LMC – Duitsland (Erwin Hymer Group)
Meerbeek Caravans en Campers op bezoek bij de LMC caravan en LMC camper fabriek in Sassenberg, Duitsland. Op deze locatie worden de LMC caravans en campers op moderne wijze geproduceerd.
Na de start in 1966 werd in 1980/1981 geschiedenis geschreven door de nieuwbouw van de fabriek in Sassenberg en de oprichting van “LMC-Lord Münsterland Caravan GmbH”.
LMC is betrouwbaar merk dat al jaren kwalitatieve campers op de markt zet. De vraag aan wie nu de rechten van de constructie behoort is in 1952 begonnen, namelijk Falter I dat werd verandert in Hartmann.
De geschiedenis van Lord Münsterland Caravan – afgekort LMC – begint in 1955, als de eerste Knospe-caravan van de band rolt. Daarna volgen de succesvolle series Münsterland, Luxus, Münsterland-Dominant Lord en de Lord Exquisit. Vanaf 1986 start LMC met de Liberty-alkoofcampers.
In 1957 bouwt Erwin Kiel in Oberhausen zijn eerste caravan. In 1958 volgt de productie van het model Weltbummler in een kazerne te Duisburg en wordt de firma Kiel Reiseanhaenger opgericht. In 1959 treedt Wolfgang Thurn als verkoopleider in dienst.
caravan hoeft u niet in te zitten, deze blijven gehandhaafd. T.E.C. en LMC caravan werden al jaren in dezelfde fabriek in Sassenberg gebouwd, de onderdelen die bij LMC en T.E.C.
Er zijn vele redenen waarom intussen meer dan één op de zes in Europa geregistreerde geïntegreerde kampeerauto's in de prijsklasse vanaf 85.000 Euro een Carthago is. Treed binnen in de wereld van geïntegreerde premium motorhomes!
De groep verkoopt de merken Knaus, Tabbert, Wilk, T@B, Bavaria Camp en Weinsberg.
Omdat TEC jarenlang tot de grootste Europese caravanproducenten behoorde, is er gelukkig nog wel een groot aanbod tweedehands TEC caravans bij de diverse caravanbedrijven beschikbaar. De TEC caravans stonden bekend om hun prima kwaliteit zodat de veel gebruikte TEC caravans nog in een prima staat zullen zijn.
€ 52.500,-
Zeer fijne en praktische kwaliteitscamper, Carthago Chic-line I 4.7 met een 3.0 ltr. fiat motor, 158 PK.
Dit is de Rolls-Royce onder de campers met een prijskaartje van tegen de 800.000 euro. Daarmee zit hij zelfs op het prijsniveau van een gepersonaliseerde Phantom. We hebben het over de Concorde Centurion, een penthouse op wielen met nota bene een geïntegreerde garagebox!
Een klassieke camper heeft een breedte van doorgaans 230 of 235 cm. De campervan gaat voor de gulden middenweg met breedtes van 212 tot 223 cm. Niet veel breder dan een buscamper, maar het is wel meteen zichtbaar omdat de opbouw nauwelijks breder is dan het basisvoertuig.
De meest verkochte camper van Nederland is – net als vorig jaar – de Weinsberg CaraCompact Edition Pepper, overigens ook een camper uit de Knaus-stallen, want Weinsberg is het tweede campermerk van Knaus.
Het merk Bavaria wordt in 1996 opgericht met als doel campers te bouwen. In 1997 wordt de collectie van het merk Bavaria nog gemaakt in Duitsland en gedragen door het Duitse merk Frankia van de Pilot Group.
Alles "Made in Germany" bij Dethleffs!
Gelegen in de pittoreske uitlopers van de Alpen, tussen de bergen en de Bodensee, bouwde Arist Dethleffs in 1931 de eerste "woon-auto" van Duitland voor zijn familie. Tot aan de dag van vandaag wordt ieder voertuig in Isny in de Allgäu geproduceerd.
Half-integraal en integraal campers zijn iets zuiniger en rijden normaliter tussen de 8 en 11 kilometer per liter. De vaak kleinere en lichtere buscampers rijden het zuinigst; hiermee kunt u tussen de 1:9 en 1:13 halen.
Goedkopere nieuwe en jonge campers uit Duitsland
Het is namelijk geen geheim dat de prijzen voor nieuwe en jonge campers in Duitsland een stuk lager liggen dan de prijzen in Nederland. Vooral een nieuwe camper en jonge campers met lage kilometerstanden zijn in Duitsland aanzienlijk goedkoper dan in Nederland.