Een rijksregisternummer is uniek, in tegenstelling tot een kadernummer onderaan de trapas, dat ook een serienummer kan zijn. Een duidelijk zichtbare gravering maakt heling moeilijker en ontraadt diefstal. Bij diefstal of verlies is een gegraveerde fiets makkelijk te identificeren.
Uw fiets personaliseren door hem te laten graveren of labelen biedt een dubbel voordeel op: 1. de potentiële dief wordt afgeschrikt aangezien een gegraveerde fiets herkenbaar is en moeilijker te verkopen; 2. de politie kan, bij het terugvinden van een gestolen fiets, makkelijk de rechtmatige eigenaar terugvinden.
Bij het graveren van een fiets wordt met een graveermachine je rijksregisternummer op een zichtbare plaats in je fietskader gegraveerd. De gravure wordt extra benadrukt door een opvallende sticker. Voor de meeste "gewone" fietsen is graveren een goede optie.
Hoe registreren? Je fietsgegevens worden genoteerd en doorgegeven aan de gemeenschapswachten die je een fietspas en onverwijderbare sticker toesturen met je rijksregisternummer op. Deze kleef je zelf op je fiets. Met je fietspas en eventuele foto van je fiets kun je gemakkelijker aangifte doen bij politie.
Wat kost een fietsverzekering? De premie van de fietsverzekering hangt af van het soort fiets dat je verzekert, de dekking die je kiest, de postcode waarop je woont en de verzekeraar die de verzekering aanbiedt. Een gewone fiets van € 500,- verzeker je al voor een paar euro per maand.
Het graveren van uw fiets gebeurt met een professioneel toestel. De wijkagent evalueert de plaats die de eigenaar aangeeft voor het graveren. Zo kan er niet gegraveerd worden over stickers en op een te gebogen deel van de fietskader.
“Bij het aanbrengen van het fietslabel moet je wel opletten dat het frame van je fiets vet- en stofvrij is,” vertelt Lotte. “Daarna is het heel gemakkelijk: je kleeft het label op het frame en gaat er voorzichtig over met je nagel of vinger. Als laatste stap kleef je de extra sticker erover zodat alles goed vastzit.”
Je kan je rijksregisternummer laten merken op het frame van je fiets. Aan de hand van een krachtig zelfklevend label brengen we het nummer aan je fiets. Als je gemerkte fiets na diefstal teruggevonden wordt, kan je deze, aan de hand van je rijksregisternummer, gemakkelijk terug krijgen.
De juiste framemaat van een fiets kunt u handmatig berekenen, meet hiervoor uw binnenbeenlengte, vanaf de grond tot kruishoogte, en vermenigvuldig dit met 0,68. Gaat het om een fiets met een verende zadelpen, dan kunt u beter een kleinere maat nemen, omdat zo'n zadelpen de fiets met ca. 4 cm verhoogt.
Commuter: Er zijn commuters in beide snelheidscategorieën. De snelle variant wordt meestal een speed pedelec genoemd en brengt je razendsnel van huis naar werk. Vooral heel populair als je zo'n 20 kilometer van je werk af woont. Transportfiets: Vooral heel handig als je veel zware last (lees: kinderen) mee moet nemen.
De VTC zal perfect zijn aangepast om de fietsroutes van de Loire-vallei te doorkruisen. Ideaal om de Loire te fietsen, het zal u ook op de paden van de kastelen op de fiets brengen.
Wat is een fietslabel? Het fietslabel is een niet-verwijderbare sticker die op het frame van je fiets wordt aangebracht. Op het label wordt je rijksregisternummer gedrukt. Het label werkt ontradend voor fietsdieven, en zorgt er ook voor dat je onmiddellijk kan gecontacteerd worden als de fiets teruggevonden wordt.
Bij diefstal van je fiets uit je woning, schuur of garage kun je terecht bij je inboedelverzekering. De meeste verzekeraars stellen hierbij als voorwaarde dat de ruimte goed op slot zat. Er moeten dus duidelijk braaksporen aanwezig zijn, zoals bijvoorbeeld schade aan de deur of het raam.
Met een ANWB fietsverzekering ben je standaard goed verzekerd maar kan je ook handige aanvullende dekkingen kiezen. Unigarant is de verzekeraar achter ANWB. Je kunt deze verzekering bij ons eerst vergelijken met andere fietsverzekeringen en daarna gemakkelijk de fietsverzekering kiezen die bij je past.
Batavus: 10 jaar. Cortina: 5 jaar. CUBE: 6 jaar op aluminium frames en 3 jaar op carbon en alu-carbon frames. Gazelle: 10 jaar (15 bij Gazelle Ultimate).
De hele dure fietsen kunnen wel oplopen tot een aanschafbedrag van €1500 of meer. Ook boven dat bedrag zijn er fietsen te koop maar dat zijn wel vaak heel speciale merken of met specifieke accessoires. Voor een standaard goede fiets waarmee je elke dag zo'n 7 kilometer naar je werk rijdt ben je circa €1000 kwijt.
De hybride fiets heeft een recht stuur, is lichter van gewicht dan een stadsfiets en heeft genoeg versnellingen om je in de heuvels te kunnen redden. De fietshouding is meer ontspannen en recht-op dan op veel mountainbikes en racefietsen. E-bikes met een sportieve geometrie worden ook vaak hybride genoemd.
De endurance racefiets is de beste keuze voor (bijna) iedereen. Door de comfortabele zit, de ontspannen houding en het rustige stuurgedrag is een endurance bike een fiets die voor bijna iedereen geschikt is.
Om 20 km af te leggen op je fiets heb je onder normale omstandigheden 1 uur en 11 minuten nodig. Met wind tegen doe je over 20 km ongeveer 1 uur en 20 minuten, en met wind mee ongeveer 1 uur en 4 minuten. Op een elektrische fiets doe je 48 minuten over 20 km.
Met de Batavus Bryte fiets je sportief en comfortabel!
De Batavus Bryte fietst extreem licht en zeer comfortabel! De Batavus Bryte is een comfy allround stadsfiets en is ook gelijk de nieuwste topper in ons assortiment! De Batavus Bryte is er ook in een elektrische variant, namelijk de Batavus Bryte E-go!