De aantrekkingskracht van BMW is erg groot. De meeste mensen kopen deze wagen omdat het model vele voordelen heeft, een grotere ruimte en het een aantrekkelijke auto is. Maar ongeacht van alle kenmerken is de BMW 1-Reeks ook populair omdat het een BMW is.
Allereerst kennen we de BMW's als betrouwbare auto's. Bij de auto's van nu geldt dat nog steeds. Een goed onderhouden auto zal jou verzekeren van duizenden veilige kilometers die jij zonder problemen kunt afleggen. Zo hebben de meeste BMW's een krachtige en betrouwbare motor, die jarenlang mee kan.
BMW's zijn een goede mix van luxe en snelheid, van comfort en veiligheid. De meeste BMW rijders veranderen hun auto niet, tenzij ze hun BMW upgraden naar het volgende model, ongeacht hoeveel het ze kost om hem te onderhouden. Natuurlijk kunnen BMW's goed passen bij de ene persoon en niet bij de andere.
Wat prestige en luxe betreft, ligt BMW voor op Audi. BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging.
Het belangrijkste verschil tussen deze twee luxewagens is dat BMW de voorkeur geeft aan sportief rijgedrag, terwijl Mercedes de voorkeur geeft aan comfort en luxe. BMW voertuigen bieden sportief rijgedrag met betere rijeigenschappen, betere vering en betere motoren en transmissies.
Wat betrouwbaarheid betreft, scoort Mercedes iets hoger dan BMW. Sommige onafhankelijke auto betrouwbaarheid bronnen zoals J.D. Power and Associates. In hun betrouwbaarheidsgrafiek verslaat Mercedes BMW met twee plaatsen, omdat Mercedes auto's de neiging hebben minder kapot te gaan.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
Beide Duitse luxe auto's zijn uitzonderlijk, maar het ene merk schrijft sneller af dan het andere. BMW schrijft sneller af dan Mercedes-Benz. Dus, als u van plan bent om een luxe auto voor een korte periode te bezitten en hem daarna weg te doen, is Mercedes-Benz de betere optie.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Audi's bieden een uitstekende rijervaring, terwijl Mercedes Benz luxe en comfort biedt. Als u dus op zoek bent naar een auto met een plezierige rijervaring, dan is Audi de auto voor u. Maar als u een luxueuze, comfortabele en vlotte auto wilt om in te rijden, is Mercedes Benz de beste optie.
Een van de belangrijkste redenen om geen BMW te kopen zijn de eigendomskosten, samen met olielekken, en alle slecht werkende sensoren die BMW in nieuwere modellen heeft ingebouwd. BMW's zijn duur in aanschaf en duur in onderhoud.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
Tot de meest betrouwbare BMW modellen behoren de E36 uit de jaren 1990 en de E46 uit de periode 1997-2006, waarvan de materialen en kogelvrije motoren langer meegaan dan die van veel nieuwe auto's vandaag de dag. De F30 is een van de betrouwbaardere nieuwere modellen.
Met een lange geschiedenis wat betreft het produceren van auto's met wereldwijd een ijzersterke reputatie op het gebied van techniek en luxe, is BMW een bekende speler in de autobranche. De afkorting BMW staat voor Bayerische Motoren Werke.
Nummer 1:Mercedes-Benz
Natuurlijk, als je MINI meerekent dan is BMW groter, tenzij we de Smart-verkopen bij die van Mercedes-Benz optellen. Wereldwijd werden er 65.660 Smartjes verkocht. Kijken we naar het aantal auto's met een driepuntige ster in de grille, komen we uit op 1.188.832 exemplaren.
De BMW R 1200 GS is al jaren het beste paard van de offroadstal. Dat wordt niet alleen bewezen door de hallucinante verkoopcijfers van deze topper, maar ook door het feit dat zowat alle fabrikanten verwoede pogingen hebben ondernomen om de dominante GS van de troon te stoten.
Plus én min: betrouwbaarheid
Voor veel mensen staat een Duitse auto garant voor betrouwbaarheid. Mensen zien een auto uit ons buurland nog altijd aan voor iets dat niét stuk gaat en honderdduizenden kilometers lang mee kan.
U kunt beter geen Mercedes kopen vanwege de hoge onderhoudskosten, de hoge afschrijvingswaarde, de onbetrouwbaarheid, de kosten die buiten de garantie vallen en de gespecialiseerde reparatie en onderhoud. Al deze factoren maken het kopen van een Mercedes-Benz tot een stressvolle aangelegenheid.
De Renault Zoe i Dynamique Nav en Hyundai i40 SE Nav vallen namelijk in het rijtje met auto's met de meeste afschrijving, namelijk de Renault met 29,3% procent na drie jaar en de Hyundai 29,7%.
Toch hechten ook veel mensen – met name mannen – waarde aan de looks van de auto. Met Mercedes zit je op dit gebied altijd goed. Door de jaren heen heeft Mercedes Benz een goede naam voor zichzelf weten te creëren en auto's van dit merk stralen luxe en klasse uit.
Ik rijd Audi hoofdzakelijk vanwege het design. Het merk heeft veel meer pluspunten, zoals individualiseringsmogelijkheden, afwerking, geavanceerde techniek, maar die punten heeft de concurrentie ook.
Hieruit blijkt dat ook nu weer Mercedes-Benz de jaarlijkse strijd om de nummer één positie onder de (Duitse) premium merken heeft gewonnen. Waar de nummer twee (BMW) 2.168.516 personenauto's wist te verkopen in 2019, heeft Mercedes-Benz maar liefst 2.339.562 auto's verkocht.