2 mogelijkheden waarom die daar niet werkt. 1: De andere telefoon heeft een ander formaat simkaart nodig. 2: De andere telefoon is gekocht/gehuurd bij een andere provider en er zit een simlock op zodat die telefoon alleen sim kaarten van betreffende provider accepteert.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Controleer op zichtbare tekenen van schade, zoals krassen of vlekken . Reinig de SIM-kaart en lade met een schone, droge doek. Plaats de SIM-kaart opnieuw en zorg ervoor dat de kaart goed is uitgelijnd met de lade. Zodra de SIM-kaartlade op zijn plaats is bevestigd, zet u uw telefoon aan om te zien of de fout is opgelost.
Plaatst u uw SIM in een nieuw apparaat? Als dat zo is, is deze mogelijk geblokkeerd voor een ander netwerk . U krijgt dan een foutmelding of wordt gevraagd een ontgrendelingscode in te voeren. Als deze geblokkeerd is, neem dan contact op met uw vorige leverancier om deze te laten ontgrendelen.
Uw simkaart is binnen 24 uur klaar voor gebruik.
Er zijn verschillende mogelijke oorzaken hiervoor, zoals een softwareprobleem, problemen met de netwerkinstellingen, een beschadigde kaart of misschien zit uw SIM-kaart niet goed vast .
Het enige wat u hoeft te doen is de SIM uit de telefoon te halen waar deze zich momenteel in bevindt en deze vervolgens in de nieuwe ontgrendelde telefoon te plaatsen . Als de nieuwe telefoon echter is vergrendeld, kan de SIM niet worden omgeschakeld, omdat deze niet zal werken.
Als je de simkaart in een andere telefoon stopt, neemt die telefoon dat telefoonnummer over op het netwerk. Met Sim Swapping wordt niet de simkaart in een andere telefoon gestopt, maar het nummer van de ene simkaart naar de andere verhuisd.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Het telefoonnummer dat jij gebruikt is gekoppeld aan je simkaart en niet aan je telefoon. Als je dus je simkaart in een andere telefoon doet dan ben je te bereiken via die andere telefoon. Als je een nieuw nummer wil aanvragen, bijvoorbeeld omdat iemand je lastigvalt, dan kan dat bij de meeste providers altijd.
Zorg ervoor dat de SIM-lade volledig sluit en niet los zit . Als u een SIM-lade van een ander model iPhone, iPad of van een andere telefoonfabrikant gebruikt, past deze mogelijk niet goed. Als uw apparaat een fysieke SIM-kaart heeft en u de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere SIM-kaart te gebruiken.
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
Fysieke reset (SIM-kaart verwijderen en opnieuw plaatsen)
Schakel uw apparaat uit. Gebruik een paperclip of SIM-uitwerptool om de lade te openen. Verwijder nu voorzichtig uw SIM-kaart en controleer of er schade is opgetreden. Plaats ten slotte de SIM-kaart stevig terug in de kaartlade en schakel uw apparaat in.
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.
In principe is het overzetten van de simkaart het enige wat u hoeft te doen om uw aansluiting met uw nieuwe toestel te gebruiken.
Google heeft een soortgelijk programma dat werkt op elke Android smartphone. Om het te activeren, zet je je nieuwe telefoon aan. Je zou de woorden "Aan de slag" moeten zien verschijnen. Wanneer je wordt gevraagd wat je wilt doen, kies je de optie om de toepassingen en gegevens van je oude telefoon te kopiëren.
Ongeacht het apparaat waarvan u overstapt, wissel uw SIM-kaart niet voordat de volledige overdracht is voltooid . Voordat u begint, wilt u er ook voor zorgen dat zowel uw oude als uw nieuwe apparaat ten minste 20% batterijduur hebben.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
U vindt een uitwerptool in de doos van uw nieuwe smartphone. Om de SIM-lade te openen, steekt u de tool voorzichtig in het kleine gaatje en de lade klikt open. Plaats uw SIM- en SD-kaarten met de goudkleurige contactpunten naar beneden in de lade en druk de lade vervolgens voorzichtig dicht.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Als simkaarten geen signaal hebben, komt dat meestal doordat de simkaart niet goed in de telefoon is geplaatst of doordat u zich te ver van de dichtstbijzijnde zendmast bevindt .
Haal je oude simkaart uit je toestel en steek je nieuwe simkaart erin. Geef de nieuwe pincode in die je bij je simkaart kreeg. Vanaf nu kan je met je nieuwe simkaart bellen, sms'en en surfen.