Algemeen Dagblad was founded in 1946. The paper is published in tabloid format and is headquartered in Rotterdam.
Het Algemeen Dagblad is de enige landelijke nieuwsorganisatie die gevestigd is in Rotterdam.
Algemeen Dagblad. Het Algemeen Dagblad, oftewel het AD, is de 2e grootste krant van Nederland. Daarmee is het ook een van de beste kranten van 2021 / 2022 in Nederland en daarbuiten voor Nederlandse lezers. Het is een krant die zich profileert als een politiek en religieus neutrale krant.
Naast de landelijke krant hebben we ook 7 regionale titels, te weten AD Rotterdams Dagblad, AD Haagsche Courant, AD Utrechts Nieuwsblad, AD, Amersfoortse Courant, AD Groene Hart, AD De Dordtenaar en AD Rivierenland. Dagelijks besteedt het AD veel aandacht aan Sport in AD Sportwereld.
1. Telegraaf. Het dagblad met het grootste landelijke bereik is de Telegraaf. Deze krant bereikt op zaterdag 1.558.200 lezers en op doordeweekse dagen is het bereik van deze titel 1.151.800 lezers.
De Telegraaf is verkozen als beste uit de test! Volgens de consumentenbond is deze krant de beste van 2022. En dat is natuurlijk niet gek, want wie kent de Telegraaf nou niet? Of je nou graag wat wil weten over het allerlaatste nieuws of meer wil weten over de laatste modetrends: je vindt het allemaal bij de Telegraaf!
Wie zijn de grootste winnaars en waarom? Het Laatste Nieuws blijft de nummer 1 met een dagelijks bereik van 2.244.500 lezers, 11 procent beter dan in 2018. Het Nieuwsblad springt 9 procent vooruit naar 1.626.100 lezers. De Standaard bereikt dagelijks 715.100 mensen, 6 procent beter dan in 2018.
Tot de Nederlandse kwaliteitskranten worden doorgaans gerekend (in alfabetische volgorde): NRC Handelsblad. Het Parool (deze krant wordt er soms toe gerekend, maar is eerder een regionaal dan een landelijk dagblad.) Trouw.
De Telegraaf (rapportcijfer 4,4) en de gratis dagbladen wekken het minste vertrouwen bij de Nederlandse lezer. Het vertrouwen in zowel de kranten- als de nieuwssites is gestegen in vergelijking met vorig jaar. Het gemiddelde rapportcijfer voor kranten is opgeklommen van een 6,3 naar een 6,4.
Rennie Rijpma uit Oentsjerk is de eerste vrouwelijke hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad. Rennie Rijpma (49) uit Oentsjerk wordt de nieuwe hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad. Ze volgt de huidige adjunct-hoofdredacteur Hans Nijenhuis op, die eind april zijn vertrek aankondigde.
Met een DPG Media account kunt u inloggen op de websites en in de apps van deze merken van DPG Media: NU.nl, het AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, de Stentor, Tubantia, de Gelderlander, het ED, Brabants Dagblad, BN DeStem en de PZC.
Het was in het Friese dorpje Oentsjerk, gemeente Tytsjerksteradiel waar ze opgroeide op de boerderij als jongste van vijf kinderen met nog twee zussen en twee broers.
De Telegraaf is de goedkoopste digitale krant, de goedkoopste weekendkrant en de Telegraaf heeft ook het goedkoopste complete abonnement.
NRC Handelsblad bestaat sinds 1970, als resultaat van een fusie tussen twee oude kranten: het in Amsterdam gevestigde Algemeen Handelsblad (opgericht in 1828) en de Nieuwe Rotterdams(ch)e Courant (1844).
De Volkskrant is een Nederlands dagblad, dat eigendom is van het mediabedrijf DPG Media uit Vlaanderen. De krant is van oorsprong rooms-katholiek en richt zich sinds de jaren 1960 op de hoger opgeleide lezers. Het dagblad plaatste zich tot aan de jaren 1990 links van het politieke midden.
Het zijn kranten die op een breed publiek mikken. Voorbeelden van populaire nationale kranten zijn: Het Nieuws- blad & Het Laatste Nieuws, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
Het Laatste Nieuws is de grootste krant van Vlaanderen met een dagelijkse oplage van 345.358 exemplaren en ruim 1.150.830 lezers.
Op een gemiddelde dag lezen vier op tien Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Dat blijkt uit het NOM-onderzoek NPM 2018-IV. Het bereik van dagbladen is vrij gelijk verdeeld over landelijke en regionale titels.
Zoals andere Vlaamse kranten heeft De Standaard iets meer mannelijke (51 procent) dan vrouwelijke (49 procent) lezers. De krant staat het sterkst bij de 35- tot 54-jarigen (37 procent), al heeft ze relatief veel lezers onder de 24 jaar (20 procent).
NRC heeft het meest selectieve bereik in de hoogste sociale klasse (AB1) en in HBO+ opgeleiden van alle dagbladen in Nederland. Daarmee is NRC de kortste weg naar hoogopgeleide, kapitaalkrachtige Nederlanders die daarnaast bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in o.a. kunst, cultuur en economie.
DPG Media B.V. (hierna: “DPG Media”) is uitgever van diverse kranten en tijdschriften zoals het AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, diverse regionale kranten, de Donald Duck, de Libelle, Ouders van Nu en vtwonen.