Ga naar de website www.digid.nl. Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD. Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.
Met de DigiD sms-controle logt u niet meer in met alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord. U ontvangt ook een sms-code op uw telefoon. Deze vult u in als extra controle. U kunt de DigiD sms-controle ook gebruiken vanuit het buitenland.
Na het inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord krijg je dan geen code meer via sms, maar moet je de DigiD-app gebruiken als extra beveiligingslaag bij het inloggen. Meteen overstappen op de DigiD-app is overigens niet nodig.
Sms-verificatie komt steeds vaker voor. Sites en diensten gebruiken het om inloggen veiliger te maken en accounts beter te beschermen. Als iemand uw DigiD-inloggegevens in handen krijgt, kan hij alsnog niet inloggen omdat hij de code niet krijgt. Hooguit als hij ook nog uw telefoon bezit en die kan ontgrendelen.
Op het verificatiecodescherm kun je de code opnieuw aanvragen. Als je geen sms ontvangt, tik je op Sms opnieuw verzenden. Als je een mobiele verbinding hebt en de sms niet ontvangt, kun je vragen om gebeld te worden door op Bel me te tikken.
Als u uw DigiD-gebruikersnaam bent vergeten, moet u een nieuwe DigiD aanvragen. Uw wachtwoord kunt u herstellen via DigiD.nl met behulp van e-mail en sms of de DigiD app.
Zorg dat je provider sms-, mms- of RCS-berichten ondersteunt. Check je abonnement of beltegoed om te zien of dit genoeg is om berichten te sturen/ontvangen. Zorg dat je ontvangst hebt. Check of de vliegtuigmodus aanstaat.
U kunt uw wachtwoord op 3 manieren herstellen, namelijk met: e-mail én sms (e-mailadres en telefoonnummer zijn aan uw DigiD toegevoegd) brief. DigiD app (geactiveerd)
Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist/vergeten
Bij het activeren van uw DigiD moet u precies dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord invoeren die u bij de aanvraag heeft bedacht. Zijn deze niet precies gelijk of bent u deze vergeten, dan kunt u uw DigiD niet activeren. Vraag dan opnieuw een DigiD aan.
Als u alleen kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, kan dit twee oorzaken hebben: DigiD werkt niet goed met uw browser of uw browser is niet geüpdatet naar de nieuwste versie. Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen. Sluit de CoronaCheck-app af.
Je DigiD is verlopen. Je DigiD verloopt automatisch als je hem drie jaar niet gebruikt. Helaas moet je dan een nieuwe aanvragen.
Voor het instellen van het nummer van de sms centrale 06 2400 0000 kijk je in de Toestelhulp. Hier kun je voor jouw toestel de instellingen opzoeken.
Belangrijk: Je berichten worden opgeslagen in de sms-database op je apparaat, en andere apps hebben mogelijk toegang tot je berichten. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat voor meer informatie over hoe je app-rechten kunt beheren.
Alle burgers van Nederland konden vanaf 1 januari 2005 zich ermee bij overheidsorganisaties via internet identificeren en alle overheidsinstellingen in Nederland konden zich op DigiD gaan aansluiten. DigiD is een afkorting van Digitale Identiteit.
Alleen organisaties die wettelijk bevoegd zijn om burgerservicenummers te gebruiken, maken gebruik van DigiD. Dit zijn overheidsorganisaties of organisaties met een publieke functie, bijvoorbeeld: ministeries en gemeenten.
Open de app en tik op 'Pincode vergeten'. Tik op 'Opnieuw activeren', dan wordt die app gedeactiveerd. U kunt nu weer een DigiD app activeren op een ander apparaat.
Een driecijferig beveiligingsnummer dat gewoonlijk wordt weergegeven op de achterkant van uw creditcard of betaalpas. Dit nummer, dat soms een kaartbeveiligingscode of kaartverificatiewaarde wordt genoemd, biedt extra beveiliging tegen fraude.
Voer een geldig mobiel telefoonnummer in en klik op 'Sms versturen'. Typ de sms-code in die je op je telefoon hebt ontvangen. Klik op 'Verifiëren' en controleer de groene banner onderaan om te bevestigen dat je telefoon geverifieerd is.
Als je de code om je nummer te verifiëren niet hebt ontvangen, kan dat een aantal oorzaken hebben: het telefoonnummer is niet correct (je kunt je nummer controleren in je Profiel) het nummer wordt al door een ander account gebruikt. je kunt geen sms'jes ontvangen via je telefoonnummer.
Sms (short message service) is de oudste manier om berichten te sturen. Deze manier van berichten sturen moet steeds meer inboeten voor apps.