Uw eerste betaalpas activeren Toets de laatste 10 cijfers van uw rekeningnummer in. Toets de 3 cijfers van uw pasnummer in. Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die u in uw brief vindt. Uw betaalpas is geactiveerd.
Binnen 5 werkdagen na aanvraag van uw nieuwe betaalpas ontvangt u van ons: Een betaalpas. Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012.
Activeren kan met een activeringscode, door te pinnen of door uw saldo te checken bij een geldautomaat van ABN AMRO of Geldmaat. Zo activeert u uw betaalpas. In Nederland en buitenland: De limiet voor geld opnemen is standaard € 500 .
Heb je een nieuwe pas ontvangen, maar houd je wel je pincode? Activeer dan je nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met je pincode te gebruiken. Je kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.
Als u de ABN AMRO app activeert, kiest u zelf een 5-cijferige identificatiecode. Deze code gebruikt u om in te loggen, geld over te boeken en andere opdrachten te bevestigen. Gebruikt u de ABN AMRO app om in te loggen in Internet Bankieren? Dan gebruikt u deze persoonlijke identificatiecode ook.
De code van je auto bestaat uit 4 cijfers. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van je auto. Dit nummer vind je op je kentekenbewijs.
Nieuwe of vervangende betaalpas met dezelfde pincode
Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas ontvangen met dezelfde pincode als je oude pas?Dan is je pas al klaar voor gebruik en hoef je deze niet te activeren. Denk er wel aan om je nieuwe pas te koppelen.
Gelukkig kunt u simpel zelf uw pas deblokkeren in ABN AMRO App: tik op 'Zelf regelen', tik daar op 'Betaalpassen' en kies 'deblokkeren' bij de juiste pas. Of via Internet Bankieren: ga naar 'Zelf regelen', klik daar op 'Betaalpas' en kies voor 'Betaalpas (de)blokkeren'.
Problemen met de identificatiecode
Dan moet u de app opnieuw activeren op uw toestel. Ook als u drie keer de verkeerde code heeft ingetikt, activeert u de app opnieuw. Hierna kunt u een nieuwe code kiezen.
De nieuwe betaalpas of creditcard die je per post van ons hebt gekregen is om veiligheidsredenen nog niet direct te gebruiken. Je kunt deze zelf activeren.
De 3 cijfers achterop uw creditcard (bij Visa de CVV-code, bij Mastercard de CVC-code) Extra controle met 3D Secure via app of met uw wachtwoord.
De ABN AMRO app kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. U heeft drie keer een verkeerde identificatiecode ingevuld. U heeft zichzelf geblokkeerd of verwijderd binnen Internet Bankieren (bij Profielinstellingen). ABN AMRO heeft uw profiel geblokkeerd of verwijderd.
ABN AMRO biedt tegenwoordig twee inlogopties aan. De ene verloopt via de e. dentifier; de andere via een zelfgekozen identificatiecode van vijf cijfers. Welke uw voorkeur heeft geeft u zelf aan.
Er kunnen een aantal redenen zijn waardoor je niet contactloos kunt betalen met je betaalpas: Voordat je contactloos kunt betalen, moet je eerst een contactrijke betaling of opname, met pincode, hebben gedaan. Je hebt het cumulatieve limiet van € 100 bereikt of de enkele transactie is hoger dan € 50.
Waarom ID aanleveren? Zodat we kunnen controleren of uw ID overeenkomt met de gegevens die bij ons bekend zijn. Dat zijn wij verplicht volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Met deze controle weten we of we ook echt met ú zakendoen.
Ga naar het inlogscherm van Internet Bankieren. Hier ziet u een QR-code met het ABN AMRO logo. Scan deze met de app op uw telefoon of tablet en log in met uw persoonlijke . Na het inloggen kunt u uw toestel meteen weer wegleggen.
Als je drie keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, kun je de betaalpas ook via je zelfstandig adviseur laten deblokkeren. Het is niet mogelijk om via je zelfstandig adviseur de betaalpas te laten deblokkeren als deze kwijt of gestolen is.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
De eerste keer Internet Bankieren
U hoeft Internet Bankieren niet apart aan te vragen. U kunt meteen eenvoudig inloggen met uw betaalpas en identiteitsbewijs via de ABN AMRO app op uw mobiele telefoon. Als u wilt inloggen in Internet Bankieren, kan dat nu nog met de app óf de e. dentifier.
Ook wel kaartlezer of card reader genoemd. Dit apparaatje, de e. dentifier geheten, heb je nodig om te kunnen inloggen op internetbankieren. Dat kan straks alleen nog met een smartphone.
Voortaan vindt u 'Zelf regelen' rechts bovenin uw scherm bij iedere betaal- of spaarrekening. Daar regelt u gemakkelijk zaken voor uw rekening.