Stories zijn korte fragementen van maximaal 15 seconden per upload. Afbeeldingen worden 15 seconden getoond, en je kan ook korte video's uploaden. De Stories zijn een beperkte tijd zichtbaar.
Instagram gaat het mogelijk maken om Stories van 60 seconden te plaatsen. Momenteel is de limiet 15 seconden. De stap past in de koers van Instagram om de strijd met video-app TikTok op te voeren.
Instagram stories worden ook wel Instagram verhalen genoemd. Een Instagram storie is een verhaal die je kunt vertellen door afbeeldingen of (mini) video's. Deze worden achter elkaar getoond en verdwijnen na 24 uur weer. Al deze foto's en video's achter elkaar noem je dus een story of in het Nederlands een verhaal.
* Instagram video's in een normale post mogen maximaal 60 seconden lang zijn, maar je kunt wel langere video's uploaden en ze dan zelf inkorten. * Instagram Stories-video's mogen maximaal 15 seconden lang zijn. * Instagram livestream video's mogen 60 minuten duren.
Instagram Stories: langere video's
Video's die je maakt vanuit de Instagram-app zelf (dus niet inlaadt vanuit de galerij) mogen voortaan langer zijn. Je houdt gewoon de opname-knop ingedrukt. Als deze aan het limiet van 15 seconden zit, dan zie je een kleine thumbnail verschijnen, met een tweede ernaast.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Tik op het hartje om het verhaal dat je bekijkt te 'liken'. Als ontvanger zie je wie jouw story heeft geliked maar jouw volgers kunnen deze likes niet zien. Deze nieuwe functie moet ervoor zorgen dat jouw inbox na een populair verhaal minder snel volloopt met privéberichten.
Vroeger werd geroepen dat één minuut en dertig seconden de maximale tijd was om je video interessant te houden. Tegenwoordig is het verhaal en de content leidend. Zolang je verhaal boeiend is, zo lang mag de video zijn. Nog steeds geldt dat online een snelle wereld is, dus hoe korter hoe beter.
Houd je video voor social media daarom maximaal één minuut voor Facebook en LinkedIn, 30 seconden voor Instagram en hooguit een paar seconden voor social advertising. Dit is de optimale lengte om engagement en gedeelde content te genereren.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Open je verhaal en veeg omhoog op het scherm om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Je ziet het aantal mensen en de Instagram-gebruikersnamen van de mensen die elke foto of video in je verhaal hebben bekeken.
Het grootste verschil tussen een post en story zit 'm in de kwaliteit. Een post blijft altijd zichtbaar voor je volger (of je moet 'm archiveren) en dat zorgt ervoor dat deze van een betere kwaliteit moet zijn. Lees: volgers moeten er iets aan hebben.
De Instagram-app heeft een nieuwe update, waardoor het mogelijk is om binnen je Instagram Verhaal meerdere foto's in één scherm te plaatsen. De functie heet 'layout' en laat gebruikers tot zes foto's combineren.
Instagram Verhalen is een hit. Ook wel bekend als Instagram Stories kun je in deze sectie van Instagram je leven delen via foto's, video's en teksten. Deze beelden vormen samen jouw verhaal en blijven 24 uur bestaan, waarna ze automatisch weer verdwijnen.
Het beste antwoord
Nee. Of je nu een screenshot (of schermopname) maakt van een verhaal, een bericht of zelfs een reel, Instagram laat de andere gebruiker niet weten dat je hun inhoud hebt gescreend.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Stories blijven 24 uur zichtbaar en kunnen dus prima dienst doen als wegwerpcontent. Je kunt Stories gebruiken om content extra aandacht te geven of verhalen aan te prijzen. Zeker als een account meer dan 10.000 volgers heeft, bieden Stories via een swipe-up direct verkeer naar de site.
Maar wat doe je met een paar leuke foto's die je wil laten zien op Stories? Probeer dan Mojo, de app die beweging creëert met stilstaand beeld. Zo schieten beelden je Story in, zoomen ze langzaam uit of 'rolt' een foto vanzelf de pagina in, of je voegt teksten toe waarbij het net lijkt of ze op de pagina worden getypt.
Meestal duurt een goed vlog 1 of 2 minuten. Afbeelding 2: de definitie van vloggen volgens verschillende bronnen (gevonden middels de zoekmachine Google).
Een YouTube-video-intro mag niet langer dan 5 seconden duren als je niet wilt dat kijkers afhaken. Bij intro's die langer duren dan 25 seconden, haakt 50% van de kijkers af.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Als je Stories met de nieuwe Instagram-functie alleen naar je 'beste vrienden' stuurt, zien zij dat aan de groene cirkel om jouw profielfoto in de lijst met Stories. Daarmee laat Instagram zien dat wat jij stuurde alleen voor een selecte groep zichtbaar is, niet voor al jouw volgers.
Als je indruk wilt maken op klanten met tekst met regenboogeffect, moet je eerst alle tekst selecteren en twee vingers in de aanslag houden. Vinger één: tik op een kleur en blijf deze aanraken. Vinger twee: tik op de blauwe tekstselectieregel en blijf deze aanraken.