Bufferproblemen hebben meestal te maken met het netwerk. Het is daarom verstandig te controleren of het netwerk naar behoren werkt. Viaplay maakt gebruik van adaptief streamen. Dat wil zeggen dat als de internetverbinding of -snelheid onstabiel is, de kwaliteit van de stream automatisch wordt aangepast.
Zorg ervoor dat je apparaat is bijgewerkt
Controleer of de computer en de browser die je gebruikt, zijn bijgewerkt. Smart-tv/Apple TV: Controleer of zowel het streamingapparaat als de Viaplay-app zijn bijgewerkt.
Controleer of zowel je tv en de Viaplay-app volledig bijgewerkt zijn. Check uiteraard je internetverbinding. Schakel je televisie uit en koppel de voedingskabel los. Start daarna opnieuw op en probeer de Viaplay app nogmaals.
Als je stream constant hapert, kan het eraan liggen dat je internetverbinding te langzaam is of gewoon overbelast. Dit gebeurt vooral als er teveel gebruikers in één netwerk het internet gebruiken en daarbij veel bandbreedte verbruiken.
Als je de app niet kunt vinden op je apparaat, controleer dan hier of je apparaat in de lijst met ondersteunde apparaten staat. Soms moet je de software op het apparaat bijwerken om de app te kunnen zien. Je kunt je apparaat bijwerken volgens de instructies op je tv.
In een interview van de redactie van Streamwijzer met het Viaplay-team zijn we te weten gekomen dat je met één abonnement op 5 apparaten ingelogd kunt zijn en dat streamen op 2 schermen tegelijk mogelijk wordt.
Dan loop je misschien tegen een onverwachte aftelklok aan. Viaplay heeft namelijk een systeem ingesteld waardoor uitzendingen 'te vroeg' beginnen. Hierdoor lijkt 5 minuten wachten een vereiste te zijn voordat je met terugkijken kunt beginnen.
Probeer eerst de stream te onderbreken
Bufferproblemen hangen vaak samen met de internetsnelheid. Door de onlinestream te onderbreken, al is het maar voor een paar minuten, geeft u uw systeem de kans om de “buffer” weer op te bouwen en het streamen te hervatten. En u hebt even de tijd om weer wat popcorn te halen.
Het kan helpen om je kabels goed aan te duwen. Komt er geen goed signaal binnen en zitten de kabels goed dan kan het helpen om je modem te resetten. Houd er rekening mee dat het na een reset 20 minuten kan duren voor je WiFi weer goed is. 2) Test het WiFi signaal op de plek waar je de stream wilt gaan kijken.
Viaplay activeren op je Samsung smart-tv
Sluit je Samsung smart-tv aan op de breedbandpoort of een draadloos netwerk. Druk op Smart Hub of Smart TV op je afstandsbediening. Download de Viaplay-app in de Samsung App store of selecteer de vooraf geïnstalleerde Viaplay-app. Meld je aan in de Viaplay-app met de code.
Met een Chromecast, Apple TV of met de Viaplay app op je smart-tv. Kijk dit seizoen live Formule 1 op Viaplay Xtra op kanaal 225 (zaterdag en zondag), gewoon op je tv-ontvanger. Alle anders sporten, films en series kijk je met de Viaplay app thuis of onderweg op je mobiele telefoon tablet, Mac of PC.
Maar Viaplay is dus een app voor op je smartphone of tablet, die je alleen op je televisie kunt bekijken als je dat technisch regelt met bijvoorbeeld een Google Chromecast, of AppleTV. Viaplay zit, net als Netflix bijvoorbeeld, vaak standaard op nieuwere smart-tv's (scroll naar beneden om te zien op welke).
Als je bent ingelogd in Mijn Ziggo ga je naar 'Producten' en dan 'Televisie'. Dan zie je onder het kopje 'Mijn Televisie' het subkopje 'Streamingdiensten'. Klik op 'Streamingdiensten beheren'. Tijdens het activeren word je doorgestuurd naar Viaplay om je aanmelding en registratie af te ronden.
Buffer kan verwijzen naar: Een zaak (voorwerp, gebied, substantie) die verstoringen opvangt of vereffent die ontstaan door interactie van twee of meer andere zaken: buffer (scheikunde), een combinatie van stoffen die veranderingen in zuurgraad afremt.
Reacties. Het klinkt alsof je internet snelheid wat rottig is, Wellicht heb je veel gebruiker op dezelfde verbinding zitten. Je kan dit oplossen door in je mediaspeler de 'buffer' wat groter te maken. Je wacht in het begin langer, maar hebt minder last van haperingen tussendoor.
Problemen met een film of serie oplossen. Sluit de app en open deze opnieuw. Start je apparaat opnieuw op. Nadat het systeem opnieuw is opgestart, probeer je de film of serie opnieuw af te spelen.
Doorgaans is dat het gevolg van de afstand tot de router of van andere elektronische apparaten in huis die het draadloze signaal verstoren. Plaats de router of het toegangspunt dichter bij het product van Sony dat de video streamt.
– Zorg dat uw browser up-to-date is. Wij adviseren altijd om de laatste versie van de browsers te gebruiken, bij voorkeur Google Chrome of Firefox. – Zorg dat Flash up-to-date is. Voor sommige browsers (waar HTML5 niet voldoende ondersteund wordt) is Flash nog steeds vereist.
Waarschijnlijk is er een probleem met het gedeelde netwerk van de kijkers. Je kunt de kijkers vragen om hun internetverbinding en netwerkstatus te checken. Ze moeten voldoende capaciteit hebben om meerdere streams te bekijken.
U mag Viaplay gebruiken op niet meer dan vier (4) verschillende apparaten per periode van 24 uur. U kunt content op maximaal twee (2) geregistreerde apparaten tegelijk streamen.
Op sommige apparaten kun je een live-uitzending terugspoelen. Opmerking Je kunt maximaal 4 uur terugspoelen. Als je meer dan 4 uur wilt terugspoelen, moet je wachten tot de uitzending is afgelopen en opnieuw kan worden afgespeeld via het sportschema. Deze functies zijn beschikbaar op sommige apparaten.