuurd naar de mobiele webpagina van uw bank. Daar kiest u om te betalen via de app of via de mobiele webpagina's van uw bank.
Met de Saldolijn kun je geld overmaken naar 17 banken. Je betaalopdracht naar een ING Betaalrekening verwerken wij direct in je saldo en dat van de ander. Je betaalopdracht naar een rekening van een andere bank die je voor 15.00 uur doet, wordt nog dezelfde dag verwerkt door de ontvangende bank.