Waar woont Max Verstappen? Max Verstappen woont in het belastingtechnisch aantrekkelijke Monaco. De Red Bull F1-coureur heeft daar een huurappartement, wat naar verluidt 18.000 euro per maand kost.
Max Verstappen zijn woonplaats is Monaco, waar hij al enige tijd een prachtig appartement huurt. Het appartement van Verstappen ligt in de peperdure wijk Fontvieille en dan heb je ook wel wat. Zo heeft hij vanaf zijn balkon prachtig uitzicht over de zee en ook zit er een Roll Royce Garage om de hoek.
Hoewel de 24-jarige coureur in Hasselt (B) werd geboren, liggen zijn roots in Montfort. Vader Jos Verstappen woonde er, en opa Frans had er een café. Frans huurde bovendien vaak zaal Housmans, waar fans uit het hele land op af kwamen om de Formule 1 te volgen.
Max Verstappen mag zich ook eigenaar noemen van een Ferrari Monza SP2. Een vereiste voor het kopen van deze auto is dat je al in het bezit bent van een Ferrari. Dat was na de aankoop van Max' eerdergenoemde 488 Pista geen probleem. De SP2 is een gelimiteerd exemplaar, uit de Icona-productiereeks.
Hij rijdt zijn wedstrijden met een Nederlandse racelicentie omdat hij naar eigen zeggen zich 'meer Nederlands voelt', meer tijd met zijn vader dan met zijn moeder doorbracht vanwege zijn kartactiviteiten en altijd omringd was door Nederlanders toen hij opgroeide in Maaseik, een Belgische stad aan de Nederlandse grens.
Max Verstappen woont in het belastingtechnisch aantrekkelijke Monaco. De Red Bull F1-coureur heeft daar een huurappartement, wat naar verluidt 18.000 euro per maand kost.
Veruit de belangrijkste reden om in Monaco te wonen is simpelweg: geld. In Monaco hoef je geen belasting over je inkomsten te betalen. Hoe hoger je loon ook wordt, je gaat niet meer betalen. Ideaal als je miljoenen per jaar binnen harkt en mogelijk alsmaar meer gaat verdienen.
De prijs voor elk van de drie toegelaten eenheden per seizoen wordt geraamd op ongeveer 10 miljoen euro. Wie de prijs van een huidige raceauto op 12 tot 15 miljoen schat, zit er dus niet ver naast.
Een aantal voorbeelden van onderdelen zijn: het stuur (± 55.000 euro), een setje banden (1.500 tot 2.000 euro), een hydraulisch systeem (160.000 tot 200.000 euro), transmissie (± 210.000 euro), koelsysteem (± 180.000 euro) en het hele bodywerk van de Formule 1-auto, meestal gemaakt van het lichtgewicht materiaal carbon ...
Motor een van de duurste onderdelen van de F1-racewagen
De motor is een van de duurste onderdelen van de F1-racewagen. Het is gebouwd voor de prijs van ongeveer tien miljoen euro tot aan de eisen van de raceteammanagers en eigenaren.
Vermogen van Max Verstappen
Op basis van zijn salaris bij Red Bull Racing, de sponsorcontracten, zijn sportieve prestaties en zijn eigen onderneming is het geschatte vermogen van Verstappen circa € 70 miljoen.
Als we het internet mogen geloven komt het inkomen van Jos Verstappen uit op zo'n €10.000 per maand. Deze inkomen worden dus niet direct verdiend door zijn verleden als coureur, maar indirect ook weer wel. Jos Verstappen is namelijk de begeleider van Max Verstappen.
Max Verstappen verdient met zijn nieuwe, in maart 2022 getekende contract, €40 tot €50 miljoen euro per jaar. Dat is meer dan €750.000 euro per week.
In Monaco liggen de huizen prijzen aanzienlijk hoger dan in buurland Frankrijk. Als u wilt gaan wonen in Monaco, rekent u dan op minstens 35.000 euro per vierkante meter tot zo'n 70.000 euro in de zeer exclusieve wijken. Monaco bestaat uit wijken, waarvan de bekendste de wijk Monte Carlo is.
In Monaco wonen meer buitenlanders dan Monegasken. Van de inwoners is slechts 17% Monegask. De meeste inwoners, 28%, hebben de Franse nationaliteit, gevolgd door de 17% Monegasken, eveneens 17% Italianen en 6% Britten. De overige 32% komen uit 120 andere landen.
Dubbel geluk
Echter, toen Max Verstappen bij zijn debuut bij Toro Rosso in 2015 zijn nummer moest kiezen was de 3 al vergeven aan Daniel Ricciardo. Dat getal was dus niet mogelijk, maar het nummer 33 was nog wel vrij. En zo koos Max Verstappen startnummer 33 - verwijzend naar het potentieel van dubbel geluk.
De heilige graal is en blijft toch wel de F1-wagen van Juan Manuel Fakito uit 1954. Deze prachtige wagen werd verkocht tijdens een veiling in 2013 en bracht meer dan 30 miljoen euro op. In dit scheurijzer werd de coureur voor de tweede keer kampioen. Het is vooralsnog de duurste F1-wagen ooit verkocht.
Hoeveel liter benzine kan er in een Formule 1-wagen
De tanks bevatten aan de start van de race zo'n 135 tot 145 liter benzine. Doordat het verbruik van een Formule 1-auto op 75 liter per 100 kilometer ligt zijn de coureurs ver voor de start al bezig met hoe ze zo zuinig mogelijk om kunnen gaan met hun brandstof.
Niet gek als je weet dat een F1-bolide in een race van circa 300 kilometer 120 à 150 liter benzine verbruikt.
Een Formule 1-monteur moet het doen met een salaris tussen de 35.000 en 70.000 euro per jaar.
De meest opvallende verandering aan de voorkant van de auto is echter de introductie van spatbordjes, al is dat uiteraard niet hun functie. Een ronddraaiend wiel creëert op hoge snelheid veel turbulente lucht en dit is één van de manieren om die turbulentie iets te doen laten afnemen.
Elke coureur is verplicht om minimaal één pitstop te maken, aangezien er per race op minimaal twee sets banden geracet moet worden.
Bijvoorbeeld, in Monaco moet u betalen voor: Fles of karton van melk (1 liter): 1.30 EUR. Populaire gele kaas (1 kg): 20 EUR. Een fles bier van een bekend merk: 1.90 EUR.
U moet er ook mee instemmen om er meer dan drie maanden per jaar te wonen. Om een fiscale woonplaats te krijgen , moet u er minimaal 183 dagen per jaar wonen, anders zou Monaco het land moeten zijn waar u de meeste tijd per jaar doorbrengt.
1 op de 3 inwoners is miljonair
Met een 12.638 miljonairs is maar liefst 1 op de 3 inwoners miljonair. Monaco heeft zonder twijfel dus ook de hoogste bevolkingsdichtheid als het aankomt op miljonairs. Je moet dan ook veel doen, en vooral veel geld hebben, om binnen te komen in deze stadstaat.