Flirt- en SNG-sprinters en ICNG-intercity's zijn voorzien van usb-oplaadpunten. Via de NS-reisplanner in de app en op ns.nl kun je zien of dat jouw trein stopcontacten (alsmede wc's en wifi) heeft. Ook de treinen van maatschappijen als Connexxion en Arriva zijn vaak voorzien van stopcontacten.
Met Wireless PowerShare kan je je apparaat opladen met behulp van een ander apparaat met Qi-ondersteuning, zonder dat je een oplader nodig hebt. Je kan ook twee apparaten tegelijk opladen met slechts één lader.
De tafels kunnen met behulp van de QI technologie en een draadloze verbinding stroom doorgeven aan telefoons en/of headsets. Op dit moment voert McDonald's proeven uit in Europa.
Als de 1e klas rode stoelen heeft, bevinden zich daar stopcontacten. Zijn dat geen rode stoelen, dan zijn er op deze trein geen stopcontacten aanwezig.
Hoeveel het exact kost hangt af van de energietarieven en het toestel. Maar een iPhone 12 en 13 verbruiken per oplaadbeurt bijvoorbeeld maximaal een half uur lang 30 watt. Met de hoge energietarieven van dit moment komt dat neer op 3 tot 4 euro per jaar.
Een adapter die nutteloos in het stopcontact zit, verbruikt elk uur ongeveer 2 watt. Dit lijkt misschien niet zo veel. Maar als je meerdere adapters 24/7 in het stopcontact laat zitten, dan kan dit aardig oplopen.
Ook als je klaar bent met laden en je de stekker in het stopcontact laat zitten creëer je een mogelijk brandgevaarlijke situatie. De oplader kan heet worden en zo brand veroorzaken. De kans is hierop het grootste als je een lader van een onbekend merk gebruikt.
Elke trein heeft gemiddeld zo'n 170 stopcontacten en 85 usb-poorten voor de 277 mensen die de trein kan vervoeren. Het is niet de eerste keer dat een NS-trein van stopcontacten wordt voorzien. Sommige dubbeldekkers bieden al stopcontacten in de eerste klas aan.
Let op: Laad je je telefoon weleens op via een openbaar oplaadpunt, bijvoorbeeld op het vliegveld, een festival of op het station? Wees voorzichtig: neem zelf een oplader mee of liever nog: stop een powerbank in je tas.
Zijn er stopcontacten aan boord van de trein? In de meeste treinen zijn stopcontacten aanwezig in elk rijtuig. De locatie en het aantal hangt af van het type trein. Gezien de toenemende vraag, plannen we om meer stopcontacten te voorzien in de nieuwe treinen (levering gepland in 2019).
Snel én voordelig laden bij McDonald's
€ 0,5014 per kWh, incl. btw. Onze kennis van opladen en de bereikbaarheid van McDonald's: die combinatie geeft elektrisch rijden een enorme boost. “Om alle Nederlanders elektrisch te kunnen laten rijden, is een goed oplaadnetwerk met genoeg en goed bereikbare laadpalen belangrijk.
McDonald's breidt het aantal snellaadpunten uit, nu met de zesde van 168 snellaadpunten die de komende drie jaar geplaatst worden op alle McDonald's locaties met een McDrive. Binnen een half uur kunnen elektrische rijders hun auto opladen met groene stroom volledig afkomstig van Nederlandse windmolens.
Mag je eigenlijk lopend of fietsend door de McDrive gaan? Het antwoord op je vraag: nee, dat mag niet. Om toch je Big Mac, Franse frietjes of aardbeienmilkshake te krijgen, kun je alleen met de auto langs de McDrive gaan.
Heb jij een powerbank nodig? Bekijk dan het ruime assortiment powerbanks op Blokker.nl. Blokker heeft vele powerbanks van A-merken zoals Anker, Fresh n Rebel, GP, Einhell en meer. Deze powerbanks hebben verschillende maten, kleuren en zijn beschikbaar in verschillende prijsklassen.
Een powerbank is een draagbare oplader waarmee je je smartphone, tablet en soms zelfs je laptop oplaadt. Handig voor onderweg, omdat er dan geen stopcontact in de buurt is om je apparaat op te laden.
Het enige wat u nodig heeft, is een draadloze lader (zender) en een telefoon met een Qi ondersteuning (ontvanger). Bijna alle nieuwe smartphones bezitten al een ingebouwde Qi ontvanger. Qi is de standaard voor draadloos opladen. Deze telefoons zijn direct te gebruiken met een draadloze oplader.
Laad je telefoon nooit 's nachts op
Vroeger lag dat anders. Toen zaten er in telefoons nikkel-cadmiumbatterijen. Deze batterijen werden lui als je ze te lang achter elkaar oplaadde. Dat probleem hebben de moderne lithium-ionbatterijen niet.
Deze zal je waarschijnlijk verbazen, maar 100% opladen is niet het beste voor je batterij. Een volledig opgeladen lithium-ion batterij slijt namelijk sneller. 's Nachts je telefoon aan de oplader hangen tot de volgende ochtend is dus geen goed idee.
Check of de oplader en kabel werken. Probeer ze met een ander apparaat. Ga na of de kabel goed is aangesloten op de oplader en je telefoon. Check of de poort van je telefoon geen stof of pluisjes bevat.
Nee, eten en drinken is niet toegestaan in de bus en trein. Ook alcohol drinken is verboden. Water drinken is geen probleem.
Er zijn een aantal intercity treinen die in de eerst klas stopcontacten hebben. De ice treinen en internationale treinen naar Duitsland hebben vaak ook stopcontacten in de 2e klas. In de nieuwe sprinters (FLIRT) die eind december komen zijn ook vaste stopcontacten opgenomen.
Hallo. KLM heeft universele stopcontacten aan boord van de Airbus A330-, de Boeing 777- en de 787 Dreamliner-toestellen. Aan boord van de Boeing 737-toestellen hebben passagiers die in Business Class of op een Economy Comfort-stoel reizen toegang tot een stopcontact.
Vooral het 's nachts opladen is gevaarlijk omdat je er dan geen toezicht op houdt. Omdat je slaapt en daardoor niet ziet wanneer de batterij vol is, kan het apparaat gaan 'overladen' met het risico dat de lader of het apparaat zelf oververhit raakt en in brand vliegt.
Over het algemeen zijn telefoon opladers veilig en is het risico op vlammen zo klein dat het geen reden tot bezorgdheid zou moeten zijn. Echter, elk elektronisch apparaat in je huis kan vlamvatten, ook telefoonopladers. Het is daarom van belang dat je goed om gaat met je oplader.
Verbruik van oud model koelkast kan oplopen tot ruim 550 kWh per jaar (€ 120,-); oud model vriezer verbruikt al gauw 360 kWh (€ 80,-). Een groot plasmascherm (niet veel voorkomend) verbruikt zo 420 kWh (€ 90,-). Alternatief: lcd-tv (€ 35,-) of led-tv. Jaarlijks verbruikt een vaatwasser circa 305 kWh (€ 65,-).