De Ignis is gebouwd op de vijfde iteratie dit platform waarbij de rigiditeit en botsveiligheid centraal staan. Verder is de bestuurbaarheid, rijcomfort en gewichtsverdeling verbeterd. De Suzuki Ignis wordt geproduceerd in Japan in de Sagara-fabriek en in India door Maruti Suzuki.
Met trots delen wij dat de Suzuki Ignis door de ANWB is uitgeroepen tot de meest waardevaste stadsauto 2021. Naast de uitstekende rijeigenschappen en het zeer zuinige karakter van deze ultra compacte SUV, is deze ook nog eens veel waard wanneer je hem weer wilt verkopen of inruilen.
Automuseum - De stad Hamamatsu is misschien wel de meest saaie en nietszeggende stad van Japan. En juist daar zijn het hoofdkantoor en de fabrieken van Suzuki te vinden.
Het goede nieuws: daarvoor kunt u gewoon bij ons terecht, want Suzuki staat op 1, 2 en 4 in de top 10. De Suzuki Ignis is de absolute koploper met een praktijkverbruik van 4,74 liter per 100 kilometer.
Deze Suzuki Ignis gaat met gemak nog vele, vele, vele tienduizenden kilometers mee. Energiek rijgedrag, fraaie uitstraling en een plezier om in te rijden, deze Suzuki Ignis. Twijfel je nog tussen rijden op benzine of elektrisch? Niet nodig.
Elke Suzuki Ignis met een distributieriem zal na enige tijd slijtage ondergaan en aan vervanging toe zijn.
Suzuki presteert bijvoorbeeld jaarlijks zeer goed in het onderzoek van de Consumentenbond. Suzuki is zelfs bekroond tot meest betrouwbare automerk volgens het onderzoek van de Consumentenbond in 2022.
Suzuki betrouwbaarste merk van 2022 volgens onderzoek Consumentenbond. Suzuki is het betrouwbaarste automerk van Nederland. Uit onderzoek van de Consumentenbond komt Suzuki als betrouwbaarste merk naar voren, met een zeer hoge score voor alle modellen van Suzuki in het onderzoek.
De Ignis heeft alle voordelen van een crossover: de hoge instap, het stoere uiterlijk, opvallend ruim van binnen en de comfortabele wegligging.
Alle Suzuki's in het onderzoek krijgen een zeer hoge score: zo behaalt de Ignis een 8,6, de Swift een 8,3, de S-Cross een 8,8 en de Vitara zelfs een 8,9. Hiermee behoort de Vitara tot de betrouwbaarste auto's van het onderzoek van dit jaar.
Japanse automerk nummer 3: Suzuki
Het in 1909 opgerichte Japanse bedrijf begon van origine met het produceren van weefgetouwen en wapens. In 1937 bouwde zij de eerste auto.
Suzuki (Japans: スズキ株式会社, Suzuki Kabushikigaisha) is een Japanse multinational die vooral bekend is als fabrikant van auto's en motorfietsen. Het hoofdkantoor staat in Hamamatsu, Japan.
Grote beurt Suzuki Ignis kosten ✔️ Prijs v.a. € 250.
Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw Suzuki Ignis van belang. Grotere Suzuki Ignis hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Deze Suzuki heeft een maximaal trekgewicht van 1000kg geremd en 400kg ongeremd. Wanneer uw CombiCamp inderdaad een geremde vouwwagen is, mag u daar mee rijden met deze auto.
Betrouwbare automerken
Zo staat Toyota met stip op 1, met een rapportcijfer van 8,7 voor alle modellen. Daarna volgen Suzuki (8,6), Honda (8,5), Mazda (8,5), Subaru (8,5), Hyundai (8,3), Mitsubishi (8,1) en Kia (7,9). Wil je een betrouwbare auto? Dan kom je dus al gauw uit bij een Aziatisch merk.
Inmiddels hebben we via diverse bronnen binnen Suzuki vernomen dat de economisch moeilijke corona periode, maar ook de oorlog in de Oekraïne (Suzuki kent hierdoor problemen met de levering van bepaalde grondstoffen) de belangrijkste aanleiding zijn van het besluit.
De Suzuki Celerio is volgens WhatCar de meest betrouwbare compacte auto. Het model heeft zelden problemen en de betrouwbaarheidsindex is 98,9 procent. Op plek twee staat de Honda Jazz met een betrouwbaarheidsscore van 98,3 procent. De Dacia Sandero staat op plek drie met een betrouwbaarheidsscore van 97,9 procent.
De meest storingsgevoelige auto is volgens de Adac een tien jaar oude Kia Cee'd. De Duitse pechhulpverleners moesten vorig jaar bijna 3,4 miljoen keer uitrukken. Ten opzichte van 2019 is dat een daling van bijna 10 procent. Dit komt ongeveer overeen met de afname van het verkeersvolume door de coronapandemie.
Wanneer moet je de distributieketting vervangen? Hoe lang de ketting meegaat, is afhankelijk van de manier waarop je rijdt. Een distributieketting moet gemiddeld tussen de 100.000 en 150.000 kilometer vervangen worden.
De riemsituatie
Stellantis zegt dat het in december een aantal terugroepacties bij de RDW heeft aangemeld voor de Peugeot 208, 2008, 308, 3008, 5008, maar ook voor de Citroën C3, C4, C4 Picasso, Berlingo, C3 Aircross, DS 3, DS 4, Opel Crossland en Opel Grandland.
Wat is beter distributieriem of ketting? Behalve zijn eerder genoemde langdurigheid en het feit dat hij zo weinig onderhoud nodig heeft, is een distributieketting beter bestand tegen temperatuurschommelingen.