Misschien kan je telefoon niet worden aangemeld bij het netwerk omdat je simkaart geblokkeerd is. Dit gebeurt als je een betalingsachterstand hebt. Je kunt pas weer bellen als je geen betalingsachterstand meer hebt. Ga naar Ik Ben om te kijken of dit de reden is of neem contact op met mijn Klantenservice.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Veel voorkomende manieren om problemen met uw internetverbinding op te lossen zijn uw router opnieuw opstarten, aansluitingen controleren, minder apparaten aansluiten, uw drivers bijwerken en een VPN gebruiken. Het is ook de moeite waard om te controleren of u met het juiste netwerk verbonden bent.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Zorg ervoor dat uw SIM-kaart is ingeschakeld . De sleuf kan standaard zijn uitgeschakeld in bepaalde dual SIM-telefoons, of u hebt deze in het verleden uitgeschakeld.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Start uw apparaat opnieuw op .
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakelt u tussen wifi en mobiele data: Open uw app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van uw apparaat kunnen deze opties verschillen. Schakel wifi uit en mobiele data in en controleer of er een verschil is.
Controleer of de telefooninstellingen correct zijn geconfigureerd voor de SIM-kaart en overweeg om de vliegtuigmodus in en uit te schakelen om de netwerkverbinding te resetten . Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan de vliegtuigmodus uit te schakelen en het apparaat opnieuw op te starten om de netwerkinstellingen te vernieuwen.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
A: Dit probleem kan optreden door een losse verbinding, een beschadigde SIM-kaart of een softwarefout . Probeer de SIM-kaart opnieuw te plaatsen, controleer op schade en start uw apparaat opnieuw op.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Windows 10 geen verbinding kan maken met een netwerk: Verkeerde wifi-informatie zoals wachtwoord, SSID, etc. Uw bekabelde verbinding is niet goed aangesloten. Uw apparaat is buiten het wifi-bereik.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > more_vert > Opnieuw instellen . Als u deze reset uitvoert, worden uw verbindingsproblemen mogelijk opgelost.
In de app Instellingen op je Windows-apparaat, selecteer Netwerk & internet > Wi-Fi en selecteer vervolgens Bekende netwerken beheren. Selecteer uw Wi-Fi netwerk en klik op Vergeten. Maak opnieuw verbinding met het netwerk door het te selecteren en het wachtwoord in te voeren.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.
Controleer op zichtbare tekenen van schade, zoals krassen of vlekken . Reinig de SIM-kaart en lade met een schone, droge doek. Plaats de SIM-kaart opnieuw en zorg ervoor dat de kaart goed is uitgelijnd met de lade. Zodra de SIM-kaartlade op zijn plaats is bevestigd, zet u uw telefoon aan om te zien of de fout is opgelost.