Neem contact op met je mobiele provider om je simkaart te testen. Als er een andere telefoon in de buurt is dat dezelfde operator gebruikt, kun je je simkaart met die telefoon testen. Als het probleem zich blijft voordoen nadat je een geldige simkaart hebt teruggeplaatst, probeer dan je telefoon opnieuw op te starten.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je niet kan bellen of niet gebeld kan worden: Je hebt een slechte mobiele ontvangst.Er staat iets niet goed in je apparaatinstellingen.Je simkaart is kapot of werkt niet goed.
Probeer een ander apparaat op te laden met je voedingsadapter en kabel. Ga na of de kabel juist is aangesloten op de adapter en je telefoon. Check of de poort van je telefoon geen stof of pluisjes bevat. Probeer je telefoon op te laden met een andere kabel of voedingsadapter.
Als je nummer als niet meer actief wordt vermeld betekend dat meestal dat jouw aansluiting bij AH beëindigd is en het nummer vrijgegeven is om na een afkoelperiode hergebruikt te worden. Soms kan een provider dat nummer nog wel terughalen, maar vaak genoeg kan dat niet.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je telefoon niet overgaat als je iemand belt. Niet kunnen bellen kan te maken hebben met je mobiele ontvangst of je apparaatinstellingen.Of misschien is je simkaart kapot.Ook kan het zijn dat je provider een storing heeft.
Neem contact op met je mobiele provider om je simkaart te testen. Als er een andere telefoon in de buurt is dat dezelfde operator gebruikt, kun je je simkaart met die telefoon testen. Als het probleem zich blijft voordoen nadat je een geldige simkaart hebt teruggeplaatst, probeer dan je telefoon opnieuw op te starten.
Mogelijke oorzaken zijn: Je krijgt geen beltoon of geluid bij een notificatie, omdat het geluid van de telefoon op stil staat. Het geluid van de telefoon staat op stil, omdat de functie 'niet storen' aan staat. Het geluid van de telefoon staat op zacht, waardoor je niets kunt horen.
Als een telefoonnummer te kort of te lang is, waardoor het niet aan de standaardlengtevereisten voldoet . Als een nieuw telefoonnummer niet wordt geverifieerd via sms-code, spraak- of flash-oproepen, e-mails enz. Als een telefoonnummer problemen heeft met portering of tijdelijke service. Als een telefoonnummer op een zwarte lijst staat of wordt geblokkeerd door de serviceprovider.
Als het nummer helemaal niet meer in gebruik is dan hoor je dit inderdaad. Als het nummer nog wel actief is (~6 maanden bij prepaid) maar niet in gebruik dan gaat het over of gaat ie naar voicemail.
Hoe gebruikt u het openbare nummerregister? Met de zoekvelden links op deze pagina kunt het hele register doorzoeken. U kunt als zoekterm ook een naamnummer opgeven. Bijvoorbeeld 0900 - LETTERS voor het informatienummer 0900 - 5388377.
Het kan zijn dat uw mobiele telefoon niet werkt vanwege problemen zoals netwerkstoringen, een probleem met de simkaart of een te laat betaalde rekening . Probeer de telefoon opnieuw op te starten, controleer op signaal en zorg ervoor dat uw account in orde is.
Als u niet meer kan bellen, zet dan eerst uw gsm uit en opnieuw aan. U kan ook uw simkaart in een ander toestel steken om na te gaan of het probleem bij uw kaart of bij het toestel ligt.
De eerste optie is het opladen van je telefoon, zodat je zeker weet dat de batterij vol is. De tweede optie is het resetten van je telefoon. Met een harde reset dwing je je toestel om zichzelf opnieuw op te starten. De derde optie is het herstellen van de fabrieksinstellingen.
Ze hebben mogelijk onbedoeld het nummer geblokkeerd of er kan een netwerkprobleem zijn . 4. **Werk de software van je telefoon bij**: Zorg ervoor dat de software van je telefoon up-to-date is. Soms kunnen bugs in de software problemen veroorzaken met bepaalde functies van de telefoon.
Vaak gaat het om een tijdelijke storing.Controleer of er mogelijk een storing bij je provider is.Mogelijk is de iPhone-microfoon kapot. Check of de microfoon wel in andere apps werkt, bijvoorbeeld in de Dictafoon-app.
Neem contact op met de ontvanger . De eerste en meest voor de hand liggende manier om de actieve status van een mobiel nummer te verifiëren, is door het rechtstreeks te bellen.
Wanneer iemand jouw nummer heeft geblokkeerd, hoor je dit direct wanneer je probeert te bellen. Je krijgt dan namelijk maar één kiestoon te horen en vervolgens krijg je de voicemail. In sommige gevallen word je zelfs direct doorgestuurd naar de voicemail.
Beller krijgt "dit nummer is niet in gebruik" te horen/zien als telefoon niet tijdig wordt opgenomen of uit staat.
Voor 0909-nummer is afkoelingsperiode 1 maand, voor andere nummer (vast en mobiel) een jaar. Voor 06-nummer is de regel dat ACM 1 jaar na toewijzing de nummer kan terug vorderen indien het niet gebruikt is.
Het mobiele nummer heeft niet het juiste internationale formaat, is te lang/kort of is onjuist ingevoerd .
Ik krijg geen geluid als ik media afspeel
Controleer altijd eerst of het volume niet uit staat. Daarnaast kun je de geluidsinstellingen checken via 'Instellingen' en dan 'Geluiden'. Soms kan het opnieuw opstarten van je toestel helpen. Eventueel kan een software update het probleem verhelpen.
Zet het volume van de telefoon hoger en zorg dat het niet gedempt is . Verwijder eventuele hoesjes of covers van de telefoon. Start de telefoon opnieuw op. Zorg dat er geen plastic schermbeschermers op de luidspreker- of microfoongaten zitten.
Meestal los je het probleem op door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.