De Golf GTI van de zevende generatie is in beginsel een betrouwbare auto. Een Golf is trouwens immuun voor elke aanval op zijn reputatie en dat geldt nog sterker voor de GTI. Afgezien van de turbo, de koeling en een paar mogelijke waterlekkages valt de lijst met potentiële problemen mee.
Als je op zoek bent naar een alleskunner die zowel comfortabel als snel is? Dan is de Golf GTI TCR de perfecte keuze. Deze indrukwekkende hatchback combineert het beste van beide werelden en biedt een onvergetelijke rijervaring, keer op keer.
Re: Riem of ketting
Motor heeft een ketting. Waterpomp heeft een riem en dan is er nog de multiriem.
Voor de Golf 7 GTI een helemaal nieuwe DSG (naast een 6-handbak). Voor het eerst krijgt de rappe Golf 7 verzetten met dubbele koppeling. Tot nu toe hadden de GTI en R's allemaal de 6V DSG. Het belangrijkste verhaal van Volkswagen het afgelopen jaar: het nieuwe MQB platform.
Het grootste verschil tussen de DSG6 en de DSG7 is door LuK Clutch Systems ontwikkelde koppeling. Waar de DSG6 gebruik maakt van natte lamellenkoppelingen, gebruikt de DSG7 versnellingsbak twee droge platenkoppelingen. Daarnaast heeft de DSG7 een extra uitgaande as waar de achteruitversnelling aan gekoppeld is.
Levensduur DSG koppeling
Met een gemiddelde levensduur van c.a. 150.000 km tot 250.000 km wat uiteraard afhankelijk is van rijgedrag en rij-omstandigheden!
De Golf 7 GTI, misschien wel dé ideale sportieve all-rounder voor een grote doelgroep. Praktisch gezien op veel punten een mooie gulden middenweg, modern genoeg tot op heden en sportief gezien een sterk presterende automobiel. 230 pk en 350 Nm koppel, 6,4 s naar de 100 km/u en een topsnelheid van maar liefst 248 km/u.
Grand Turismo Injectie. Sinds de oer-GTI uit 1976 staat deze afkorting dankzij Volkswagen voor uitmuntend rijplezier in het compacte segment.
Distributieriem vervangen Volkswagen Golf kosten ✔️ Prijs v.a. € 379.
Volkswagen Golf VII
De Golf GTI staat in Parijs als serieversie met 220 pk en als Performance GTI met 230 pk. De Golf BlueMotion Concept beschikt over een nieuwe, 110 pk sterke 1.6 TDI die een topsnelheid van 202 km/h oplevert. Het gemiddeld verbruik is één liter diesel per 31,25 km.
95, 98 en/of super E10 kan in de GTI.
Het gemiddelde verbruik: 7,4 l/100 km (CO2: 167 g/km). Voor maximaal rijplezier is de Golf GTI bovendien uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel en progressive steering.
Als je de voorkeur geeft aan de dieselmotor, kun je kiezen uit: De 1.6TDI motor in 90, 110 en 115 pk is het populairst voor zowel weg- als stadsverkeer. De 2.0 TDI 150pk motor: De laatste innovaties van het merk hebben deze versie beroemd gemaakt. Het is een uitstekende toerwagen en is zowel zuinig als efficiënt.
Tegenwoordig heeft de Golf GTI meer dan het dubbele aan vermogen – een machtige 245 pk! De Golf 1 ging al in 9,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Met zijn topsnelheid van 182 km/u maakte de Golf GTI snelheid toegankelijk voor het grote publiek, in een tijd waar standaard middenklassers met moeite de 160 km/u bereikten.
De prijs die je voor een Volkswagen Golf Gti occasion betaalt is afhankelijk van de kilometerstand, het bouwjaar en de staat van de auto. Op wat duurdere modellen na, ligt de gemiddelde prijs voor een Volkswagen Golf Gti op dit moment rond de €25308,-.
Wettelijk is de Caravan van 1390 kg, niet te zwaar (beladen) voor de Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI. Controleer wel of deze gewichten ook in de officiële papieren (kenteken) staan!
Volkswagen Golf GTI 2.0 180 kW / 245 pk TSI 7 versn. DSG.
bijgeluiden uit de bak bij afremmen, net voordat de auto stil staat. Bak schakelt elke keer terug bij accelereren (kickdown), terwijl de gebruiker gewoon in dezelfde versnelling wil door trekken. De 's' is veel te extreem, de bak schakelt extreem laat op, en te vroeg terug. Bak schakelt over bij max rpm.
Met de DSG-7 van de eerste bouwjaren, in bijvoorbeeld de Golf 6 zijn zeker problemen geweest.